Imagines lytterom

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
[/B Nytt dedikert hjemmekino-musikk anlegg kommer.

Imagine
 
Sist redigert:

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Sitter her og ser på split på en Samsung s8 + og har på meg akg y55 hode tlf, for en lyd det er i disse hode tlf, har hørt en del hode tlf oppigjennom men disse mistet jeg munn og mæla på. Di er så klare og detaljerte man hører alt som er på lyd sporet og bassen er tight og fin dypt går di men stabilt. Har høyttalere kunne låtet slik som disse har jeg kjøpt med en gang.

Imagine
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.617
Torget vurderinger
96
Har høyttalere kunne låtet slik som disse har jeg kjøpt med en gang.

Imagine
Finnes mange høyttalere som låter slik. Problemet er at man trenger masse akustikktiltak, EQ og rett plassering for å få det til. Og det er vanskelig. Hodetelefoner trenger ingenting av dette. Så igrunn en urettferdig sammenligning.
 
Sist redigert:

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Har høyttalere kunne låtet slik som disse har jeg kjøpt med en gang.

Imagine
Finnes mange høyttalere som låter slik. Problemet er at man trenger masse akustikktiltak, EQ og rett plassering for å få det til. Og det er vanskelig. Hodetelefoner trenger ingenting av dette. Så igrunn en urettferdig sammenligning.
Var ikke ment som en sammenligning, at det trengs akustisk hjelp med høyttalere vet jeg, til flere høyttalere til mere akustisk tiltak. Men nå er denne hobbyen slik.

Imagine
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Da har jeg vert og hørt på noen stativ høyttalere i dag, klipsch rp 160 m, dynaudio exite x 18, monitor gold 100 og system audio pandin 2.Di som imponerte mest her var dynaudio exite x 18 gud for en lyd det var i dem, når man lukket øynene kunne man tru det var gulv høyttalere, bassen I dem var sprek gett her trenger man ikke sub. Dynaudio exite x 18 gjør jo ingen feil nesten dette var utrolig. Trur jaggu jeg skal gå for et par jeg så blir det nok dynaudio exite center og klipsch til surround.

Imagine
 
Sist redigert:

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Hva synes folk om denne kombinasjonen.

Exposure 3010s2 dac integrert og effekt til fronter.
Denon avr-x4300h hjemmekino reciver.
Dynaudio excite 18 x
Dynaudio excite center 24
4 klipsch rp 250 s
Klipsch rp 160 m
2 klipsch r 115 subwoofere.

Imagine
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
983
Antall liker
742
Torget vurderinger
8
Du får lite respons her, ferietid er en ting. Mer alvorlig er denne mix og (håpe på) match når det kommer til produkter. Jeg tror du kommer lenger om du får til ett surround oppsett med ett av HT merkene framfor å blande. Kanskje med unntak av subene da.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Istedenfor en haug med forskjellige høyttalere til surround, ville jeg heller satset alle pengene på ett par skikkelig gode stereohøyttalere og sannsynligvis fått mye bedre lyd enn når budsjettet spres ut.
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
983
Antall liker
742
Torget vurderinger
8
Du har ett poeng berserkr, men se første innlegg i denne tråden. Når surround treffer er det imo veldig bra også på musikk. Yamaha sitt 11ch. evt 7ch stereo liker jeg veldig godt om resten av oppsettet "henger med".
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Grunnen til klipsch er at jeg liker den crispy, detaljert lyden di lager, + di er raske og får fram lyd bildet bra i hjemme kino, nå er jo hele front i dynaudio, I Dolby atmos / dts x synes jeg klipsch gjør en utrolig god jobb, kan jo skifte ut klipsch rp 160 m jeg skulle ha bak med dynaudio excite 14 x eller emit 10-20 så har jeg klipsch rp 250 s på siden og I front high + klipsch er rp 250 s er lett drevene, hjemme kino reciver skal ta seg av center og surround foreløpig, front har exposure 3010s2 DAC glad jeg ikke solgte denne. Tok med meg forsterker for og teste dem på dynaudio excite 18 x og du verden jeg ble ganske tam, at en stativ høyttaler kan låte så voksent er utrolig og di trykket jo bedre enn klipsch rp 260 f jeg hadde, dette kan selfølgelig ha vert rommet den gangen, men jeg vet disse 18 x vil fylle ganske stort rom, og med tiden blir det sikkert oppgradering. Men jeg vil heller satse høyt på bass feller og akustisk paneler denne gang. Et skikkelig satt opp system altså plassering med rett akustikk kan jeg få dette til og låte 3 ganger prisen kanskje mer.
Blu ray har jeg ps4 pro
DAC har jeg innebygd i Exposure, men lurer på og kjøre dac lupe med 1 extra dac.
Sonos har jeg og det likte jeg, kanskje blir det noe bedre med tiden. Må gå litt etter lomme bok også.
Multi effektforsterker for komme med tid, men så lenge jeg har integrert med by pass for hjemmekino til fronter er jeg fornøyd.
Kabler blir enkelt monster med høyest tverrsnitt heile veien på høyttaler, og monster på resten.

Imagine
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
983
Antall liker
742
Torget vurderinger
8
Er hele frontrekken Dynaudio? Forsto det slik at du på om tilbakemelding på plan om å kjøpe Dynaudio? For all del kjør på :)
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Er hele frontrekken Dynaudio? Forsto det slik at du på om tilbakemelding på plan om å kjøpe Dynaudio? For all del kjør på :)
Blir det i front både fronter og center, klipsch bare i surround, beklager skriver mye feil av og til. Er disse lese og skrive vansker. Blir ikke enklere når man skriver fra mobilen 😂😂😂

Imagine
 

Kanki

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.08.2014
Innlegg
219
Antall liker
63
X24 er ikke særlig til senterhøyttaler etter mitt syn. Står ikke i stil til øvrige Excite-høyttalere. Hadde den i mitt eie for en tid tilbake. Mener for øvrig at brorparten av oss er bedre tjent med phantom-senter, så det er mitt tips. (Og muligens en helt annen diskusjon)

Mvh :)
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
X24 er ikke særlig til senterhøyttaler etter mitt syn. Står ikke i stil til øvrige Excite-høyttalere. Hadde den i mitt eie for en tid tilbake. Mener for øvrig at brorparten av oss er bedre tjent med phantom-senter, så det er mitt tips. (Og muligens en helt annen diskusjon)

Mvh :)
Ok takk for tips

Imagine
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Du har ett poeng berserkr, men se første innlegg i denne tråden. Når surround treffer er det imo veldig bra også på musikk. Yamaha sitt 11ch. evt 7ch stereo liker jeg veldig godt om resten av oppsettet "henger med".
Formidler bare hva jeg ville gjort og hvordan jeg ville prioritert hvis det var jeg som skulle starte på nytt nå. Har jo surround selv jeg, men det er nesten litt tilfeldig at det ble sånn egentlig, selv om alle høyttalerne mine er fra Heritage serien til Klipsch og låter relativt homogent. Men ville sannsynligvis vurdert å bytte til et par skikkelig gromme stereohøyttalere (les: stort hornsystem) isteden hvis anledningen skulle by seg. Kvalitet over kvantitet. :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Du har ett poeng berserkr, men se første innlegg i denne tråden. Når surround treffer er det imo veldig bra også på musikk. Yamaha sitt 11ch. evt 7ch stereo liker jeg veldig godt om resten av oppsettet "henger med".
Det tror jeg gjerne. Det er i alle fall et par flerkanals musikksystemer jeg har til hensikt å lytte til snarest, et av dem er så nær som langs veien når jeg kjører ned til fylkets hovedsete. Den varianten som befinner seg der er et puritansk opplegg som jeg er spent til hvordan det presenterer klassisk musikk i flere kanaler enn to. Men selv så har jeg hverken ressurser eller plass til å rettferdiggjøre et slikt system, så i krypten forblir det vanlig tokanals lyd. Derfor har jeg lite å bidra med i de tekniske diskusjonene i tråder som omhandler flerkanal, men er er innom og "lytter" til mer erfarne fjellfolk innen kringlyd.
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Først og fremst må jeg påpeke at jeg ikke har mye greie på surround, men jeg tror jeg ville vært forsiktig med å blande så forskjellige merker som Dynaudio og Klipsch til det formålet. Målet med surround er jo å bli innpakket av en boble av lyd og jeg vil anta at store tonale forskjeller mellom høyttalerne vil svekke illusjonen.

Ellers er jeg enig med Berserker om at man kanskje bør vurdere skikkelig kvalitet i to kanaler over middelmådighet i flere, spesielt hvis en stor del av bruken er musikk. Hvis ikke tror jeg det kan være vel så lurt å gå for skikkelig dynamiske fronthøyttalere også slik at film får den wow-effekten som skal være.
Stativhøyttalere i frontrekken med forsiktig dynamikk er et kjempekompromiss i forhold til film, og noen surround-høyttalere med litt mer dynamikk vil aldri redde inn igjen det kompromisset, tør jeg å påstå.

Mitt tips er å først bestemme deg for hvilken retning du vil satse på (film eller musikk) og deretter satse skikkelig i den retningen. Du er såpass dreven og erfaren innenfor lyd at du neppe vil bli fornøyd med store kompromisser i begge grener over litt tid. I beste mening :)
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Retning jeg vil satse er både musikk og film, har jo gjort dette før og fikk det bra til, spiller aldri musikk i flere kanaler enn stereo og da med egen integrert forsterker dette er jeg ikke så redd for. Men kanskje jeg burde gå for et merke da utenom subwoofere her blir r 115, disse spiller temmelig godt for prisen og mere til.

Imagine
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Har du solgt eller har du fortsatt PSB Imagine T3?
Jeg hadde psb men di er solgt, hadde klipsch solgt, SVs pc 2000 2 stk solgt og onkyo TX nr 838 solgt.

Sitter igjen med Exposure 3010s2 dac.
Sonos streamer.
Ps4 pro.

Så nå blir det nytt hjemme kino igjen og ny LG oled TV 65 bve

Imagine
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Må si meg virkelig forbauset av akg y 55 hode tlf og hva di levere av lyd, slikt har jeg ikke sagt nei til og hadd I et kommende lytte rom. Hørt mange kjøper Martin Logan etc etc for og komme nærmere den lyden, må si jeg blir litt usikker på hva jeg skal gå for, men jeg får lytte flere ganger på samme høyttalere for og bli sikker.
Hjemmekino blir det dette er sikkert, for jeg har uansett ren integrert til stereo biten, hjemmekino blir jo bare en + egentlig.

Imagine
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Da har jeg kommet meg i ny leilighet, tenkte som så ny leilighet nye ting, nytt start på livet. LG oled 55 bv6 har fått den i hus og er virkelig imponert over bilde kvaliteten på denne TVen, oled er noe for seg selv særlig på svart nivå og klarhet i selve bilde, ingen av TVene jeg har hadd i hus kan måle seg med LG oled denne anbefaler jeg virkelig på det sterkeste.
Har ikke fått tak i meg høyttalere enda, men det kommer etterhvert, løst og prøve litt forskjellige merker hjemme så skal få lånt meg det, og teste ut på Exposure 3010s2 dac som jeg har, så skal jeg også få lånt meg en bladelius thor novitus mk 3 og teste disse 2 forsterkerne oppimot hverandre, sier ikke at Exposure som jeg har er bedre, men lyd signaturen på høyttaleren kan bli veldig forskjellig og det er vel viktigst når man skal sitte igjen med det man hører på.

Imagine
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Da er det kommet en slik hos meg lm 216 IA etter en liten bytte handel, har aldri prøvd rør før men påtide og teste det ut, få tak i meg klipsch rp 160 m nå da også palladium p 17 frister ??????

Imagine

20170909_120251.jpg
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Tror nok det er såpass pulver i denne til at den takler Palladium, har en mistanke om gode utgangstrafoer på LM.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Tror nok det er såpass pulver i denne til at den takler Palladium, har en mistanke om gode utgangstrafoer på LM.
Få se om jeg får tak i noen pent brukte palladium p 17 da, har brukt mye penger på innbo etter jeg flyttet, kanskje kjøpe rp 160 m nå, og spare opp til p 17 I mellom tiden går jo fint.

Imagine
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Tror nok det er såpass pulver i denne til at den takler Palladium, har en mistanke om gode utgangstrafoer på LM.
Få se om jeg får tak i noen pent brukte palladium p 17 da, har brukt mye penger på innbo etter jeg flyttet, kanskje kjøpe rp 160 m nå, og spare opp til p 17 I mellom tiden går jo fint.

Imagine
Det er nok også et safere valg mtp nevnte LM. Mitt forrige innlegg var basert på ren gjetting, og litt viten fra nettet om hvor effektive Palladium P 17 egentlig er. Men som vi vet er det ikke wattstyrken som avgjør om en forsterker klarer å drive noe tilfredsstillende eller ikke, det er mer beroende på utgangstrafoenes beskaffenhet. Jeg føler meg ganske trygg på at Palladium P 17 vil fungere greit på mine monoblokker som bruker samme rørtype. Og jeg tror ikke den LMen ligger så langt etter.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Hei jeg åpnet opp en tråd om tips til integrert forsterker , og musical fidelity m6si imponerte meg stort , men jeg fikk også høre marantz av 7702 mk 2 og ati 6000 signature på samme høyttalere som musical fidelity og av 7702 imponerte stort , forforsterkeren i marantz av 7702 er av utrolig god kvalitet og følte ikke jeg savnet så mye fra m6si , så jeg trur en multi prossesor og effektforsterkere er veien for meg og gå da jeg skal ha dts x og marantz sin eq likte jeg godt den farget ikke lyden så mye. Blir ikke helt ennå fult oppsett har en 2 åring her som er litt for mye ta borti alt , blir vel multi prossesor og effektforsterker først at jeg begynner med stereo altså.

Imagine
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Hva tenker du om AT6000 signature?

Hvis du vurderer den også anbefaler jeg deg og lytte til AT54xnc også før du bestemmer deg!
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
ati 6000 signatur hadde krefter , hadde mye lyden til parasound den amrekanske stilen , men jeg synes ati var mere kontrollert i bassen , på parasound hint opplevde jeg som litt for mye bass , når det kommer til effektforsterker har jeg ikke bestemt meg for , men at det blir den nye marantz av 7704 som kommer inn garantert :) Men ati er høyt på lista mi kjenner ati kan dette.

Imagine
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Ser når man kommer oppi 7 kanals effekt forsterker så blir det fort penger skal det låte bra, ATI 6000 I 7 kanaler trur jeg nermer seg fort 80000 k, rotel rmb 1585 har jeg tenkt på, og Nad m 27 sistenevnte her rokker jo i musikk og på film. Eller det bedre og få til en dyrere 2 kanals effekt til frontene for musikk er den viktigste delen, og hjemmekinoen ikke låter helt optimalt men at det blir bra, er det kanskje og gå ned på pris til center og surround det må vel jo gå hmmm.

Imagine
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Under 30 frognertiere så har du 7x900W hvis du går for litt andre løsninger på power siden.
Anaview | [OEM Audio Amplifiers]
AMS 1000.
Er ikke redd for og få nok power til høyttalerne , men jeg vil at det skal låte reint og fint i musikk at det sitter tight , fikk jo til dette når jeg hadde onkyo tx nr 838 , exposure 3010s2 dac , klipsch rp 260 f , rp 260 c og klipsch rb 61 mk2 , da kjørte jeg onkyo til og ta av seg center og surround og 2 stk svs pc 2000 , integrerte exposure brukte jeg til musikk og når jeg så film brukte jeg den til effekt , og jeg må si jeg savnet ikke mere power på center og surround for onkyo kan og levere power god hjemmekino reciever var det. Men nå blir det noen hakk opp + jeg skal ha martin logan di starter på 4 ohm og jeg lurer og kjøre 1 2 kanals effektforsterker for martin logan og 7 kanaler effektforsterker for og ta seg av dts x , kanskje blir det for mye høyttalere også , men da dropper jeg kanaler i taket og kjører 7.2 eller 9.2 front kanaler i høyden hører mange gjør dette i stedet for dts x.

imagine
 
Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Tror ikke de vill skuffe deg, er helt på høyde med Ncore.
Meget ren og tight lyd.
Har hatt MF 750 Superchargere før, disse står ikke tilbake for de.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Tror ikke de vill skuffe deg, er helt på høyde med Ncore.
Meget ren og tight lyd.
Har hatt MF 750 Superchargere før, disse står ikke tilbake for de.
Skal ta en titt på di, noen norsk butikk som selger dette.

Imagine
 
Sist redigert:
Topp Bunn