import av pickup

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
4.997
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
hei-
er der noen som har erfaringer med privat import av pickuper? hvor stor er faren at en pickup blir skadet i transporten? sånne pakker blir ja ikke akkurat pent behandlet- i tilleg når de er så små og lett...
har tenkt å kjøpe en LYRA Dorian i USA. Der koster den bare 3.800,- kr nesten halv pris som i Europa...
takk for hjelpen

P

Parelius

Gjest
Jeg har kjøpt tre PU-er fra statene, og det har gått veldig fint. Det er vel en forutsetning at den ligger i sin originale eske, og at den dobbeltbokses (altså pakker inn originalesken i en ny og godt "foret" eske.

En bør jo tenke på muligheten for at 1) uhell kan skje og 2) forsendelsen bare forsvinner. derfor er det greit med forsikring. Det innebærer at du må ta høyde for moms på oppgitt (forsikret) verdi. Så du bør gjøre regnestykket med slike ting tatt med.

Men ellers; uproblematisk på bakgrunn av mine erfaringer.

T

tjn

Gjest
Alle mine siste PU`er kommer fra US (5 stk.), og jeg har aldri hatt problemer med dette, dette PU`er i +30k klassen. Det som er viktig og som Parelius påpeker er dette med forsikring av verdien, skal du ha lav verdi på pakken for rimeligere moms er det også den verdien du får tilbake hvis den forsvinner. Alle seriøse firmaer der borte pakker den inn på en sikker og fin måte og sender den med ett seriøst spedisjonsfirma med muliheter for pakkesporing etc. Har handlet saker fra US i mange mange år og det har ALDRI hendt at noe har forsvunnet eller blitt skadet under frakt. Sett i gang og bestill!

Knutn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2005
Antall liker
42
Hvem er det som selger Dorian for 3800 ?

Mvh Knut

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Knutn skrev:
Hvem er det som selger Dorian for 3800 ?

Mvh Knut
Ser iallefall at Needledoctor selger de for $750, NOK 4400,- pt. Men legger man på frakt, mva og gebyr på dette, så ender man vel på rundt 6k? Hva koster den i Norge da? Og hva slags rabatt får man håpe på?

EDIT: ser at Dorian koster 6.495,- på OHC. Med noen småprosenter, kanskje 10 eller så, så blir iallefall ikke needledoctor billigere... husk også at vekslekursen på kortet nok neppe er like gunstig som på valutaoversikten.

Mvh Vidar P

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
4.997
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
prøv det her:
http://www.ttvj.com/
du må spørre etter price quote (klikk på send meg the TTVJ Price) og hvis du abbonnerer newsletteren så får du enda 2%...

Topp Bunn