Infernofestivalen

N

nb

Gjest
Nå er neppe musikk man kan høre på Infernofestivalen det som er mest spillt på HiFi-messer og lignende, men folket her har jo kompetanse på så mangt, så det er sikkert noen som kan noe om den mørke metallen også...

Frågan min er ganske enkel: Siden jeg for første gang ser ut til å tilbringe påsken i Oslo, tenkte jeg å få med meg en dag av denne festivalen. Er det noen dag som klart skiller seg ut i den sammenheng? Jeg er ikke veldig inne i denne musikken, men jeg hørte en del på Gothmetall når jeg var yngre, litt mindre nå om dagen. Tips fra kjennere mottas med takk.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Jeg har ikke oversikt over sjangerne, men skulle jeg ha dratt på denne festivalen ville jeg ha sikret meg Mayhem (den siste plata Ordo ad Chao fra 2007 er spesiell og interessant) og Jarboe. Hun har lang fartstid, kjenner litt til henne fra da hun spilte med Michael Gira og bandet Swans, og var på et par konserter med dem på 90-tallet.
Overrasker meg litt at Jarboe befinner seg på en festival som Inferno. Samtidig er det lenge siden jeg hørte på denne musikken, så hun har vel antagelig utviklet seg i en annen retning siden den gang.
Rssten av bandene har jeg ikke peiling på. The Kovenant spiller vel en symfonisk/pompøs/teatralsk variant av BM, så det er sikkert festlig å høre på.

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Antall liker
626
Torget vurderinger
6
Jeg ville sett:

Mayhem (legedariske)
Marduk (også legendariske)
Insah (han selv legendarisk, eks. Emperor)
Death Angel (thrashband jeg hørte mye på i ungdommen)

Er nok mye annet bra der også.

Dersom kun en dag så hadde jeg gått på lørdagen

N

nb

Gjest
Da har jeg kjøpt meg billett til fredagen og lørdagen. Så ut som headlinerene (rimelig nok) er spredt utover, så da blir det en god dose mørk metall i påsketiden. Satser på at det blir bra, uansett er vel dette sett fra utlandet norges største musikkhappening, så må jo få det med meg en gang, har bare aldri passet seg slik tidligere.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Artig at du vil ta deg en tur! Fredagen har man jo nevnte ihsahn og mayhem. Mayhem er norges meste legendariske band, og ihsahn var/er selve hjernen i Emperor. Begge bandene er særdeles interessante rent musikalsk, og mayhem har alltid et ess i ermet når det kommer til live-show:)

Ser også at ram-zet skal spille. Et goth-band med damevokal. Kanskje noe i din gate? I tillegg er det endel, thrash, death, black metal og melodisk black metal.
Utover dette er det alltids mye å titte på, og de siste to festivalene har også hatt expo på sentrum scene i tillegg.

Sist jeg var på inferno så jeg forresten Gorgoroth, og det var helvettes bra 8)
Her fra wackenfestivalen i tyskland:

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Antall liker
626
Torget vurderinger
6
Oi ble misunnelig nå!

Kjenner det napper litt i rockefoten blackmetalbootsamedstålleggskinnognagler

8)

N

nb

Gjest
montesi skrev:
Artig at du vil ta deg en tur! Fredagen har man jo nevnte ihsahn og mayhem. Mayhem er norges meste legendariske band, og ihsahn var/er selve hjernen i Emperor. Begge bandene er særdeles interessante rent musikalsk, og mayhem har alltid et ess i ermet når det kommer til live-show:)

Ser også at ram-zet skal spille. Et goth-band med damevokal. Kanskje noe i din gate? I tillegg er det endel, thrash, death, black metal og melodisk black metal.
Utover dette er det alltids mye å titte på, og de siste to festivalene har også hatt expo på sentrum scene i tillegg.
Takker for tips, goth-band med damevokal har jeg hørt en del på, ja. Min introduksjon til denne typen musikk var på et nachspiel hvor en fyr spillte Theatre of Tragedy og det gav mersmak.

Jeg regner med at bandene som spiller holder høyt nivå innen sin sjanger , så har troen på at dette blir mycket bra.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
ikke min tekopp, men det er moro å se suksessen Inferno helt fortjent har fått. Av entusiaster, for entusiaster. :)

Påfallende mange ukjente (utenlandske) likbleke og svartkledde mennesker å se i Oslo´s gater hver påske. ;D

N

nb

Gjest
ErosLoveking skrev:
Påfallende mange ukjente (utenlandske) likbleke og svartkledde mennesker å se i Oslo´s gater hver påske. ;D
Har lest at rundt 20% av de besøkende er utlendinger.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
nb skrev:
montesi skrev:

Takker for tips, goth-band med damevokal har jeg hørt en del på, ja. Min introduksjon til denne typen musikk var på et nachspiel hvor en fyr spillte Theatre of Tragedy og det gav mersmak.

Jeg regner med at bandene som spiller holder høyt nivå innen sin sjanger , så har troen på at dette blir mycket bra.
Hvis du liker Theatre of Tragedy bør du sjekke ut plata Aegis!

N

nb

Gjest
atonal skrev:
Hvis du liker Theatre of Tragedy bør du sjekke ut plata Aegis!
Det var etter den jeg mistet interessen, jeg har "Theatre of Tragedy", "Velvet Darkness They Fear", Epen "A Rose for the Dead" og "Aegis". Så ble de industrielle, og da mistet jeg helt interessen for de.

Jeg har endatil sett de live en gang, på Jørpeland Ungdomshus, rusfri konsert uten aldersgrense;)

Edit: Bare for å presisere, jeg like Aegis ganske godt, men ikke de som kom etterpå. Personlig foretrekker jeg "Theatre og Tragedy" og "Velvet Darkness They Fear".

Kirk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2003
Antall liker
1
Selv skal jeg dit kun på lørdag, å gleder meg til å se/høre covenant/the kovenant spille hele nexus platen, med otg besetningen.
Ellers er ikke lørdag all verden etter min mening.

Et fint konsertår, med inferno, Metallica å Volbeat i sommer her på berget.

Topp Bunn