Infinity Reference!

HS

Medlem
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
14
Antall liker
1
Har akkurat reddet et (defekt) par Infinity Reference 60 fra søppeldynga... Dette er store tårnhøyttalere med to IMG 8"-basser, en 5" IMG mellomtone og EMIT-R-diskant. Biwiring-terminaler og solid kabinett. Lurer på om dette er de samme elementene som Kappa-serien? På den ene 8-tommeren er opphenget råtnet, og den ene mellomtonen skraper litt ved pådrag. Ellers ser de strøkne ut!

Vanskelig å finne noe infor om disse på nettet. Noen som kan si noe om disse HT, og om det er verdt investeringen å forsøkte å skaffe nye elementer, evt reparere opphenget på bassen? Evt. hva de kan være verdt på bruktmarkedet i reparert stand?

HS
 

HS

Medlem
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
14
Antall liker
1
Ikke helt, men en kompis av meg hadde lastet dem inn i bilen klar til å kjøre dem til Grønmo (ikke spøk faktisk..)
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

har hatt et par slike,og jeg hadde de ikke særlig lenge :).uansett fikk jeg en god pris for dem,så de var neppe mine du fant der på dynga.

mvh. s,
 

Brombrom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
177
Antall liker
18
Er det kun 1 bass + 1 diskant det er snakk om, så fikses bassen for en billig penge (om det kun er snakk om opphenget). Da er det kun diskant igjen. og det ordner seg sikkert det også skal du se :).
Det finnes jo forum for entusiaster av gammel Infinity :)... søk på yahoo....

Mvh
Ole
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Sist jeg kjøpte Emit-diskanter til Multicell'ene jeg hadde, betalte jeg ca 1100 kr stk. Og det må være 15 år siden........
 

HS

Medlem
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
14
Antall liker
1
Noen som vet om verksteder som driver med reparasjon av høyttalerelementer i Oslo-området? På bassen er det kun snakk om kantopphenget.

EMIT-diskantene er ok, heldigvis.
 

Elo

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.04.2010
Innlegg
852
Antall liker
232
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
2
Hei,
Fikk du ordnet ht?

Er i litt samme situasjon selv..

Mvh
 
Topp Bunn