Ingrodd skjegghårting

A

Akle

Gjest
Jeg har altså fått en inngroddskjeggvekstting, håret ligger like under overflaten, på halsen, området rundt er en liten smule irritert. Hva gjør man?

Mvh

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
878
Tar høl på`n? En whiskey først? :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Det der er ikke skjegg, det er en alien. Kan se at du allerede har begynt å forandre deg.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.021
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nei der skiftet du bildet ditt også Akle...
"Der er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet" er det noe som heter, men må man så må man
;D ;D ;D

A

Akle

Gjest
Nei der skiftet du bildet ditt også Akle...
"Der er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet" er det noe som heter, men må man så må man
;D ;D ;D
Fant ikke ett bilde som funerte, har å klare meg uten inntil videre. Vurderer å finne frem kniven, men jeg er så jævla klønete...

Er det bare meg som opplever slikt?

A

Akle

Gjest
Nytt spørsmål: Hvordan slutte å tenke på at man har et inngrodd skjegghårting? Blir en smule gal av det... to smuler tre.

Oi

Mvh

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Nytt spørsmål: Hvordan slutte å tenke på at man har et inngrodd skjegghårting? Blir en smule gal av det... to smuler tre.

Oi

Mvh
Les mer Marx. Han har løsningen på alt. ;)

A

Akle

Gjest
Les mer Marx. Han har løsningen på alt. ;)
Marx må jeg dessverre innrømme å ha lest særdeles lite av (tror heller ikke det går an å kjede i hjel ett hår med politisk doktrine). Finner da heller frem Bakunin eller Kropotkin. Men selv det trekløveret er ingenting mot mitt inngrodde hår.

Hjelp!

S

slowmotion

Gjest

Nei, det skjer med alle menn....

2 løsninger:

Enten la det være helt i fred, ikke pille på det, og vente til håret råtner opp, eller hva det nå er som skjer.
Kan ta fra et par uker til et par måneder....

eller

et lite amatørkirurgisk inngrep.... ;D

Det værste du kan gjøre er å gå og pille på det, da blir det infisert
og tar evigheter og bli kvitt.

Flere spørsmål?  ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Skarp barberhøvel når du barberer deg og en ansiktsmaske i ny og ne har en forbyggende effekt.
Amatørkirurgi har fungert fint på mine ingrodde stubber.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.411
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Fikk et tips om hvordan unngå inngrodde hår og kviser etter barbering. Funker vistnok både til ansiktsbarbering og annen barbering (tipset kom fra en dame... :))

Bruk ren høvel og ganske varmt vann.
Før du barberer bruk en så varm vaskeklut som du tåler og vask huden med.
Når du er ferdig å barbere bruker du en dash invit hygiene på en papirbit og smører på huden der du har barbert. Ikke bruk noe lotion, aftershave e.l. før en stund etter at du har barbert (porene skal lukke seg).

Invit hygiene er egentlig et desinfeksjonsmiddel for sexleketøy og kan kjøpes på bl.a. kondomerier og postordre.

Etter at jeg begynte å bruke dette, så kan jeg nå bruke høvel uten å se ut som en tyttebærtue i trynet to dager etter at jeg har barbert meg... (Alternativet før var å bruke barbermaskin, men jeg synes ikke det blir ordentlig barbering av det...)

Johan-Kr

W

wurst

Gjest
;D ;D ;D
Det heter faktisk "det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg haka! Litt mindre drastisk kanskje.

P

Parelius

Gjest
Når du er ferdig å barbere bruker du en dash invit hygiene på en papirbit og smører på huden der du har barbert. Ikke bruk noe lotion, aftershave e.l. før en stund etter at du har barbert (porene skal lukke seg).
Dette blir jo nesten som "The noble art of shaving"...

Personlig hiver jeg masse kaldt vann på mine mandige kjaker for å lukke porene etter barbering. Etterbarberingsvann er ukjent her i huset.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Er det seriøst noen som bruker aftershave fremdels? Altså den gammeldagse sorten som svir og gjør huden tørr som sandpapir og gjør at du stinker parfyme. Sånn ellers så er en snill barbering MED hårene den beste måten å unngå infeksjoner og inngrodd skjegg. Og dropp kjipt barberskum fra supermarkedet. Det er for barbering omtrent hva anlegg fra Clas Olsson er for hifi.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Fant ikke ett bilde som funerte, har å klare meg uten inntil videre. Vurderer å finne frem kniven, men jeg er så jævla klønete...

ja

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.540
Torget vurderinger
4
Drit i barbering,
- gro skjegg eller ta en brazilian facial