Dream on...musicman skrev:Synsere som ikke har prøvd dette trenger ikke svare.
mvh
Det var da veldig saklig , men er det så forbannet vanskelig å lese hva jeg skriver.Steinar_Lund skrev:Dream on...musicman skrev:Synsere som ikke har prøvd dette trenger ikke svare.
mvh![]()
Du har pmNemomann skrev:Kor det går...ferdig å ekspementere så eg kan få en lytt i jula?![]()
Det var det jeg trodde. Innbrenningen skal visst hjelpe med tanke på den dialektriske spenningen som oppstår i kabelens isolasjon når signalene passerer.Diy Duke skrev:Ja det er nødvendigt hvis man bruger kabler med plasticisolation.
Hei RBN.RBN skrev:Hei musicman.
Bare litt nysgjerrig. Har du eget utstyr for å brenne inn kabler eller er det via oppkobling i anlegget og signaler?
Hvis du har egen brenner, hva slags type?
Har selv positiv erfaring med "kabelbrenner" for innbrenning av kabler.
Mvh
RBN
;D Det skal man ikke hvis man ikke har plastic i anlægget ! ;Dlarkus skrev:Hvis du ikke spiller på anlegget på en stund, f.eks. drar på ferie, så må kablene innspilles på nytt. ;D
Så, så - forsiktig med sarkasmen unge mann?? ;Dlarkus skrev:Hvis du ikke spiller på anlegget på en stund, f.eks. drar på ferie, så må kablene innspilles på nytt. ;D
Sarkasme nå igjen???56fwb skrev:Så, så - forsiktig med sarkasmen unge mann?? ;Dlarkus skrev:Hvis du ikke spiller på anlegget på en stund, f.eks. drar på ferie, så må kablene innspilles på nytt. ;D
Det kan jo vere at akkurat det ER en sannhet også....
mvh![]()
Det var vist bondelogik. ;D Jeg tror også kabler skal brændes ind efter ferien ligesom BG.larkus skrev:Sarkasme nå igjen???56fwb skrev:Så, så - forsiktig med sarkasmen unge mann?? ;Dlarkus skrev:Hvis du ikke spiller på anlegget på en stund, f.eks. drar på ferie, så må kablene innspilles på nytt. ;D
mvh![]()
Jaja, fredd. Du leser mine innlegg som fanden leser bibelen.![]()
Jeg lanserer herved en ny teori som jeg tror kan få stor utbredelse.
Alle typer kabler forringes sakte men sikkert over tid. Gir man kabelen en hvileperiode som i tid tilsvarer den tiden den er blitt spilt på, så er kabelen som ny igjen. Det er dette som gjør at de fleste hifi-folk over tid blir misfornøyd med sine kabler, og føler behov for utskifting ;D
Kva!! Leser fanden Bibelen også nå karl..... ;Dlarkus skrev:Sarkasme nå igjen???56fwb skrev:Så, så - forsiktig med sarkasmen unge mann?? ;Dlarkus skrev:Hvis du ikke spiller på anlegget på en stund, f.eks. drar på ferie, så må kablene innspilles på nytt. ;D
mvh![]()
Jaja, fredd. Du leser mine innlegg som fanden leser bibelen.![]()
Jeg lanserer herved en ny teori som jeg tror kan få stor utbredelse.
Alle typer kabler forringes sakte men sikkert over tid. Gir man kabelen en hvileperiode som i tid tilsvarer den tiden den er blitt spilt på, så er kabelen som ny igjen. Det er dette som gjør at de fleste hifi-folk over tid blir misfornøyd med sine kabler, og føler behov for utskifting ;D
Såvidt jeg husker er Oblivion en av de som hevder at kabler som har "hvilt" en tid må innspilles på nytt. (Arrester meg dersom jeg tar feilBilla skrev:Oblivion er f.eks helt j..... treige. Tror det skylles isolasjonen.
du tar feillarkus skrev:Såvidt jeg husker er Oblivion en av de som hevder at kabler som har "hvilt" en tid må innspilles på nytt. (Arrester meg dersom jeg tar feilBilla skrev:Oblivion er f.eks helt j..... treige. Tror det skylles isolasjonen.) Hvis det stemmer er det jo bortimot en katastrofe hvis man ikke har spilt på anleget på en stund, og må starte hele innbrenningsprosessen på nytt
![]()
Ok! Jeg går frivillig i kasjotten65finger skrev:du tar feillarkus skrev:Såvidt jeg husker er Oblivion en av de som hevder at kabler som har "hvilt" en tid må innspilles på nytt. (Arrester meg dersom jeg tar feilBilla skrev:Oblivion er f.eks helt j..... treige. Tror det skylles isolasjonen.) Hvis det stemmer er det jo bortimot en katastrofe hvis man ikke har spilt på anleget på en stund, og må starte hele innbrenningsprosessen på nytt
![]()
du slipper grunnet juleamnestilarkus skrev:Ok! Jeg går frivillig i kasjotten65finger skrev:du tar feillarkus skrev:Såvidt jeg husker er Oblivion en av de som hevder at kabler som har "hvilt" en tid må innspilles på nytt. (Arrester meg dersom jeg tar feilBilla skrev:Oblivion er f.eks helt j..... treige. Tror det skylles isolasjonen.) Hvis det stemmer er det jo bortimot en katastrofe hvis man ikke har spilt på anleget på en stund, og må starte hele innbrenningsprosessen på nytt
![]()
![]()
Slipp fri Barrabas, slipp fri Barrabass!!!!65finger skrev:du slipper grunnet juleamnesti
Beklager Steinar :-[Steinar_Lund skrev:Dream on...musicman skrev:Synsere som ikke har prøvd dette trenger ikke svare.
mvh![]()
Kan noen forklare i enkle ordelag hva som skjer ved såkalt "innbrenning" av kabler? Ref, overstående, så har jeg benyttet Densen DeMagic-cd i mange år, sånn med jevne mellomrom, og det er liten tvil om at lydbildet blir klarere og meir åpent på en måte etter bruk. Tipper jeg bruker cd'en fire, fem ganger pr. år. Min cd-spiller, Densen B400sx, skal visstnok foreta samme greia hver gang cd-skuffen åpnes og lukkes, uten at det høres noe signal i høyttalerne.... Jeg kan ikke helt se for meg at dette på noen måte kan sammenlignes med "innbrenning" av kabler, eller...???? Jeg ervervet nylig en NO Frey signalkabel, d.v.s. en dedikert vinylspillerkabel, og den ble levert ferdig innbrent. Mener den hadde fått ca. 14 dager i "Vidaar" innbrenningsmaskin. Men hva skjer egentlig i en slik maskin??Gjest skrev:Jeg kjøpte Supra EFF-I og DAC-X. Det låt hardt og kornete. Kjørte så noen runder med Densen DeMagic- CD, og alt falt på plass med behagelig, varm og veloppløst gjengivelse.
Innbrenning har MYE å si. Jeg gjør det alltid med nye komponenter, inkl kabler. Det virker alltid hos meg.
Tror det drejer sig om plastics " hukommelse". Jo mere plastic jo mere forsinket videreførelse af elektronernes vandring. Indbrenningen nedsætter denne hukommelse. Svarer nærmest til det hvide snit. ;Dmusicman skrev:Som trådstarter vil jeg gjerne komme med min erfaring.
Etter å ha brent inn mine nye Nordost Heimdall signal og høytt kabler er jeg krystallklar på at det er en vesentlig forskjell. Før innbrenning hørtes det noe uforløst og ullent ut, ( er klar over at jeg overdriver litt her, men vet ikke noen bedre måte å forklare forskjellen). Etter 60 timer på høytt kablene og 72 timer på signal kablene var det nesten som å få nye kabler inn i anlegget. Lyden var mere oppløst og luftig, bassen renere og strammere.
Har jeg forstått det rett etter å ha lest om innbrenning på nettet så er det isolasjonsmaterielet rundt selve lederene som blir påvirket mest i en brenneprosess. Kanskje isolasjonen blir "mørnet" så pass at det har en signifikant betydning for det endelige resultatet ?
Jorma Koski som lager sine svindyre Jorma kabler, bruker en 4 dagers innbrenningstid på sine kabler. Her er isolasjonsmaterialet vesentlig tykkere enn på mine kabler. Jeg forstår godt han brenner inn sine kabler før hans respektive kunder mottar de.Forskjellen er nok så stor at han kanskje kunne risikert å få de fleste i retur hvis de ikke var innbrent.