innspilling av ny pickup

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.939
Har i dag mottatt (etter laaaaaaaaaaaaaang ventetid) min Ortofon Spu Gold som er retippet av hr Lukaschek hos Benz. En rask prøvelytt bekrefter at dette er en av verdens beste pickuper.

Etter sigende skal den trenge 100-200 timers innspilling.

Det er jo som kjent ingen god idé å la den stå å spinne på innerrillen. Mener jeg har hørt at det finnes en LP (Hifinews?) som har et "innspillingsspor".

Noen som har peiling?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.924
Torget vurderinger
1
Hva med å bruke musikk ?

mvh
KJ

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.939
joda, jeg har jo vært inne på tanken ;D

Men hvis jeg kunne latt spilleren stå på et slikt innspillingsspor om natten og når jeg er på jobb, hadde jeg kommet raskere til nirvana.

...om du forstår hva jeg mener

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Etter nokre få titals timar, er pickupen såpass innspelt at du like godt kan nyte det han leverer, sjølv om optimalsituasjonen kan vente på seg litt. Du kastar vel ikkje resten av indrefileten sjølv om chateaubrianden er favorittbiten heller?
:)
Kos deg!

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Låne bort og la andre ta innspillingsjobben?

Y

ymir

Gjest
hei
Etter laaaang ventetid (6 mnd.) står det nå en Benz Ebony L i WB act 0.5.Har spilt ca.20 LPer.Den ble belastet med 150 ohm (ble anbefalt 200 ohm) men tok det jeg hadde.Det var overhode ikke noe holografi å snakke om.Det er heller ikke balsam for øret enda,med det blir det nok etter en stund.Fjernet i går kveld belastnings motstanden,da kom holografien frem samt lydsignaturen som ble beskrevet i TAS.Resten kommer nok forhåpentlig vis etter 40 timer+.Har/holder på med innspilling av nytt forsterker sett og nådd 250 timer+ som annbefalt.Kan høres ut som jeg er i mål snart der.Så dette med innspillingstid er en tolmodighets prøve,og det er noe jeg har lite av.Har sjekket geometrien flere ganger men vil vente med finjustering til den har godt seg mere til.

Topp Bunn