Integrering...

B

bamsemann

Gjest

Våre drikkevaner hindrer integreringen...

Ja hva skal man si om det, vi må altså drikke mindre nå da for at våre nye landsmenn og damer skal føle seg mere hjemme her..

bamsemann.. :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
I et anfall av forvirret seriøsitet må jeg bare få skyte inn at vi sikkert ikke hadde tatt skade av å drikke mindre ! ;)

R

Rojoh

Gjest
...eller drikke litt ekstra om man ikke ønsker for mange "fremmede" i nabolaget? Frosset ut av kald pils. ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Våre nye landsmenn er så glad i å gi oss skylden for deres mangel på jobb, penger og selvrespekt. Hvis de hadde gått inn for å lære språket samt lagt igjen sine relgiøse dikedarrer hjemme så hadde nok integrasjonen vært mye bedre.
This is a two way street osv...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg er "ny landsmann" og drekker som faen.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
stjæler norske damer gjør jeg også.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
stjæler norske damer gjør jeg også.

Et typisk eksempel på hvor galt det kan gå når "nye landsmenn" ikke får en solid innføring i lokale forhold. Som fjellvettregelen sier: " Lytt til erfarne fjellfolk".

Selv om du er innvandrer har du IKKE fortjent en sådan skjebne ! ;D ;D ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
såså, spiralis.
jeg liker norske jenter, jeg.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det finnes da miljøer i Norge hvor man ikke drikker og, dette er bare enda et forsøk på å legge skylden på manglende integrering på oss.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.212
Torget vurderinger
0
såså, spiralis.
jeg liker norske jenter, jeg.
Ja bevares kjære venn, det gjør jeg også det.

Men la meg få ta en liten lignelse:

På en forestilling i Tromsø sa Oluf : "Neimen Jendor, når æ ser på alle de søte jenten som e her i kveld, så lure æ virkelig på kor alle de sure kjærringan kjæm i fra?"

Eller er det slik at du må ha det inn med teskje ?  ;D ;D

Edit:Tyrkleif.

A

Akle

Gjest
Det finnes da miljøer i Norge hvor man ikke drikker og, dette er bare enda et forsøk på å legge skylden på manglende integrering på oss.
Integrering er og blir en tosidig sak, kan ikke integreres inn i et samfunn som utstøter deg.

Mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Merkelig.

Med litt trening bør da innvandrerne klare å integrere drikkekulturen vår. Det er jo bare å drikke nok HB, så kommer rølpingen, skrålingen, slossingen, spyingen og alt det der av seg selv.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Ja bevares kjære venn, det gjør jeg også det.

Men la meg få ta en liten lignelse:

På en forestilling i Tromsø sa Oluf : "Neimen Jendor, når æ ser på alle de søte jenten som e her i kveld, så lure æ virkelig på kor alle du sure kjærringan kjæm i fra?"

Eller er det slik at du må ha det inn med teskje ?  ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
REFLEKTOR: NAIVE NORGE 4. DESEMBER:
Integreringseksperimentet

Av Jørund Rasdal Unneland
01.12.06 11:53

Den engasjerte fotografen Christofer flytter til flerkulturelle Holmlia. Han etablerer et fotostudio midt i hjertet av lokalsamfunnet og venter i spenning på mennesker fra alle deler av verden. Det blir et år med sterke opplevelser. Er dette fremtidens Norge?

Første dag i Christofers fotostudio på Holmlia blir det sirkus. To familier dukker opp samtidig. Fire pakistanere og ni afrikanere! Christofer har bodd en del år i Paris, og etablerer seg i innvandrerbydelen med et åpent sinn.

Hjemme er det vanskelig fra første dag. Naboen er en stor pakistansk familie. Det spinkle trehuset rister og folk roper i munnen på hverandre. Problemene fortsetter på hjemmebane. Naboen bryr seg lite om Christofers protester. Borettslaget innkaller til meglingsmøte, der støy og sterk matlukt er blant temaene.

Imens fortsetter Christofer arbeidet i fotostudioet.

En dag skriver Morgenbladet at professor Thomas Hylland-Eriksen vil ha 1,5 millioner innvandrere til Norge. Christofer bestemmer seg for å gå på et integreringseminar arrangert av professoren, og kupper møtet:

- Problemet er folkegrupper som danner et samfunn i samfunnet! Og bruker sine barn som middel til import av stadig flere fattige landsmenn gjennom tvangsekteskap. Så jeg spør innvandrerne, for eksempel pakistanerne: Hva gjør dere for fellesskapet? Hvilke planer har dere for fremtiden? Hvorfor danner dere et samfunn i samfunnet?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
REFLEKTOR: NAIVE NORGE 4. DESEMBER:
Integreringseksperimentet

Av Jørund Rasdal Unneland
01.12.06 11:53

Den engasjerte fotografen Christofer flytter til flerkulturelle Holmlia. Han etablerer et fotostudio midt i hjertet av lokalsamfunnet og venter i spenning på mennesker fra alle deler av verden. Det blir et år med sterke opplevelser. Er dette fremtidens Norge?

Første dag i Christofers fotostudio på Holmlia blir det sirkus. To familier dukker opp samtidig. Fire pakistanere og ni afrikanere! Christofer har bodd en del år i Paris, og etablerer seg i innvandrerbydelen med et åpent sinn.

Hjemme er det vanskelig fra første dag. Naboen er en stor pakistansk familie. Det spinkle trehuset rister og folk roper i munnen på hverandre. Problemene fortsetter på hjemmebane. Naboen bryr seg lite om Christofers protester. Borettslaget innkaller til meglingsmøte, der støy og sterk matlukt er blant temaene.

Imens fortsetter Christofer arbeidet i fotostudioet.

En dag skriver Morgenbladet at professor Thomas Hylland-Eriksen vil ha 1,5 millioner innvandrere til Norge. Christofer bestemmer seg for å gå på et integreringseminar arrangert av professoren, og kupper møtet:

- Problemet er folkegrupper som danner et samfunn i samfunnet! Og bruker sine barn som middel til import av stadig flere fattige landsmenn gjennom tvangsekteskap. Så jeg spør innvandrerne, for eksempel pakistanerne: Hva gjør dere for fellesskapet? Hvilke planer har dere for fremtiden? Hvorfor danner dere et samfunn i samfunnet?
Regner med at du har tatt den opp så du kan styrke deg hver kveld, før du legger deg. Pg.a jobb fikk jeg ikke sett den igår, men denne karen gjorde det ihvertfall:

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/12/05/485052.html

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Regner med at du har tatt den opp så du kan styrke deg hver kveld, før du legger deg. Pg.a jobb fikk jeg ikke sett den igår, men denne karen gjorde det ihvertfall:

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/12/05/485052.html
Helge Øgrim, tidligere innbruddstyv og spion for AKP, er ikke den jeg har størst tillit til. Det er noe med dømmekraften kan du si.

La meg ellers legge til at dette ikke var den beste dokumentaren jeg har sett. Veldig naivistisk, nesten barnslig innfallsvinkel. Men så ga den seg ikke ut for å være noe mer heller. Bare en enkelt manns erfaringer.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dette er noe av det mest fornuftige jeg har lest på lenge.

Men hvorfor mener dere dette bare er tullprat?

Topp Bunn