Interesant? (CJ)

PAE

Medlem
Ble medlem
13.11.2006
Antall liker
0
Noen med erfaring - både bestille, bygge og lytte...?

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Om du går med tanker om ferdig print fordi du har liten erfaring med diy -rørkonstuksjoner vil jeg anbefale byggesett med psu inkludert. Det ligger mange kilder til problemer/ feil også i den delen av et slikt prosjekt.

PAE

Medlem
Ble medlem
13.11.2006
Antall liker
0
Så bra!
Men hva er det egentlig vi snakker om her - på hvilken måte er dette en "Jadis?"

PAE

Medlem
Ble medlem
13.11.2006
Antall liker
0
Hmm, er ikke dette brudd på opphavsretten?

O

OivindJ

Gjest
Om du går med tanker om ferdig print fordi du har liten erfaring med diy -rørkonstuksjoner vil jeg anbefale byggesett med psu inkludert. Det ligger mange kilder til problemer/ feil også i den delen av et slikt prosjekt.
Psu? noen som kan forklare litt mer?
Hvilke deler mangler?

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Kort forklart: Power supply unit. Eller det som står i annonsen under "optional parts". Den må bl.a tilpasses nettspenningen vi har i Norge.

O

OivindJ

Gjest
Kort forklart: Power supply unit. Eller det som står i annonsen under "optional parts". Den må bl.a tilpasses nettspenningen vi har i Norge.
Å kjøpe på elfa kan by på problemer?

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Disse print og byggesett er hverken Conrad Johnson, Marantz, Jadis eller noe annet kjent merke!

Det er rett og slett et print som kopierer en kjent kretsløsning (derav navnet som blir satt i parentes).
Delene som følger med for å sette på printene har heller ingenting med produktet som kretsløsningen er hentet fra og gjøre. Jeg påstår på ingen måte at dette ikke er noe bra, men jeg sier at det eneste felles det har med produktet det refereres til, er kretsløsningen. Hvilke komponenter som settes på printet, er det nødvendigvis bygger som bestemmer.

Dette er akkurat det samme som f.eks Ming Da har gjort med den ganske vellykkede preampen sin; De har kopiert en gammel Marantz kretsløsning fra 60/70-tallet.

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Som Xindaks pre har adoptert Matisses Atom krets.

Hadde vært intr.å fått en oversikt på kinamikk's kretser, hvilken krets er f.eks Meixing/ Mingdas Pre MC-7R basert på ?

Og ikke minst rør-effektforsterkerene.

Både Accuphase, Rowland nr 7 og Pass Aleph 5 ligger ute som byggesett.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.012
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jeg mener mingda preen er basert på Marantz 7 kretsen. Det sies så.
Pass har mange kretser ute, men Accuphase og Rowland?

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Et rykte som faktisk er veldig interessant, er at produsenten av Ming Da sysler med tanken om å lage en RIAA ut fra kretsløsningen av phono-delen til Presicion Fidelity C7. Det er ikke så mye snakk om denne, men er av blant annet Arthur Salavtore
( http://www.high-endaudio.com) og Gunnar Brekke, vurdert som en av de virkelig gode RIAA trinn som er laget.

Men som sagt innledningsvis: Bare et rykte.
Kanskje bambadoo vet mer?

Skulle noen av dere være interessert i kretsen, så kan dere få den av meg.

Topp Bunn