Mobiltelefon og lesebrett Internett på hytte uten strøm?

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.847
Antall liker
10.671
Torget vurderinger
10
Sliter med at delt internett på iphonen detter ut kontinuerlig.

Har et abonnement med masse gb så jeg ønsker ikke et abonnement til.

Finnes det en løsning hvor jeg bruker et tvilling sim-kort i en liten trådløs internett dings som går på 12 volt (eller rundt 20 volt)?
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.719
Antall liker
13.210
Det finnes routere du kan putte SIM-kortet i (tvillingkort i praksis) og bruke som trådløst aksesspunkt. Om de gir bedre dekning enn mobilen vet jeg ikke. Disse digsene går stort sett på lavvolt likestrøm uansett så det er sikkert mulig å mekke til en løsning slik at du kan koble de på 12v-anlegget ditt.

Det finnes sikkert noen av sorten som er beregnet på 12v i utgangspunktet
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Ja, finnes flere wifi rutere for 12v der ute.
Tvillingsim er løsningen.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.719
Antall liker
13.210
Det er også stort sett mulig å koble til eksterne antenner så det burde være mulig å få bedre signaler enn på mobilen.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.847
Antall liker
10.671
Torget vurderinger
10
Dekningen er meget god

Det er iphone sin "delt internett" funksjon som er håpløs. Den funker ikke i Oslo sentrum heller. Det bare er sånn

Det jeg trenger er et tvillingkort som bruker eksisterende abonennement sånn at jeg ikke får en tilleggsregning

En dings til å stappe tvillingkortet inn i som man kan logge seg på som om det var et separat internett

Og ingen andre utgifter enn engangskostnad for dingsen

Og dingsen må gå på 12 volt



:)
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.509
Antall liker
9.257
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Hvor putter jeg sim kortet inn der?
Dette står i linken i innlegget mitt
Rask 4G LTE
Bare koble din eksisterende kablede bredbåndsforbindelse til modemet for å automatisk få 4G LTE eller 3G-tilgang ved hjelp av 3FF-mikroSIM-kort. Modemet gir nedlastningshastigheter opptil 150 Mbps og opplastningshastigheter opptil 50 Mbps. I tilfelle 4G LTE-signalet forsvinner kan modemet falle tilbake på 3G-nettverk.

Og så kan vi ta en tur til Netgears hjemmeside.
Package Content
  • 4G LTE Modem (LB2120)
  • Power adapter
  • Ethernet cable
  • Quick start guide
Interface
  • 2 Gigabit WAN Ethernet RJ-45 ports
  • Internal WWAN antennas with support for optional TS9 external antennas
  • 3FF (micro) SIM card slot
System Requirements
  • Compatible 3G/4G LTE Mobile Service (3FF Micro-SIM)
  • Microsoft Windows® 10, 8, 8.1, 7, Vista®, XP®, Mac OS® (10.6.8. and newer) and other operating systems running a TCP/IP network (for accessing Web Management User Interface)
  • Compatible browsers such as Microsoft® Internet Explorer® 5.0, Firefox® 2.0, Safari® 1.4, or Google Chrome™ 11.0 browsers or higher (for accessing Web Management User Interface)
Og så etter litt søking på nett fant jeg et bilde av undersiden....
step1.png
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.719
Antall liker
13.210
"Delt internett" på iPhone er fascinerende dårlig og jeg har lurt litt på hva grunnen egentlig er. Alle i familien har iPhone men når jeg skal dele ut mitt nett til de andre så er det en betydelig del av lotteri i om de i det hele ser nettet eller får koblet seg til. Faller ut gjør de rett som det er også.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.293
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Løsningen ligger snublende nær og heter Android. Jeg har aldri hatt problemer med delt internett på diverse android-telefoner, både Sony og Samsung.
 

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.621
Antall liker
930
Jeg bruker i-phone 4 s som modem, 4 G og rask delt internet til mac pro, i Dovre. Veldig bra.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.509
Antall liker
9.257
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Løsningen ligger snublende nær og heter Android. Jeg har aldri hatt problemer med delt internett på diverse android-telefoner, både Sony og Samsung.
Min Motorola G7 plus deler Internett som en drøm, dønn stabilt.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Har delt internett på iPhonene fra dag1 fra dette ble mulig. Aldri opplevet noe problem. Selv med nokså lav signalstyrke har jeg kjørt MACtopene via iPhonene med overraskende bra resultat.
 
Sist redigert:

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Delt internett er en vits med iPhone XR. Selv har jeg Ice sin 4G router og selv den enkle saken som følger med abonnementet gjør en god jobb, Netflix flyter fint på tv’en.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.719
Antall liker
13.210
Jeg har ingen problemer med hastigheten når jeg deler ut nettet mitt. Det er mer lotteriet om andre enheter i det hele ser nettet, får koblet seg til og hvor lenge de holder kontakten. Har vært slik med alle iPhoner jeg har hatt og vi har tre ulike generasjoner iPhone som skal koble seg til min og problemene er de samme med alle sammen. Har egentlig bare infunnet meg med at "slik er det".
 

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.621
Antall liker
930
Jeg har aldri hatt mer enn en gjest tilkoblet og det var bra for vanlig surfing. Aldri streamet noe, netflix vet jeg ikke hva er.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.911
Antall liker
11.300
Sted
Ytterst i havgapet...
1.april mens jeg satt med hjemmekontor og det hele ble jeg plutselig fri for nett.... - og det var ingen aprilsprøk, men en ISP som ikke ville ha kunder.... som en umiddelbar remedie brukte jeg iPhonen som modem - med store problemer..... men når jeg koblet til med kabel gikk det som er røyk.... hadde stort sett de amme problemene som weld beskriver...
 

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Innlegg
2.064
Antall liker
1.490
Torget vurderinger
1
Har hatt flere langturer øst/vest med fotballkamp på iPad i baksetet fra delt Internett på iPhone. Ingen problem. Og slik har det vært i flere år med alle kombinasjoner av modeller. Både på norsk og utenlandsk nett.
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.695
Antall liker
5.876
Brukte Iphone 6 til nettverk i huset i ca.1 år. Streamet både Netflix på tv og delte med flere brukere i huset (Mac, Ipad).
Så lenge nettet ble aktivt brukt, så var det stabilt, det falt ikke ut i løpet av en film f. eks.
Brukte jeg datamaskin og forlot maskinen uten å bruke nettet aktivt falt nettet ut. Mulig det er en automatikk i dette.
Jeg lærte at Iphone måtte være i nærheten av produktet som delte nettverk (Tv, Mac, Ipad).
Ikke forvent at den har rekkevidde som en ruter.
 
Topp Bunn