Ipad/Droid kontroll - J.River vs. sonos

kusot

Medlem
Ble medlem
18.10.2007
Antall liker
3
Er det noen som har testet Ipad eller Droid kontroll for både Sonos og J.River og kan gi en sammenligning?

Sonos får stort sett bare gode tilbakemeldinger men nå har jeg lest noen kommentarer på nett at J. River med Gizmo fungerer helt strålende. J.River får også gode tilbakemeldinger på lyden og noen sier til og med at den går ringer rundt foobar2000 (http://www.home-speaker.net/j-river-media-player-review.html ) som jo er en aktet spiller her på forumet. Dette er også et interessant tema, men jeg ønsker at denne tråden kun skal sammenligne kontroll med Ipad/droid.

Red. - det var vist feil link. Her er linken jeg tenkte på http://www.soundtrackforum.net/viewtopic.php?f=4&p=1367

svendatle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2006
Antall liker
7
Sted
Skien
Torget vurderinger
2
hei.
ikke testet sonos. men har hatt ipad med rivermote til jriver,ikke veldig bra styring det. har nå en dell streak med gizmo. og det fungerer helt superbra! Ipad/jriver var ingen god kombinasjon, vet ikke om rivermote er blitt bedre. men gizmo/jriver er veldig veldig bra!største forskjellen er at på gizmo har du tilgang til spillelister,albumcover,mulighet til å starte filmer,se bilder,i det store og det hele det du trenger for å styre jriver både på anlegget,eller overføre trådløst til telefonen med hodetelefoner når en er ute i hage,(har ikke alt for stor hage her da!).

MVH

Svend Atle

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Jriver har en suveren lydkvalitet så lenge du ikke lar programmet drive upsampling. Da går en del galt imo. Kjør natie oppløsning, så er lyden superb! Har testet både rivermote og plugplayer, men dender opp med den integrerte webremote muligheten. Da bruker du rett og slett en hvilken som helst web browser til å styre programmet med! Et annet alternativ er remote desktop alternativer som funker bra på iPad. Er forøvrig svært begeistret for mulighetene for filmavspilling som ligger i den nyeste jriver utgaven. All codec problematikk er historie, det fikser programmet automatisk! Bildekvalitetn er som lyden, helt superb, og jeg er rimelig kresen på bildet også! Blir stadig mer imponert a jriver mao :D

Topp Bunn