ipad/mac/laptop som fjernkontroll til SB duett

beefheart

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Har sett at ipad kan brukes som fjernkontroll til sb-duett, hva med mac(mac air), eller en laptopp pc ?

Hilsen Tom.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
beefheart skrev:
Har sett at ipad kan brukes som fjernkontroll til sb-duett, hva med mac(mac air), eller en laptopp pc ?

Hilsen Tom.
Har installert Squeezeboxserver på Macen og bruker av og til den som fjernkontroll i tillegg til iPad

beefheart

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Betyr det at ....server er installert på din mac i tillegg til en annen"hovedmaskin"?
Tom.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
"server" IP:9000 så får du opp web interface, denne kan brukes til å styre musikken med. Det finnes ingen egen fjernkontroll software for PC/MAC såvidt meg bekjent.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
beefheart skrev:
Betyr det at ....server er installert på din mac i tillegg til en annen"hovedmaskin"?
Tom.
Musikken ligger på en egen server med Vortexbox. styrer fra MBP og ipad ettersom

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Oblivion skrev:
stejorge skrev:
"server" IP:9000 så får du opp web interface, denne kan brukes til å styre musikken med. Det finnes ingen egen fjernkontroll software for PC/MAC såvidt meg bekjent.
http://penguinlovesmusic.de/2010/10/15/ipeng-for-ipad/

Har denne på iPad
Ja det finnes flere alternativ til IOS og Android enheter. Men Trådstarter spurte etter noe for Mac eller PC, der er det ikke noen remote løsning utover å logge seg på web interface. Dette er i og for seg en veldig god løsning IMO.

65finger skrev:
beefheart skrev:
Tom.
Musikken ligger på en egen server med Vortexbox. styrer fra MBP og ipad ettersom
Da trenger du jo ikke å innstallere Squeezeserver på MBP, du logger deg bare på med IP:9000

beefheart

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Takk for svar, skal prøve "IP 9000"

beefheart

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Trenger mer detaljert forklaring.
Jeg har en stasjonær pc med kabling til multimodem, denne pc kjører squeezeserver.
Jeg har en androidtelefon som med app kan styre duett , det funker fint.
Jeg har en bærbar pc og min sønn har en Mac air.
Hva gjør jeg for å koble meg på med IP:9000? (beklager at jeg trenger detajer)

Hilsen Tom.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
stejorge skrev:
Oblivion skrev:
stejorge skrev:
http://penguinlovesmusic.de/2010/10/15/ipeng-for-ipad/

Har denne på iPad
Ja det finnes flere alternativ til IOS og Android enheter. Men Trådstarter spurte etter noe for Mac eller PC, der er det ikke noen remote løsning utover å logge seg på web interface. Dette er i og for seg en veldig god løsning IMO.

65finger skrev:
beefheart skrev:
Tom.
Da trenger du jo ikke å innstallere Squeezeserver på MBP, du logger deg bare på med IP:9000
det er det jeg har gjort ser jeg nå

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Skriv inn "IP adressen til maskinen med SqueezeServer":9000 (eks: http://192.168.1.250:9000/) i adressefeltet til nettleseren din.

i ditt tilfelle den stasjonære PC'en. Bare åpne Squeezeserver, der står IP adressen

beefheart

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.05.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Takk så meget for svar, har ikke fått testet på Mac ennå.
Fikk den bærbare PC til å kontrollere duett.( maskinen meldte først fra at den ikke kunne finne Web-område, kjørte så "diagnostiser problemet". Uten at løsning ble funnet, men da spilte Logiech Media Server igang).
Nå har jeg en fantastisk flott "fjernkontroll".
Takk igjen for deres kunnskaper.

Hilsen Tom.

Topp Bunn