Jeg er på min tredje iPhone nå, en 6 som nå er nesten 4 år. Jeg har egentlig ikke hatt problemer med noen unntatt den som gjorde saltomortale til nesten tre meters høyde før den landa flatt på betongen med et skikkelig "smack".... beyond repair...
Men- det er på tide med en ny mens arbeidsgiver ennå betaler (!)... men samtidig leser jeg om alle problemene, og tenker at det egentlig er humbug fra Apples side - ikke mulig å skifte noe som helst uten å sende til "godkjent" verksted som tar blodpris..... alle mulige triks for at ellers godt elektronikkyndige skal klare å fikse noe sjøl... Apple er egentlig blitt et passe møkkaselskap, tenker jeg..... vil vi fortsette å støtte humbugen??
Hvilke andre merker er noe bedre i dag om jeg tør spørre?
Har hatt Huawei i 2 år, byttet til en brukt Samsung S8+, men kan ikke tenke meg at noen av disse er spesielt lette å fikse de heller. Samsungen hadde vært i bakken så skjermen og "ramma" rundt den var byttet før jeg kjøpte den, regninga på denne jobben var vedlagt, mener det var 3800,- bare reparasjonen hadde kostet.
For å vri denne til et annet problem nå i dag, hvordan bytte batteri på nyere telefoner som ikke er ment å bli åpnet for "Ola Normann"?