iPhone som fjernkontroll

L

Ludo

Gjest
Har en iPhone på vei fra USA nå og den har jo bl.a. WiFi støtte. Noen som har vært inne på tanken på å lage et web-interface til foobar eller
tilsvarende? Må jo kunne gå an å få til noe der. Ser at det finnes plugins til foobar som lar deg kjøre kommandoer i shell/cmd for å spille av låter.

Holder litt på med php om dagen, kanskje det kunne gått an å få til noe der...

Synspunkter?

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Regner med at du kan gjøre akkurat det samme som Soundproof allerede har gjort med iPod Touch.
Han måtte kjøpe buddy remote og det skal visstnok virke svært bra.
Jeg vet ikke men regner det ikke som usannsynlig at disse to er såpass like at det også går med iPod Touch.
Søk etter "verdens beste fjernkontroll"
Mvh.KW

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
iPhone og iPod Touch har begge samme kjerneOS i bunn, så det går helt fint.

Ulike muligheter for å bruke den som fjernkontroll. Dersom du ønsker å kontrollere hardware (styre anlegg) så kan du kikke på irTrans og iRed, siste er software, første er en "oversetter" som sender IR instrukser til det du ønsker å slå av/på, styre.
iRed lar deg emulere ulike fjernkontroller, som du får gjengitt på skjermen på iPhone/Touch. Du trykker på virtuelle knapper som om du holdt den faktiske fjernkontrollen i hånden. (Akkurat nå har de noen kompatibilitetsproblemer med Leopard når det gjelder iRed).

Jeg bruker en iPod Touch som fjernkontroll for å styre avspilling fra min ReadyNAS+ server - musikk og film. Til denne har jeg Remote Buddy som er installert i min MacMini, og som jeg styrer via WiFi fra hvor som helst i huset. Remote Buddy styrer alle mulige slags programmer i Mac'en, i tillegg til å la meg styre hvor musikken skal sendes - fra computer, eller fra ulike Airport Express enheter i huset.

Very nice. http://www.iospirit.com/index.php?mode=view&obj_type=infogroup&obj_id=24&sid=4505761G279c64879da65acd

http://www.irtrans.de/en/shop/specials.php

Topp Bunn