Iransk avis utlyser Holocaust-tegnekonkurranse

K

kbwh

Gjest
Tja,
Når Roberto Benigni kunne lage komedie om Holocaust (Livet er herlig), må det vel kunne gå an med vitsetegninger også.

Kanskje vi kunne sendt iranerne noen av Trond Viggo Torgersens pavesketsjer?
Nå like før OL i Torino bør vi derimot ikke sende de pavesketsjene til Italia, forresten. DET ville bli helvete. Garantert.

O

OldBoy

Gjest
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=301866

Nå skal altså Irans største avis velge ut 12 vitsetegninger om holocaust som svar. Dette skal visstnok være for å teste om yttringsfriheten er så absolutt som vesten påstår den er.

-k
Dette er sandkassepolitikk i litt større skala, og med voksne, vel de må vel antas å være det, aktører.

Du kastet sand på meg, da kaster jeg sand på deg.
Du kastet MYE mer sand på meg enn jeg kastet på deg, så nå tråkker jeg på lekebilen din.
Tråkker du på lekebilen min, velter jeg sykkelen din.
Velter du sykkelen min, henter jeg broren min.
Og så videre.

Menneskene er kanskje ikke større. Men VI er nok ikke noe større enn andre, er jeg redd.

Vel, vel, den som lever får se. Det KAN jo hende at jeg tar feil.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det spørs nok om ikke den godeste Billedredaktør Farid Mortazavi blir skuffet her. Tror ikke så mange flagg blir brent, fordi Administrerende direktør for Holocaust Utdanningsfond, Karen Pollock, sier at ofre for Holocaust er vant til fornærmelser fra Iran.
Irans regime hevder at jødeutryddelsen i Europa under 2. verdenskrig ble funnet på eller overdrevet for å rettferdiggjøre opprettelsen av staten Israel.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.837
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hva som er tillatt, og hva som er fornuftig og god smak er to forskjellige ting, hvilket gjelder både Holocaust, Muhammed og rumpa til Shabana (skjønt den siste hadde kanskje ett visst poltisk poeng). Det er ikke alt som er lov som er lurt for å si det sånn.

Topp Bunn