Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.629
    Sted
    Oslo
    For å sitere forfatteren Kjell Askildsen: jeg liker allslags vær, unntatt sol på søndag.
    Påbudet om å gå på tur, triumfer ethvert covid påbud her i landet
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Det er da også uansett mye bedre å gå tur når det ikke er stekende solskinn. Solskinn er fint når man skal bade eller dyrke tomater.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forsøker generelt å ikke irritere meg, men når man er ute å kjører og det er redusert hastighet pga veiarbeid og det er ingenting hverken på veien eller ved siden av, kjenner jeg at irritasjonsnivået stiger en smule. Ikke så langt unna går det en europavei hvor de retter ut noen svinger og hastigheten er redusert til 50km/t, men veldig ofte er det ingenting som skjer der da de også jobber parallelt på et annet sted, men likevel står skiltene for redusert hastighet der hele tiden. For det første føles det helt unødvendig å kjøre en kilometer i 50 når man oppdager at det er ingen reel grunn til det. For det andre blir de fleste sjåførene vant til at det neste aldri jobbes der og kjører som vanlig uten å redusere hastigheten, noe som kan føre til potensielle farlige situasjoner når de faktisk er der og jobber.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Det irriterer meg litt at jeg ikke klarer å komme på noe som irriterer meg akkurat nå.

    Men jeg skal en tur i butikken etterpå, så det vil sikkert forandre seg.
     
    • Wow
    Reaksjoner: 2xJ
    2

    2xJ

    Gjest
    Det irriterer meg litt at jeg ikke klarer å komme på noe som irriterer meg akkurat nå.

    Men jeg skal en tur i butikken etterpå, så det vil sikkert forandre seg.
    Bare se rundt deg... ALLE du ser er idioter.. og sånt irriterer meg grenseløst !!!!! :devilish:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Bare se rundt deg... ALLE du ser er idioter.. og sånt irriterer meg grenseløst !!!!! :devilish:
    Det er nok en grunn til at onde genier ofte velger å bo alene i store slott og lignende, bare omgitt av lydige robottjenere, ja. Eller viljeløse kloner som lystrer deres minste vink.

    Eller kanskje det handler litt om at noen ikke ser lenger enn nesetippen når de er ute blant andre, og kjører og oppfører seg deretter. For det er jo ikke alle, man legger bare så godt merke til de som virkelig utmerker seg. For at noen er utfordrende å forholde seg til nekter jeg ikke på.

    Utenom det er jeg egentlig veldig myk og filantropisk som person.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    "Eg er mjuk og kjenslevar - ikkje som kuken min, stiv og hard!"

    Forøvrig irritererer jeg meg over min egen feighet og lemfeldighet med enkelte minusvarianter i coronatråden.... Tilskrives utsagnet over!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.226
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg forsøker generelt å ikke irritere meg, men når man er ute å kjører og det er redusert hastighet pga veiarbeid og det er ingenting hverken på veien eller ved siden av, kjenner jeg at irritasjonsnivået stiger en smule. Ikke så langt unna går det en europavei hvor de retter ut noen svinger og hastigheten er redusert til 50km/t, men veldig ofte er det ingenting som skjer der da de også jobber parallelt på et annet sted, men likevel står skiltene for redusert hastighet der hele tiden. For det første føles det helt unødvendig å kjøre en kilometer i 50 når man oppdager at det er ingen reel grunn til det. For det andre blir de fleste sjåførene vant til at det neste aldri jobbes der og kjører som vanlig uten å redusere hastigheten, noe som kan føre til potensielle farlige situasjoner når de faktisk er der og jobber.
    Fra den tiden jeg var i bransjen for en evighet siden så var det stort fokus på å ta vekk eller dekke til veiarbeidsskilter når arbeidet var ferdig eller satt på pause. Tanken var å holde på respekten for skiltene.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Fra den tiden jeg var i bransjen for en evighet siden så var det stort fokus på å ta vekk eller dekke til veiarbeidsskilter når arbeidet var ferdig eller satt på pause. Tanken var å holde på respekten for skiltene.
    Noe som nå ser ut til å være totalt glemt da de setter seg i firmabilen etter endt arbeidsdag.

    Forøvrig, det verste stedet jeg har vært i så måte, var i Spania for noen år siden da vi kjørte rundt oppe i nord. Overraskende mye skilter om veiarbeid og både redusert kjørefelt og hastighet. Jeg tørr å påstå at i 90% av alle tilfellene var det ingen reel grunn til hverken redusert kjørefelt eller hastighet. 5% av gangene stod det en del utstyr der og kun 5% av tilfellene var det arbeid som pågikk. Ikke uventet hvis man lå i kø, eller i det minste hadde en "innfødt" forran seg, slakket de aldri av på farten før de faktisk så at det var noen som jobbet der. Respekten for skiltingen ved veiarbeid var helt borte. Riktig så ille synes jeg ikke det er norge, enda....
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Jeg forsøker generelt å ikke irritere meg, men når man er ute å kjører og det er redusert hastighet pga veiarbeid og det er ingenting hverken på veien eller ved siden av, kjenner jeg at irritasjonsnivået stiger en smule. Ikke så langt unna går det en europavei hvor de retter ut noen svinger og hastigheten er redusert til 50km/t, men veldig ofte er det ingenting som skjer der da de også jobber parallelt på et annet sted, men likevel står skiltene for redusert hastighet der hele tiden. For det første føles det helt unødvendig å kjøre en kilometer i 50 når man oppdager at det er ingen reel grunn til det. For det andre blir de fleste sjåførene vant til at det neste aldri jobbes der og kjører som vanlig uten å redusere hastigheten, noe som kan føre til potensielle farlige situasjoner når de faktisk er der og jobber.
    Etter hva jeg har hørt har dette å gjøre med noen ganske så urimelige avgfter som entreprenøren må betale for hver gang hastigheten endres på veistrekningen. Resultatet er at hastigheten reduseres når prosjektet begynner og heves igjen når det avsluttes.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Forflating av språket, og med det en polarisering. Nå skal man enten "elske" eller "hate". Hva er galt med "like" og "mislike"? Jeg misliker Trump, men jeg hater ham ikke (til tross for at de visstnok er det man gjør hvis man ikke liker ham - forstå det den som kan).
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Forflating av språket, og med det en polarisering. Nå skal man enten "elske" eller "hate". Hva er galt med "like" og "mislike"? Jeg misliker Trump, men jeg hater ham ikke (til tross for at de visstnok er det man gjør hvis man ikke liker ham - forstå det den som kan).
    Akkurat med Trump er det kanskje ikke det beste eksempelet? Med han har jeg definitivt et inntrykk av det veldig ofte er nettopp enten elsk eller hat.

    Ellers enig, det er kanskje litt fjortis at "alt" er enten elsk eller hat.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Induksjonskoketopp. Jeg hater induksjon når jeg prøver å få stekt inn en ny stekepanne som egentlig hadde hatt det best på en gasskoketopp. Snakker med folk som har gass, og de sier det er mye lettere å lage f.eks. eggerøre på gass enn induksjon. Hvorfor velger vi alltid kjipere løsninger, og velger praktikalitet framfor funksjon?

    Livet er så jævla kort, også lager vi mat på induksjon? Faen, ass. Fuck det.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes Trump er et godt eksempel. Tilhengerne hans sier at alle som misliker ham hater ham. Det er ikke sånn. Det er svært få personer jeg kan si at jeg hater. Hitler og Stalin og Pol Pot f.eks., men Trump er ikke i den kategorien. Jeg hater ham ikke, men jeg misliker ham sterkt som person og misliker sterkt det han står for. Det er ikke det samme som hat.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Som vanlig velger man å være vrange og mistolke det som blir sagt.

    Screw you guys!
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Berømmelse har alltid sin pris.

    Nå har dem faen meg herpet Sinnataggen igjen. Det irriterer meg at dem ikke kan la små gutter være i fred.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Når lyspæreprodusentan skal lage lyspærer med gammel formfaktor, hvorfor i svarte fan kan de ikke holde seg til standard dimensjoner?
    FCD3F1BF-6098-4A55-8B91-C7895540C382.jpeg
    Johan-Kr
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Prøver mot bedre vitende igjen.

    Det er ingen som har sagt de ikke klarer å lage eggerøre eller noe som helst annet på en induksjonstopp, bare at gass oppleves som bedre. Og hvis man er litt observant så vil man også legge merke til at på en induksjonstopp så er selve induksjonsspolene som genererer varmen sjelden noe mer enn bare små ringer som ikke dekker hele platen de skal varme opp engang, så man får ikke en jevn, uniform varme som et gassbluss som nærmest omfavner hele bunnen og sidene på en stekepanne og varmer opp hele pannen. I tillegg opererer gjerne induksjon med pulser. Korte, elektriske pulser man kan høre mens man står og lager mat.

    Bare fordi man kan lære seg å bruke suboptimalt utstyr, så er induksjon fortsatt skikkelig ikke-kult.

    Dessuten er gass tøft. Omrent som en sportsbil med perfekt vektfordeling, uten kjørecomputer og andre ytelseshemmende korreksjonskretser. Mens induksjon er mer som en Nissan Leaf i en skikkelig stygg farge.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    Induksjon er suverent. Til å koke vann :LOL: :LOL: :LOL: Alt annet er knot. Svoger skulle på liv & død ha induksjon. Året etterpå ble det kastet ut under stygg banning...
    Aktiv matlaging hvor en kaster rundt på ting i panna, flytter kokekar etc. er ikke helt liketil med induksjon.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    Fredrik Solvang
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    BTW, skal bli artig å bivåne fansen hans og de skråsikre ekspertene her inne (med kompetanse som overgår et samlet Gulvog - Stoltenberg - Nakstad team med enorm margin) når de skal borforklare fuckup'en på NRK i går! Elementær prosentregning done difficult.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.551
    Antall liker
    15.575
    Torget vurderinger
    2
    Han hadde et innsalg i Dagsrevyen, før Debatten, som fikk oss i heimen til å undre. Hva var det for noe rart? Han var fyrt opp og klar til å hudflette.

    Må ha vært tungt å innse brøleren. Her bør man få en avklaring. Er debatten en debatt mellom meningsmotstandere eller Solvangs forum for å sende folk i skammekroken?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Dessuten er gass tøft. Omrent som en sportsbil med perfekt vektfordeling, uten kjørecomputer og andre ytelseshemmende korreksjonskretser. Mens induksjon er mer som en Nissan Leaf i en skikkelig stygg farge.
    Likte den bildebruken der ! Da blir det garantert ikke induksjon hos oss! Nissan Leaf, FY, Pføy!!
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.472
    Torget vurderinger
    1
    HAT, eller for de mer normal, uenighet det er farlig det…….
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Likte den bildebruken der ! Da blir det garantert ikke induksjon hos oss! Nissan Leaf, FY, Pføy!!
    Nissan Leaf er ikke akkurat det kuleste som finnes, nei. Jeg har bare fått induksjon litt i vrangstrupen for tiden, fordi jeg mener det er en skikkelig jalla teknologi, eller så gidder ikke produsentene å utnytte den skikkelig og lage varmesonene sånn at man får varme under hele kjelen eller stekepannen f.eks.

    Og don't even get me started on de derre touchpanelene til å justere temperaturen med, istedenfor ærlige og redelige knotter å skru på.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Stadig flere modeller har variable soner, og betjening kan være nokså forskjellig.... jeg er nokså aktiv i kjøkkentjenesten og ser stort sett ingen problemer med induksjon. Hurtig respons er en stor fordel, og hverken keramisk topp med underliggende spiraler og slett ikke gammeldagse støypejernsklumper kan måle seg...
    Eneste egentlig ikke-problemet er med ting som lett svies, som melkebaserte greier.... da må det passes etter alle kunstens regler...
    Gode gryter og kasseroller med god varmespredning er en betingelse....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn