Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Hugsar vi brukte "eit fjernsyn" (inkjekjønn, det også)
    Ja, og det høres også riktig ut for et syn er intetkjønn. Er det ikke sånn det fungerer da, det siste ordet avgjør? En mann, et mannebein (for å ta det aller første eksempelet jeg kom på, hehe).

    Men jeg var egentlig ferdig, tar meg en øl denne gangen og ser om jeg kan holde meg unna.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Ikke irritert, men frustrert over generelt manglende kunnskapsnivå blant unge voksne i dag.
    Den grottefesten i Oslo med mange voksne mennesker som deltakere...ikke en eneste av disse som skjønte at bensin/diesel aggregat i hulen, uten eksosslange ut i friluft, er livsfarlig. Hvordan er det mulig?

    Allerede som 18-åring var jeg oppmerksom på farene ved eksos inn i bilen, f eks ved snøstorm og bil som blir stående fast på veien i snø.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Tror ikke noen i den forsamlingen kommer til å drive verden fremover.
    De burde latt dem være i fred og la evolusjonsteorien gjøre jobben sin.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Men har dere sett disse kilppene der Paradise Hotell deltagere blir spurt om hva de vet om samfunnet de lever i?
    Jeg har lenge ment at det burde blitt krevd en bestått eksamen om norsk politikk før folk får stemme ved valg!
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Trenger ingen eksamen. Hadde vært nok med 5 enkle spørsmål for å luke bort ganske mange.
    Hvor finner man disse klippene?
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Nå har jeg aldri sett på Paradise Hotell men jeg tviler på at grottegjengen vet at vi har en pandemi på utsiden. Når man danser og digger mens man flørter med verdens sannsynligvis mest brukte selvmordsmetode uten at man vet det ja da er det kanskje en lang vei å gå for noen.

    Kanskje forgiftning stod på timeplanen den dagen de streiket for klimaet?
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Paradise mfl....

    Problemet er vel egentlig ikke non-plus-ultra-idiotene men at hvermansen ser disse TV programmene. Ingen seere = stÅpp "sjåvv".
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Trenger ingen eksamen. Hadde vært nok med 5 enkle spørsmål for å luke bort ganske mange.
    Hvor finner man disse klippene?
    Det var noe som flaggret forbi på fjesboka.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Skall i havregrøten. Særlig et problem med variantene som liksom skal være finere enn de vanlige. Både Urkraft og Svarthavre som selges på Meny er befengt med masse løse skall som må plukkes ut av tennene mens man spiser.


     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Og mens vi først er i gang: all den jævla plastemballasjen som finnes på alt fra paprika og brokkoli til blurayfilmer og CD'er. Finnes det virkelig ikke bedre måter å løse dette på, særlig når det gjelder matvarer?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det er bare å handle grønnsakene i innvandrerbutikker, der finns det meste i løsvekt uten plast.
     
    Sist redigert av en moderator:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Det er vare å handle grønnsakene i innvandrerbutikker, der finns det meste i løsvekt uten plast.
    Det er sikkert riktig, det er mest at jeg svinger innom Kiwi eller Meny fordi jeg skal ha en rekke andre ting samtidig. Pluss at jeg vet faktisk ikke om en eneste grønnsaksinnvandrerbutikk i området. Men det kan være et bra tips, siden jeg ofte syns det er vanskelig å finne bra varer i de vanlige butikkene.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Leste en historie for en tid tilbake, - tror det var i iTromsø.... om en dame som hadde leid interiørkonsulent for å pusse opp huset...... men hun var nokså misførnøyd med resultatet..... det så jo akkurat som hos alle de andre...... So much for farge- og interiørkonsulenter.......
    Lurer på hva folk er redd for nå for tida.... hva andre vil si? Fordømmelse fra veninner og naboer? Merkelig verden....
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Men har dere sett disse kilppene der Paradise Hotell deltagere blir spurt om hva de vet om samfunnet de lever i?
    Jeg har lenge ment at det burde blitt krevd en bestått eksamen om norsk politikk før folk får stemme ved valg!
    Der har de virkleig ikke funnet de skarpeste knivene i skuffen i det programmet.

    Kunnskap er ikke statisk og når man kan leve hele livet uten å ha vært i naturen og tatt i en skrue, så forskyves kunnskapen. Skal vedde på at det ikke er så mange her inne som vet noe om Burburry og hva Kendall hadde på seg i går... :cool:
    Jeg kommer fra ei bygd og i min ungdom hadde vi fra bygda helt klart mere greie på mekanikk og den slags, men var nokså lite inne i andre ting som telte mere i byene. Men når det er sagt, det er skummelt at ungdom ikke følger mere med ja...

    Jeg har en sønn på 21 som ikke ser en eneste nyhetssending. *sukk*
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det som kan irritere kraftig er alle de såkalte opplyste og vitende som setter seg selv som dommere over ting å tang de tror seg vite alt om, det blir mest humor av deres alvor...take your pick!! Begynn med han over her ^

    mvh
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    I disse pakketider får jeg flere sendinger fra PostNord.
    Funker som fjell.
    Derimot irriterer jeg meg over at de ønsker en tilbakemelding fra meg på tjenesten de har levert.
    Nå er det vel ikke jeg som er kunde hos PostNord.
    (Det er vel oftest Platekompaniet :rolleyes:)
    Så hvorfor ber de om tilbakemelding fra meg?

    Man gjør så godt man kan for å finne noe som irriterer ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    I disse pakketider får jeg flere sendinger fra PostNord.
    Funker som fjell.
    Derimot irriterer jeg meg over at de ønsker en tilbakemelding fra meg på tjenesten de har levert.
    Nå er det vel ikke jeg som er kunde hos PostNord.
    (Det er vel oftest Platekompaniet :rolleyes:)
    Så hvorfor ber de om tilbakemelding fra meg?

    Man gjør så godt man kan for å finne noe som irriterer ;)
    De vil selvsagt at du skal gi en god tilbakemelding så de kan vise til at 99.99% av våre kunder er svært fornøyd, eller noe sånt. Og de er ikke alene om det heller, får støtt og stadig sånne spørsmål etter å ha handlet ting online også.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Det morsomme er jo at det er Posten som distribuerer småpakkene for PostNord
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Jeg irriterer meg over norske TV-kommentatorer som ikke kan uttale utenlandske navn. Siste er tsjekkiske skiskyttere.

    Før har de sagt Davidova (med lang o og trykk på o-en, typisk norsk uttale). Nå har de begynt å si Davidova (med lang a og trykk på siste bokstav).
    Korrekt uttale er Davidova med kort i og trykk på i-en (andre stavelse) og lang a.

    Det er selvsagt mange navn og uttaler å forholde seg til, og de skal ha ros for å prøve, men så vanskelig kan det da ikke være?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Jeg irriterer meg over norske TV-kommentatorer som ikke kan uttale utenlandske navn. Siste er tsjekkiske skiskyttere.

    Før har de sagt Davidova (med lang o og trykk på o-en, typisk norsk uttale). Nå har de begynt å si Davidova (med lang a og trykk på siste bokstav).
    Korrekt uttale er Davidova med kort i og trykk på i-en (andre stavelse) og lang a.

    Det er selvsagt mange navn og uttaler å forholde seg til, og de skal ha ros for å prøve, men så vanskelig kan det da ikke være?
    Er vel ikke helt lett. Otare, Otare, Otare eller Otare?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    F1-førere kjører kvalifiseringsrunder. I fotball spilles det kvalik. Forkortelse for kvalikasjon?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    Små biter av eggeskall som havner i panna når jeg skal steke egg, og blir borte i den raskt stivnende eggehviten. Umulig å finne igjen, jævlig irriterende. Hva gjør jeg galt?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.615
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    I Norge sier vi Toyoooota...... mens japanerne sier Toyotaa.... :cool:
    Men dette er folk som treffer disse utøverne hele tiden og de kan da umulig ha unngått å høre hvordan navnene uttales. Akkurat i år har de vel kommentert fra studio, så da er de kanskje unnskyldt.

    Forøvrig uttales det otare med trykk på andre stavelse, akkurat som på tsjekkisk (der er trykket nesten alltid på andre stavelse) :D
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Små biter av eggeskall som havner i panna når jeg skal steke egg, og blir borte i den raskt stivnende eggehviten. Umulig å finne igjen, jævlig irriterende. Hva gjør jeg galt?
    En smule lavere temperatur slik at du rekker å fiske opp biten?
    Lærer deg å knekke egget uten å mose skallet?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    En smule lavere temperatur slik at du rekker å fiske opp biten?
    Lærer deg å knekke egget uten å mose skallet?
    Jaja. Jeg har prøvd løse og harde kakk, skarpe og mindre skarpe kanter. Men det skjer ca. hver femte gang jeg steker egg. Klarer som regel å få det opp, umulig var en sterk overdrivelse :)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
    OK. Da anbefaler jeg knekkebrød med Brelett inntil egget. Da knaser det uansett så mye at du merker ikke eggeskallene :LOL:
    Brelett? Pføy. Meierismør eller Bremykt. Men jeg sier Brelett til hjertespesialisten :p
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Små biter av eggeskall som havner i panna når jeg skal steke egg, og blir borte i den raskt stivnende eggehviten. Umulig å finne igjen, jævlig irriterende. Hva gjør jeg galt?
    Kan hende du ikke knekker egget bestemt nok. Forestill deg at egget er hodet til noen du hater når du skal knekke det mot kanten på stekepanna. Ett kjapt, presist kakk. Lag Bruce Lee ansikt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn