Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    En måte å reagere på støtfangerslikkere er å gjøre som en kompis gjorde. Ha ventet til han kom til et sted hvor det var ett kjørefelt, midtrabatt og opphøyd fortau. Han stoppet pent og rolig midt i kjørebanen, gikk ut av bilen og bak til slikker en. Denne fikk en meget kraftig verbal overhøvling før kompis satte seg inn i bilen sin igjen og kjørte videre. Og det var god avstand til bilen bak etter dette.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Jeg kan ikke noe for det, men det er få ting som får opp pulsen min like mye som sånne rasshøl og inkompetente tullinger som ikke klarer å holde avstand til bilen foran seg. Jeg kjører også relativt ofte med barn i baksetet, og bare tanken på hvilke konsekvenser en sånn knøl kan stelle istand får meg til å miste litt førligheten i frontallappene mine.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Om man kjører i en bil bakfra, så har politi rutine på å nappe lappen fra vedkommende uansett hvem sin "skyld" det er. Hvis man ikke klarer å stoppe for bilen foran, så ligger man for nært enkelt og greit og det er bilen bak sitt ansvar.
    Men dash i front kan være greit med slik idiotoppførsel der enkelte kjører forbi bare for å bråbremse, det finnes noen av de også.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    Veldig behagelig å ha adaptiv fartsholder. Da passer bilen selv på å holde avstand. ;)
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Veldig behagelig å ha adaptiv fartsholder. Da passer bilen selv på å holde avstand. ;)
    Joda, men hvis en foran deg subber i 30 i 50-sona når du har dårlig tid, så vet jeg ikke hvor behagelig det blir, bedagelig ja.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    ^Skjer det deg ofte? At du kommer etter en som kjører 20-30 km/t for sakte, mener jeg.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    ^Skjer det deg ofte? At du kommer etter en som kjører 20-30 km/t for sakte, mener jeg.
    Av en eller annen grunn så havner de alltid foran meg
    Fra Gulskogen til Drammen sentrum skal mange absolutt ligge i 40 i 50 sona.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Av en eller annen grunn så havner de alltid foran meg
    Fra Gulskogen til Drammen sentrum skal mange absolutt ligge i 40 i 50 sona.
    Er mange kumlokk i veien der, da. :D Kjører der ganske ofte selv, men syns den verste strekningen er før man kommer til Gulskogen, med alle fartsdumpene.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Er mange kumlokk i veien der, da. :D Kjører der ganske ofte selv, men syns den verste strekningen er før man kommer til Gulskogen, med alle fartsdumpene.
    Fikk fartsbot i havnegata på vei ut mot Svelvik. 40 sone kan man fort glemme seg i.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Fikk fartsbot i havnegata på vei ut mot Svelvik. 40 sone kan man fort glemme seg i.
    Aldri fått bot, men det satt en og målte i 60 sona på Åssiden en gang og jeg var litt ivrig der veien deler seg i retning Hokksund og Vinnes. Men hørte aldri noe, bank i bordet. Kjører stort sett som folk, da.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Aldri fått bot, men det satt en og målte i 60 sona på Åssiden en gang og jeg var litt ivrig der veien deler seg i retning Hokksund og Vinnes. Men hørte aldri noe, bank i bordet. Kjører stort sett som folk, da.
    Det er den eneste fartsbota jeg har fått med lappen i over 25 år.

    Parkeringsbøter derimot har det blitt flere av, og de passer jævlig godt i denne tråden.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Det er den eneste fartsbota jeg har fått med lappen i over 25 år.

    Parkeringsbøter derimot har det blitt flere av, og de passer jævlig godt i denne tråden.
    Apropos parkering. De nye automatene i Drammen sentrum hvor betalingsknappene gjerne ikke virker, så man ikke får betalt med kort. Og når du ringer for å opplyse om at automaten er i ustand så svarer de at "da må du legge på mynter. eller laste ned en app". Mens du står ute i 18 minus, og hvem f... er det som har på seg mynter nå for tiden. :cool:
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Apropos parkering. De nye automatene i Drammen sentrum hvor betalingsknappene gjerne ikke virker, så man ikke får betalt med kort. Og når du ringer for å opplyse om at automaten er i ustand så svarer de at "da må du legge på mynter. eller laste ned en app". Mens du står ute i 18 minus, og hvem f... er det som har på seg mynter nå for tiden. :cool:
    Da er løpet kjørt. Har vært med på at appen er ute av drift og...

    Kuriositet: Har klart å få gjennom klage på parkeringsbot 2 ganger. Så det er mulig!!
     

    rørsus

    Barbeque entusiast
    Ble medlem
    30.07.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    241
    Når du ryker den ene kanalen på en "værneverdig" forsterker pga egen iver og kløning - for mye Covid fritid - la ting stå i ro! Hælve.......!
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Dagsrevyen !

    1.Som bla har funnet ut at det norske folk har kollektivt blitt demente eller lider av insomnia. "Dette er de viktigste nyheter i dag..... bla bla bla" Repeteres opptil fire ganger ila en sending. Forøvrig utvalget viktigste.... ?

    2. Ekstremvær: Flom/Storm. Filming av et flerra låvetak i Glukkumsbygd. Samt en kjeller hvor skrammel flyter rundt omkring, inkl fotoalbumet fra salige tante Sonja. Og ditto NRK "journalist" som rapporterer på direkten fra katastrofen til en "puddel" med ledning. Og påfølgende intervju med en ordfører som forteller , etter ledende spørsmål fra hun/han med elektrisk puddel, at alle er i sjokk og det er satt krisestab og kirken er åpen for alle 143 innbyggerne.

    Godt at det er andre samfunnspilarer som fremdeles holder kvalitet i hevd - f.eks Vinmonopolet.

    Dr.E
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nuvel.. reportasjene fra Glukkumsbygda er vel hverken verre eller bedre enn 1 cm snøkrise på Østlandet, og en gjeng sjåffører på slededekk... :cool:
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Nuvel.. reportasjene fra Glukkumsbygda er vel hverken verre eller bedre enn 1 cm snøkrise på Østlandet, og en gjeng sjåffører på slededekk... :cool:
    Kunne tatt med den og. Poenget er at det er NRK som lager settingen. Det blir skikkelige riksnyheter og "drama" når en vannledning sprekker i Osterhaugsgata (Oslo).

    Dr.E
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Folk som kjører fortere på oversiktlig 40-sone enn svingete 80-sone..
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Dagsrevyen !

    1.Som bla har funnet ut at det norske folk har kollektivt blitt demente eller lider av insomnia. "Dette er de viktigste nyheter i dag..... bla bla bla" Repeteres opptil fire ganger ila en sending. Forøvrig utvalget viktigste.... ?

    2. Ekstremvær: Flom/Storm. Filming av et flerra låvetak i Glukkumsbygd. Samt en kjeller hvor skrammel flyter rundt omkring, inkl fotoalbumet fra salige tante Sonja. Og ditto NRK "journalist" som rapporterer på direkten fra katastrofen til en "puddel" med ledning. Og påfølgende intervju med en ordfører som forteller , etter ledende spørsmål fra hun/han med elektrisk puddel, at alle er i sjokk og det er satt krisestab og kirken er åpen for alle 143 innbyggerne.

    Godt at det er andre samfunnspilarer som fremdeles holder kvalitet i hevd - f.eks Vinmonopolet.

    Dr.E
    For ikke å snakke om TV2 sin direktesending om karanteneflyet fra Alicante som bare måtte lande før midnatt ellers så ville livet til passasjerene gå i grus. TV øyeblikk for historiebøkene.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    486
    NRK nyhetsmorgen hver dag klokka 07.40. Da dukker de opp noen spesielle tema. En dag i forrige uke handlet det om kjønnshår. Midt i den viktigste sendetida for landets allmenkringkaster.
    Så er det debatt klokka 07.45. En reporter som har gjort en overfladisk research og helst prøver å ta debattantene i å motsi seg selv eller egen partileder/annet partimedlem.

    Ikke særlig opplysende.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    For ikke å snakke om TV2 sin direktesending om karanteneflyet fra Alicante som bare måtte lande før midnatt ellers så ville livet til passasjerene gå i grus. TV øyeblikk for historiebøkene.de
    Høydramatisk, omtrent som hurtigruten minutt for minutt;)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Se video på dagbladet:
    Først må du lide deg gjennom 2 urlange reklamer,
    så kommer disse 2 løkene som er ingenting annet enn slitsomme og irriterende!
    1614176255871.png

    Så da er vel ringen sluttet for dagbladet.
    Jeg har sluttet å kjøpe avisa.
    Nå dropper jeg nettsida også.
    Disse 2 har mye av æren ved siden av et elendig språk og sjokkerende dårlige oversettelser.
    Har vært en trofast leser siden 1970 ca.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    @ Xerxes,

    Det var da godt å se at det ikke bare er meg! ;)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    ^Nå må dere gi dere!! De to der er snart å se på 71 grader Nord Kjendis og Farmen kjendis. De stikker innom Skal vi danse en tur også.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Møkka lei hele korona, den klamme følelsen av frihetstap. FAEN!
     
    • Liker
    Reaksjoner: KPS

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.472
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Det irriterer meg at ganske mange mennesker går inn i voksenlivet uten å ha lært å snakke skikkelig. Hvor er foreldre og lærere? Jada jada, jeg vet at enkelte språkforskere sier at dette er utvikling og at det ikke er til å unngå. Men språket BLIR fattigere og mer simpelt. Det er ikke en ønskelig utvikling. Skjødesløs latskap spør du meg. Min kone fra Colombia påstår at Norge uansett er dømt til å miste både kultur og språk fordi vi er så få.

    Skylling.jpg
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.792
    Torget vurderinger
    0
    @ Polka,
    Det blir som i USA der enkelte bruker "fuck, fucking" og avarter av dette i hver bidige setning. Personlig er jeg så diskrimnerende at jeg avskriver folk som snakker slik som "udannet trash"!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    @ Polka,
    Det blir som i USA der enkelte bruker "fuck, fucking" og avarter av dette i hver bidige setning. Personlig er jeg så diskrimnerende at jeg avskriver folk som snakker slik som "udannet trash"!
    Du vet vel at de som banner ofte er ærligere enn de som ikke gjør det?

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn