Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.472
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    @ Polka,
    Det blir som i USA der enkelte bruker "fuck, fucking" og avarter av dette i hver bidige setning. Personlig er jeg så diskrimnerende at jeg avskriver folk som snakker slik som "udannet trash"!
    He he. Jeg ser ikke helt sammenhengen. Når det gjelder "latskapnorsk" så er dette problemet sammensatt. Det er jo ikke bare folk med dårlige evner som snakker dårlig, det er smarte og ellers oppegående mennesker som havner i dette sporet. Hvor de forenkler ord og lyder og ikke lærer seg teknikken. Såkalt multikultur (egentlig monokultur, men det er en annen diskusjon) får ta noe av skylda mens foreldre og lærere kan dele på resten. Jeg synes bare det er fryktelig trist at språket vårt forsimples. Også norsk da, som ikke er et spesielt vanskelig eller komplisert språk sammenlignet med mange andre. Joda, min kone sliter med vokalene men den norske grammatikken er mye enklere enn den spanske.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Jeg slår gjerne nok et slag for plastemballasje som noe av det mest irriterende jeg støter på i det daglige. Nå sist de ellers utmerkete Bixit havrekjeksene, som har en liten markør øverst på pakken som sier "Riv her". Problemet er bare at det ofte er klin umulig å få tak i noe som helst å rive i "her", sånn at man må hente noe å skjære med isteden.

    Plastemballasje er et symptom på et sykt samfunn. Noen må gjøre noe. Tenk på barna og delfinene i havet.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Værst er plasten rundt tacoskjell. Det er tydeligvis av typen som er beregnet til å overleve en atomkrig. Kirurgisk presisjon med kniv er nødvendig for å frigjøre skjellene fra plasthelvetet uten at de går i stykker....
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Den norske tacoen er et mørkt kapittel i det store og det hele........ :cool:
    Så vel fortjent ;)

    Spis mat for voksne 😁
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Værst er plasten rundt tacoskjell. Det er tydeligvis av typen som er beregnet til å overleve en atomkrig. Kirurgisk presisjon med kniv er nødvendig for å frigjøre skjellene fra plasthelvetet uten at de går i stykker....
    Ja, det har jeg også lagt merke. Noe av den plasten som brukes rundt forholdsvis skjøre ting som tacoskjell er lagd av en helt urimelig stiv og ugjennomtrengelig plasttype som gjør at innholdet lett blir ødelagt hvis man er litt utrent på å åpne dem.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Den norske tacoen er et mørkt kapittel i det store og det hele........ :cool:
    Så vel fortjent ;)

    Spis mat for voksne 😁
    Det innlegget her var også temmelig irriterende. :cool:

    Taco sånn vi spiser det i Norge er da jammen meg helt genial mat, og særlig hvis man har en eller to iskalde Carlsberg eller lignende ved siden av. Det er SÅ godt! Du vet tydeligvis ikke hva du driver med. :unsure:
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Det innlegget her var også temmelig irriterende. :cool:

    Taco sånn vi spiser det i Norge er da jammen meg helt genial mat, og særlig hvis man har en eller to iskalde Carlsberg eller lignende ved siden av. Det er SÅ godt! Du vet tydeligvis ikke hva du driver med. :unsure:
    Ok, så jeg vet ikke hva jeg driver med... da får det bli selvransakelse heretter.....:unsure:

    @Sluket legger vi lista høyere enn taco ?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    TACO??? Noe forpult griserei som dessverre har fått fotfeste i dette landet. Svineri av vesrste skuffe som foreldrene skamforer barna sinemed!! Burte vært obligatorisk med bekymringsmeldinger an mass får sånt noe. Fysj!! Hva er galt med god norsk kost? Jeg bare spør. Hvorfor skal vi la oss dirigere av trender og markesaktørers bevisste hjernevasking på denne måten?

    @Sluket legger vi lista høyere enn taco ?
    List? Finnes ikke noen list i forbindelse med taco. Bare et bunnløst sluk!
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Møkkamazter sluttet man vel med på 90tallet ? :p

    Hehe, er kanskje ikke voldsom matsnobb, men spiser mest ren mat.
    Kaffe så er det sånn litt over middels :cool: kvalitet - bønner - kvern - espressomaskin....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    TACO??? Noe forpult griserei som dessverre har fått fotfeste i dette landet. Svineri av vesrste skuffe som foreldrene skamforer barna sinemed!! Burte vært obligatorisk med bekymringsmeldinger an mass får sånt noe. Fysj!! Hva er galt med god norsk kost? Jeg bare spør. Hvorfor skal vi la oss dirigere av trender og markesaktørers bevisste hjernevasking på denne måten?



    List? Finnes ikke noen list i forbindelse med taco. Bare et bunnløst sluk!
    Akkurat sånn er jeg når jeg får taco. Et bunnløst sluk. :)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Det irriterer meg at det ikke finnes en tråd over mat som irriterer enn... hadde blitt livat !!!!!!!! 😁
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Møkkamazter sluttet man vel med på 90tallet ? :p

    Hehe, er kanskje ikke voldsom matsnobb, men spiser mest ren mat.
    Kaffe så er det sånn litt over middels :cool: kvalitet - bønner - kvern - espressomaskin....
    Men kan du steke egg? :unsure:

    Seriøst, jeg har kvernet kaffebønner og brukt presskanne og sånn tidligere, men syns allikevel at en Moccamaster lager veldig grei kaffe hver eneste gang, og det er forholdsvis raskt og ukomplisert. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Det irriterer meg at det ikke finnes en tråd over mat som irriterer enn... hadde blitt livat !!!!!!!! 😁
    Du kan skrive om det her, tråden handler om alle slags irritasjoner. Men kan hende du må regne med motbør innimellom. :D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    Til traktekaffe - sånn som vi eldre drikker, bl.a. til mat etc. - så er Mokkamaster innafor. Det er Mokkabønner som blir feil!
    Snobbistene som skal bare ha fingerbøl med espresso bruker selvsagt helt andre verktøy! Full forståelse for det. Plager meg ikke, godter meg egentlig over de store utleggene til utstyr de gutta har bare for å lage noe beskt svineri som etter et kvarters venting får kjeften til å snurpe seg som et aperasshøl i minusgrader!!

    Min kaffeutskeielse består i gode bønner og god kvern, noe som gir en god del bedre smaksopplevelse enn filterkaffe. That's it.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Men kan du steke egg? :unsure:

    Seriøst, jeg har kvernet kaffebønner og brukt presskanne og sånn tidligere, men syns allikevel at en Moccamaster lager veldig grei kaffe hver eneste gang, og det er forholdsvis raskt og ukomplisert. :)
    Regner vel med at dette gir deg svaret, har egen stekpanne for egg.
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Fin tråd.
    Det er over gjennomsnittlig irriterende at huset er tomt for kaffe (!!!!), også akkurat når man skal ta bilde av den nye flotte kaffekoppen!

    EDA86365-EE0A-4899-88EB-23E012302F54.jpeg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    Har sansen for slike kaffebord :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: Stalltips; dersom du ikke kverner kaffen selv, start med det og gjem unna en kilospose med gode bønner et sted du vanligvis ikke oppbevarer kaffe. Da er det ikke så enkelt å gå tom.... Been there, done that!
     

    G-nøkkel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.03.2011
    Innlegg
    430
    Antall liker
    199
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    3
    Mat og kaffe irriterer meg ikke for tida. Er det ingen som er irritert over ting med lyd? Jeg sliter ut tv-fjernkontrollen - lyden må bare av når:
    - Kjenningsmelodien til Dagsrevyen går. Klarer den bare ikke.
    - Remen Evensen kommenterer hopprepriser i slow motion. Makan til språk og diksjon. Og totalt fravær av ordforråd og språkvariasjon. Setningene hans er jo f... meg lengre enn en covid-pandemi.

    G-nøkkel
    misofoniker og kverulant
     
    2

    2xJ

    Gjest
    ^ Du trenger ikke fjernkontroll til det, bare trekk ut støpselet.... 😁
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Mat og kaffe irriterer meg ikke for tida. Er det ingen som er irritert over ting med lyd? Jeg sliter ut tv-fjernkontrollen - lyden må bare av når:
    - Kjenningsmelodien til Dagsrevyen går. Klarer den bare ikke.
    - Remen Evensen kommenterer hopprepriser i slow motion. Makan til språk og diksjon. Og totalt fravær av ordforråd og språkvariasjon. Setningene hans er jo f... meg lengre enn en covid-pandemi.

    G-nøkkel
    misofoniker og kverulant
    Jo!!!!
    Lyd....
    Lyden av telefonen som ringer!!!
    Hvem er det som kan finne på å ringe akkurat når man har satt av tid, og er i gang med seriøs lytting til det nye albumet til Nick Cave (&Warren Ellis). Er det ingen som skjønner at man er opptatt her eller??
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Regner vel med at dette gir deg svaret, har egen stekpanne for egg.
    Bare èn? :cool:

    Neida, bare kødder. Har faktisk akkurat kjøpt meg en helt ny stekepanne som brukes til akkurat det selv, men den må stekes inn litt mer før den er helt god. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Mat og kaffe irriterer meg ikke for tida. Er det ingen som er irritert over ting med lyd? Jeg sliter ut tv-fjernkontrollen - lyden må bare av når:
    - Kjenningsmelodien til Dagsrevyen går. Klarer den bare ikke.
    - Remen Evensen kommenterer hopprepriser i slow motion. Makan til språk og diksjon. Og totalt fravær av ordforråd og språkvariasjon. Setningene hans er jo f... meg lengre enn en covid-pandemi.

    G-nøkkel
    misofoniker og kverulant
    Prøv barne-tv. De har en sånn greie med at det skal være kontinuerlig lyd i samme høye frekvens og volum absolutt hele jæ... tiden. Litt som en typisk tv-reklame på TV3.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Bare èn? :cool:

    Neida, bare kødder. Har faktisk akkurat kjøpt meg en helt ny stekepanne som brukes til akkurat det selv, men den må stekes inn litt mer før den er helt god. :)
    Har 8 stekepanner totalt, sikkert en diagnose, men i den båten så er jeg ihvertfall ikke aleine herinne !!!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Begge deler, noen fordeler er det med og bo på bøgda...
    Det gjelder å holde seg til et fåtall, helst bare en, nøye utvalgte høner og stelle pent med dem. For mange høner på en gang kan føre til trøbbel
     
    • Haha
    Reaksjoner: 2xJ

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Har 8 stekepanner totalt, sikkert en diagnose, men i den båten så er jeg ihvertfall ikke aleine herinne !!!
    Jeg må visst skjerpe meg. Jeg har bare 5 stykker, hvis jeg regner med pannekakestekepannen og den gamle jerngryta jeg også steker i.
     
    • Trist
    Reaksjoner: 2xJ
    2

    2xJ

    Gjest
    Har en pasjon for steking av egg, men ikke egen panne for formålet.
    Hvorfor egen panne, og hva slags panne benytter du?
    Jeg bruker en liten stekepanne ifra Fiskars, med et belegg som tåler en hel der mer enn det som er vanlig, ( etter min erfaring ) Hard Face ?
    Er vel 20 cm ca.. og med lav kant
    Trenger ikke og ha olje eller smør, men alle bruker vel godt med smør for det ?? :p :cool:
    Kan bruke metallredskaper, selvom man ikke skal være brutal med det....
    Slettes ingenting og irritere seg over, så beklager OT :LOL:

    Edit Piaf: Bruker det for det er så deilig når egg ikke setter seg fast !! Og perfekt til 3 egg.. som er en flott forrett !! :p
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Gryter er et helt annet tema !!! Skjerp deg ;)
    Huffda, jeg leser over her at du bruker stekepanne med belegg i? Stygg sak. Meget uheldig. :sneaky:
    Jeg har kvittet meg med alt som er belagt med plast inni og bruker bare jern & stål.

    Gryta er en sånn gammel stekegryte, Le Creuset fra 1972 i støpejern. Den steker som bare f... egg, grønnsaker, kjøtt, den er helt nådeløs.;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Btw, egg setter seg ikke fast i jerngryta heller, men den nye eggepannen er ikke helt der. Enda. :)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.472
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Muttern har aldri brukt noe annet enn ei jernpanne. Gudene vet hvor mange kilo egg, smør og flesk den panna har sett. Varer evig, men det er jo ikke det sunneste alternativet da. Men det har nok aldri vært noe mål for folka mine heller.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn