Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.709
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det finnes ikke rettferdighet når sivile, barn ++++ uskyldige blir massakrert
    Nei, det gjør det ikke. Og denne mannen er skyldig i titusener drepte. Måtte en iransk rakett ramle i hodet på ham!

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.648
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Enig, - men på den annen side er heller ikke Hamas og Hizbollahs aktiviteter og ønske om å fjerne staten Israel akseptabelt... like lite som Netanyahu med støtte fra de ultraortodokse som ønsker å fjerne palestinerne er akseptabelt.... Catch 22.....
    Nå er det samtidig så stor og økende motstand mot regimet, at dersom ikke hele greia tar full fyr innen neste valg, så tyder vel det meste på at Netanyahu er ferdig som statsminister... hva som da skjer er ikke lett å spå om..

Sist redigert:

MartinSandvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    514
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Quality hotel Tønsberg!

De har kommet på den geniale "spar strøm løsningen" å bytte ut "kortleseren" med en bevegelsessensor på rommene!

Nattbordslys, taklys, lys på toalett osv er alle styrt av denne bevegelsessensoren ved utgangsdøra.
    Eneste som ikke styres av denne bevegelsessensoren er strømmen til tv'en.

Så når du kommer inn på rommet, er en liten tur innom badet (lar døra stå på gløtt) før man rydder og pakker, for så å ta en tur på do, ender man med absolutt mørke der man sitter!

Eller om man våkner midt på natta med behov for do besøk, virker ingen lys før man har snublet i bordben på vei ut i "gangen" hvor bevegelses sensoren er montert! Eneste lyset man har på veien er fra den røde dioden på tv'en.........

Hater offentlige toaletter med løsningen.
    Men dette er første gangen jeg opplever det på ett hotellrom.

Siste gangen jeg bor på dette hotellet!
    Har ingen andre ting å klage på (på dette hotellet), men denne strøm løsningen er så dårlig at telt og sovepose blir bedre!

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.361
    Sted
    Holmestrand
    Quality hotel Tønsberg!

De har kommet på den geniale "spar strøm løsningen" å bytte ut "kortleseren" med en bevegelsessensor på rommene!

Nattbordslys, taklys, lys på toalett osv er alle styrt av denne bevegelsessensoren ved utgangsdøra.
    Eneste som ikke styres av denne bevegelsessensoren er strømmen til tv'en.

Så når du kommer inn på rommet, er en liten tur innom badet (lar døra stå på gløtt) før man rydder og pakker, for så å ta en tur på do, ender man med absolutt mørke der man sitter!

Eller om man våkner midt på natta med behov for do besøk, virker ingen lys før man har snublet i bordben på vei ut i "gangen" hvor bevegelses sensoren er montert! Eneste lyset man har på veien er fra den røde dioden på tv'en.........

Hater offentlige toaletter med løsningen.
    Men dette er første gangen jeg opplever det på ett hotellrom.

Siste gangen jeg bor på dette hotellet!
    Har ingen andre ting å klage på (på dette hotellet), men denne strøm løsningen er så dårlig at telt og sovepose blir bedre!
    Nevnte hotell ble plassert i min no-go-zone allerede en gang på nitti-tallet.

MartinSandvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    514
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Vestfold taxi line.

Virker å være en stor aktør i området.

Men når man går inn i en taxi på Torp å sier at man skal til Tønsberg skrur de på taksameteret (selv om de reklamerer for fastpris på nettsidene sine). Når man fullfører setningen med at man ønsker fastpris, kommer svaret "å jeg har startet taksameteret så kan ikke endre til fastpris".

At kl er 1610, og man bruker 20min på å komme seg ut til hovedveien har selvsagt ingen ting med at det ikke er mulig å få fastpris!

Resultat 1000kr istedet for reklamerte 700kr!

Tar mye taxi, holder meg alltid til de store leverandørene (oslo/bergen/stavanger/trønder/norges taxi osv), dette er første gangen jeg er blitt lurt av en stor aktør.

MartinSandvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    514
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Nevnte hotell ble plassert i min no-go-zone allerede en gang på nitti-tallet.
    Har bodd her noen ganger iløpet av de siste årene, alltid vært et greit hotell, men denne strøm løsningen har plassert de fullstendig på "No go" lista

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.648
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Har du uttrykt din misnøye til hotellet?? Toskeskap og idioti bør ikke paasere upåtalt... Lurer forresten på om dette er innafor ift brannforskrifter for hotell..??

MartinSandvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    514
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Har rapportert det ja.

I skranken sa de, "ja har sett funksjonen i rommet, at lyset skrus på automatisk, men har ikke venta der i 20+ min å sett hva som skjer når bryteren skrus av".
    Ifølge resepsjonen skal det være kontakter som ikke er styrt av denne bevegelsesføleren (på dette rommet er det kun kontakt til tv som er uavhengig).

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.495
    Sted
    Endor
    Vestfold taxi line.

Virker å være en stor aktør i området.

Men når man går inn i en taxi på Torp å sier at man skal til Tønsberg skrur de på taksameteret (selv om de reklamerer for fastpris på nettsidene sine). Når man fullfører setningen med at man ønsker fastpris, kommer svaret "å jeg har startet taksameteret så kan ikke endre til fastpris".

At kl er 1610, og man bruker 20min på å komme seg ut til hovedveien har selvsagt ingen ting med at det ikke er mulig å få fastpris!

Resultat 1000kr istedet for reklamerte 700kr!

Tar mye taxi, holder meg alltid til de store leverandørene (oslo/bergen/stavanger/trønder/norges taxi osv), dette er første gangen jeg er blitt lurt av en stor aktør.
    Da hadde jeg gått ut av taxien uten å betale, og klaget sjåføren inn for taxiselskapet.

• Liker
    Reaksjoner: SAL

MartinSandvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    514
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Da hadde jeg gått ut av taxien uten å betale, og klaget sjåføren inn for taxiselskapet.
    Taxi selskapet svarte på klagen min.
    Nederst på siden for fastpris står kriteriene for fastpris.
    Kun mulig med fastpris om man forhåndsbestiller.
    Leser man enda dypere står det også at fastpris vil annuleres og bli taksameter om det er uforutsette hendelser som mye trafikk!
    Enkelt å greit siste gangen jeg setter meg inn i en av Vestfold Taxilines taxier!

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.361
    Sted
    Holmestrand
    Leser man enda dypere står det også at fastpris vil annuleres og bli taksameter om det er uforutsette hendelser som mye trafikk!
    Enkelt å greit siste gangen jeg setter meg inn i en av Vestfold Taxilines taxier!
    Skulle tro poenget med fastpris er at prisen er fast, ikke at man på et tidspunkt kan angre.
    Da burde kanskje passasjeren kunne angre på hele turen?
    «Dette ble litt dyrt, så jeg tenker jeg tar bussen, og betaler derfor bussbillett.»

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.495
    Sted
    Endor
    For noen suppegjøker, ønsker de å unngå kunder 🤬

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.495
    Sted
    Endor
    Kanskje google review?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.891
    Bifile bilister.

Type bilister som vet utmerket godt hvilken fil som går hvor, men som hver dag legger seg inn i den mindre travle utkjøringsfilen til høyre, og sniker seg inn i køen som deres andre bifile bilister nettopp har skapt, rett før lyskryss.

Pisk på pung.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.441
    Mer komisk enn irriterende når noen legger ut en link til en nyhetssak tre innlegg etter at du har lagt ut samme link.
    si meg, leser de ikke innleggene før de babler i vei?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.816
    Sted
    Sunnmøre
    ^ Svigerbesten brukte konsekvent «eg høyrer du seier det» når han var usamd i noko (dessutan var han noko selektivt dauvhøyrd, så det var neppe heilt sant, heller).

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.039
    Torget vurderinger
    23
    Apropos floskler som irriterer.... ser endel på dansk TV og her er mine følgende irritasjonsfloskler som går igjen til stadighet;

- Hold da opp!
    - Det er da megafett
    - Ja men så...
    - Hva tenker i så

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.441
    Kjørte etter to biler inn i en rundkjøring her om dagen. Den ene blinket til venstre, den andre til høyre. Irriterende forvirrende!!
    Det var forøvrig en stor rundkjøring over en 4-felt motorvei.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.441
    Hm? Den eine skulle ta tredje avkøyring, den andre første?
    Mnjaaa... som sagt stor rundkjøring med stor avstand mellom armene, så det var god tid til å blinke når man var kommet inn i rundkjøringen. Folk blinker jo i hytt og pine i rundkjøringer så resultatet er at alle stopper når en skal inn i en rundkjøring, kan jo ikke stole på de som er inne i rundkjøringen og blinker i vilsken.

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.495
    Sted
    Endor
    Mnjaaa... som sagt stor rundkjøring med stor avstand mellom armene, så det var god tid til å blinke når man var kommet inn i rundkjøringen. Folk blinker jo i hytt og pine i rundkjøringer så resultatet er at alle stopper når en skal inn i en rundkjøring, kan jo ikke stole på de som er inne i rundkjøringen og blinker i vilsken.
    Prøv Engelske rundkjøringer, det tar to minutter å kjøre gjennom noen av dem 🤣

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ikke rart det blir surr (se nederste bilde):

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.632
    Sted
    Trondheim
    Ny trafikkirritasjon:
    Folk som slår på blinklyset etter at man har begynt å svinge. Du står i et lyskryss rett bak en annen bil. Så blir det grønt, men bilen foran kjører ikke. Når det endelig blir klart svinger han til venstre og slår så på blinklyset. Du har jo selvfølgelig ant at han skal til venstre, men du står for tett opp til vedkommende til at du kan svinge utenom han til høyre hvis det er plass til det. Hva er vitsen med å slå på blinklyset etter at du har begynt å svinge - da er det jo rimelig åpenbart at du skal svinge?

Irritasjon 2:
    Folk som setter på blinklyset før de kjører inn i rundkjøringen, men de viser ikke hvor de skal - de setter på blinklyset til høyre, men kjører enten rett fram eller til venstre (for de skal jo til høyre ut fra rundkjøringen). Før du kommer til rundkjøringen kan du (ikke skal du) vise hvor du skal - blink høyre hvis du skal svinge til høyre, ingen blink hvis du skal rett fram, venstre hvis du skal til venstre. Når du så er i rundkjøringen blinker du til høyre når du kommer mot den avkjøringen du skal bruke. Hvor vanskelig kan det være?

PS: Begge er opplevd 2 ganger sist uke (og jeg kjører ikke bil alt for ofte)

Sist redigert:

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.495
    Sted
    Endor
    Min fru har lagt ned absolutt veto mot "Kina-biler".... bakgrunnen er at de er ikke "våre venner", Kina støtter ruzzland i krigen, gjennom deres økonomi knyttet til ruzzland. Kina kan stoppe krigen i en håndvending hvis de vil, men de vil ikke.

Jeg har ikke problem med den og Kina elbiler er da ikke i loop for min del.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.167
    Torget vurderinger
    96
    USD på nesten 11 kroner er helt spinnvilt.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.075
    Sted
    Oslo
    På den andre siden for meg som tilbringer mye av tiden utenlands, så er det "hyggelig" at prisene i Norge ikke er så spinnville iforhold til utlandet som de pleide å være.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.167
    Torget vurderinger
    96
    Ny trafikkirritasjon:
    Folk som slår på blinklyset etter at man har begynt å svinge. Du står i et lyskryss rett bak en annen bil. Så blir det grønt, men bilen foran kjører ikke. Når det endelig blir klart svinger han til venstre og slår så på blinklyset. Du har jo selvfølgelig ant at han skal til venstre, men du står for tett opp til vedkommende til at du kan svinge utenom han til høyre hvis det er plass til det. Hva er vitsen med å slå på blinklyset etter at du har begynt å svinge - da er det jo rimelig åpenbart at du skal svinge?

Irritasjon 2:
    Folk som setter på blinklyset før de kjører inn i rundkjøringen, men de viser ikke hvor de skal - de setter på blinklyset til høyre, men kjører enten rett fram eller til venstre (for de skal jo til høyre ut fra rundkjøringen). Før du kommer til rundkjøringen kan du (ikke skal du) vise hvor du skal - blink høyre hvis du skal svinge til høyre, ingen blink hvis du skal rett fram, venstre hvis du skal til venstre. Når du så er i rundkjøringen blinker du til høyre når du kommer mot den avkjøringen du skal bruke. Hvor vanskelig kan det være?

PS: Begge er opplevd 2 ganger sist uke (og jeg kjører ikke bil alt for ofte)
    Irriterende men forsåvidt ikke til mye hinder. Hva med denne: folk som legger seg midt i eller til høyre i t-kryss når de skal til venstre, og dermed hindrer passering for de som skal til høyre og har klar bane. Og nesten alle gjør det. Sykt irriterende.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn