Juss og økonomi IS Kvinne i retten

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Jeg ser hva du skriver og er enig i mye, men hun satte IKKE seg selv først. Hun brukte barna og deres sykdom for å komme til Norge igjen. Er ikke så sikker på at det er positivt i denne saken. Men som du sier, vi må stole på retten og håpe at alt kommer opp. Jeg er fremdeles ikke sikker på at DE FLESTE ekstremister kan bli "normale" igjen. Men det er uten noen form for beviser eller fakta å peke på, kun synsing på et lavt nivå...
Dette er med respekt å melde din egen tolkning av det bildet du ser. Det er en av flere mulige scenarier, det er ikke gitt at din tolkning er den rette.
Jeg tror også det er veldig vanskelig, for ikke si umulig, å av-radikalisere folk som ikke ønsker det selv. Men ønsker de det selv, løser det seg. Det må altså komme som resultat av en indre kognitiv dissonans, det er neppe mulig å tvinge eller narre folk til å bytte grunnsynet på verden.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
USA praktiserer dødsstraff på en grei måte. Det er som oftest massemordere og slikt som må bøte med livet.

At også sosialistiske og muslimske land har slik straff er ikke noe galt i seg selv. Det som er riv ruskende galt i slike land er hva man kan bli dømt for. I Saudi Arabia kan du også bli satt i fengsel for å ikke gå med slavekyse om du er kvinne, kjøre bil eller kritisere monarken. Men det vil jo ikke si at det derfor er feil å dømme folk til fengselsstraff, det er jo også grunnsteinen i norsk rett. Problemet er hva man blir dømt for, ikke hva straffen er.
Bortsett frå dødsstraff. Vanskeleg å gjere om att....
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
@pink: Det er jo bare tull, alle bryr seg om det. Men den store forskjellen er at der disse ensomme ulvene ofte bare har en gal og svak hjerne (noenganger en organisjasjon også), så har religiøse en religiøs bok og lærde som sier hva de skal gjøre. Du ser forskjellen?
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Dette er med respekt å melde din egen tolkning av det bildet du ser. Det er en av flere mulige scenarier, det er ikke gitt at din tolkning er den rette.
Jeg tror også det er veldig vanskelig, for ikke si umulig, å av-radikalisere folk som ikke ønsker det selv. Men ønsker de det selv, løser det seg. Det må altså komme som resultat av en indre kognitiv dissonans, det er neppe mulig å tvinge eller narre folk til å bytte grunnsynet på verden.
Nettopp. Det er ikke mulig å påtvinge. Og hva er det vi prøver å gjøre i en rettsal?
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Nettopp. Det er ikke mulig å påtvinge. Og hva er det vi prøver å gjøre i en rettsal?
Avgjøre om handlingene er straffbare eller ikke. Punktum.

Bruk gjerne Mullah Krekar som eksempel. Det norske rettsvesenet malte ham i senk, om og om igjen. Hadde idioten hatt en eneste liten tøddel av ønske om å tenke sjæl, hadde han ikke behøvd å gjennomgå hele den mølla om og om igjen.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Avgjøre om handlingene er straffbare eller ikke. Punktum.
Og vi påtvinger da ikke vårt vestlige tenkesett på henne, er det sånn? På den andre siden, siden hun har kommet tilbake, så er det jo det eneste alternativ. Men om hun mener at sharia er det eneste rette, hvordan kan vi sikre oss at hun faktisk vil rette seg etter et norsk levesett? Og hva med alle de andre som vil komme etter henne? Hvordan sikrer vi at de ikke drar med seg et tankesett som ikke er forenlig med vårt?

Her inne (og ellers i samfunnet) blir man jo mistenkligjort for den minste divergerende mening som ikke kommer fra venstresiden. Det er den store svøpen i dagens debattklima og det vi må endre på. Man må gjerne mene at Trump er messias og at Islam er verdens beste religion, men man må kunne stå for det og diskutere det. Per dags dato er det ingen her inne som har klart å komme med gode argumenter for hverken Trump eller Islam (eller kristendommen).
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
"Stor for drapet".. hva faen er det egentlig som feiler deg?

Det er et viktig prinsipp i ethvert sivilisert samfunn at staten har voldsmonopol. Det er domstoler som skal straffe folk, og kun dem. Selvtekt og aktivisme er selvsagt bare ren kriminalitet som skal straffes.

At man gleder seg over at kriminelle får fortjent straff er da heller ikke noen uting, men selvsagt om man er et dydsposerende fjols som heller gleder seg over om terrorister og mordere går fri for straff siden (bare så sant de ikke er nordmenn), så kan man jo forstå slik "tankegang".
Litt uklart formulert av meg, hvis du liker se noen dingle og det er du som er drapsmannen da slipper du halshugging (i Norge). Det liker du vel.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis en ensom muslim stjeler en lastebil og meier ned mange fotgjengere så sier hylekoret "Få ut disse muslimene, se hvordan de er!!!!"
Dersom en hvit mann beskyter en konsertarena fra hotellrommet sitt så er han en ensom ulv, ingenting å bry seg med. Ingen har heller krevd Stephen Craig Paddocks kjæreste straffet.
Både høyre- og venstreekstremister har problemer med å skille mellom muslimer og islamister.

De litt for langt til høyre er for strenge slik at mennesker som ikke vil en flue fortred blir straffet for sine medreligiøses handlinger.

De litt for langt til venstre vil unnskylde og bagatellisere alle grusomheter begått av islamister bare fordi de ikke vil "stigmatisere" fredelige muslimer ved å straffe islamistiske terroriester.

.. eller som man ser her inne. At bare fordi noen er kvinne, neger, araber eller muslim så er de ofre som ikke er kapabel til å forstå hva de er med på. De er stakkarslige ofre som ikke er i stad til å tenke klart selv. Rasistisk og sexistisk så det rekker. Selv den aktuelle terrorhoren, som hadde seg med ikke mindre en tre høytstående islamterrorister var i deres øyne ikke intelligent nok til å forstå hva hun var med på (hun var jo tross alt bare neger, araber, muslim og kvinne) og hadde ikke mulighet til å forstå like mye som de selv.

Begge deler er like åndssvakt. Racism of Low Expectations, heter det på utenlandsk.

Det er en tilstand mange venstrevridde rasister befinner seg i. Alt i deres natur handler jo om formynderi og det å frata individer både rettigheter og ansvarlighet for egne handlinger. De ønsker i stedet å være deres formyndere, overordnede og barnehagetanter.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Litt uklart formulert av meg, hvis du liker se noen dingle og det er du som er drapsmannen da slipper du halshugging (i Norge). Det liker du vel.
Det var da en minst like uklar formulering...

La meg formidle hva jeg mener, så kan vi heller diskutere uenighet derfra enn fra feilaktige antagelser.

Jeg liker at grusomme forbrytere får sin velfortjente straff. Ja, det finnes noen få som kvalifiserer til halshugging. Ikke mange, men vi bør ha den muligheten. Ikke fordi det er en straff for vedkommende .. men fordi det sparer fellesskapet for å holde dem i live. Vi skal ikke glemme at vi er nordmenn med en stolt historie og ikke ynkelige femitasser.

Om det ennå er uklart så er jeg total motstander av selvtekt. Ingen privatpersoner skal kunne "straffe" andre mennesker for kriminalitet. Det er en oppgave KUN forbeholdt rettsvesenet. Det er en himmelvid forskjell mellom en japansk henrettelse av en grusom forbryter og en KKK-lynsjing.

Det er land hvor det ikke er uvanlig at folk tar loven i egne hender. Det er grusomt og utilgivelig. Kanskje det verste eksempelet på slikt er Sør Afrika (RSA), søk litt på necklacing så finner du hva mennesker er i stand til om de blir oppildnet nok.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Om noe ennå er uklart.

Om noen tar loven i egne hender og til dømes tar livet av en grusom islamterrorist, så skal vedkommende dømmes for drap, uten noen formildende omstendighet. Likhet for loven.

Ønsker man andre lover så støtter man politikere med samme syn. Det er slik et demokrati skal fungere, og ikke med selvtekt eller destruktiv aktivisme.

Jeg har mine synspunkter på lovene. Vi er håpløst stalinistiske på mange områder, og bløte og feige på andre.

Men Røde Brigade ønsker ingen slik debatt og vil heller kneble og kue, true og hetse.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Jeg liker at grusomme forbrytere får sin velfortjente straff. Ja, det finnes noen få som kvalifiserer til halshugging. Ikke mange, men vi bør ha den muligheten. Ikke fordi det er en straff for vedkommende .. men fordi det sparer fellesskapet for å holde dem i live. Vi skal ikke glemme at vi er nordmenn med en stolt historie og ikke ynkelige femitasser.
Og derfor ber du om halshugging henging av kvinnen, før dommen? Litt merkelig holdning. Du kunne med fordel vasket språket ditt.

Dersom det kommer frem at alt hun har gjort er å forelske seg blindt og være husmor for en sak hun ikke lenger står for, skal hun fremdeles henges?
 
Sist redigert:
G

Gjestemedlem

Gjest
Dersom det kommer frem at alt hun har gjort er å forelske seg blindt og være husmor
Rasistisk og kjønnsdiskrimerende rødt pisspreik.

Det er umulig å argumenter mot at hun ikke forsto hva hun bedrev siden hun horet seg ut til ikke mindre enn tre høytstående medlemmer av terroristorganisasjonen.

Jeg fatter ikke hvorfor sentralens Røde Brigade har slik en trang til å forsvare og ta under vingene det verste og mest grusomme menneskeheten så langt har frembrunget.

Defaco dehumaiserer og fornedrer muslimer ved å hevde at de ikke er i stand til å fatte hva de driver med, i motsetning til ham selvsagt som ønsker overoppsyn, defineringsfabulerimger og fornedringsmakt.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Og vi påtvinger da ikke vårt vestlige tenkesett på henne, er det sånn? På den andre siden, siden hun har kommet tilbake, så er det jo det eneste alternativ. Men om hun mener at sharia er det eneste rette, hvordan kan vi sikre oss at hun faktisk vil rette seg etter et norsk levesett? Og hva med alle de andre som vil komme etter henne? Hvordan sikrer vi at de ikke drar med seg et tankesett som ikke er forenlig med vårt?

Her inne (og ellers i samfunnet) blir man jo mistenkligjort for den minste divergerende mening som ikke kommer fra venstresiden. Det er den store svøpen i dagens debattklima og det vi må endre på. Man må gjerne mene at Trump er messias og at Islam er verdens beste religion, men man må kunne stå for det og diskutere det. Per dags dato er det ingen her inne som har klart å komme med gode argumenter for hverken Trump eller Islam (eller kristendommen).
Poenget med demokratiet, er jo at vi må lære oss å håndtere divergerende meninger, så lenge de ikke gir seg utslag i handlinger. Og handlinger som ikke er forenelige med vårt lovverk, de er mat for rettsapparatet (ref. Krekar igjen). Den beste måten å håndtere problemet på, er nok i all hovedsak slik vi gjør det i dag, dvs. ha et tolerant, transparent samfunn, i en slik setting vil det oppstå en viss selvjustis. Den består i at man konfronterer de mest outrerte meninger ganske så bestemt, som du ser på de fleste debattfora.

Dagens problem ser mer ut til å være en fremvekst av faktaresistens og behov for å forklare verden på et binært sett, samt drevet av konspirasjoner. På mange måter er disse fenomener av større signifikans enn de sykeste IS-huene. Det er ekstremt viktig at den generelle befolkningen har en relativt felles forståelse av virkeligheten vi lever i.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Poenget med demokratiet, er jo at vi må lære oss å håndtere divergerende meninger, så lenge de ikke gir seg utslag i handlinger. Og handlinger som ikke er forenelige med vårt lovverk, de er mat for rettsapparatet (ref. Krekar igjen). Den beste måten å håndtere problemet på, er nok i all hovedsak slik vi gjør det i dag, dvs. ha et tolerant, transparent samfunn, i en slik setting vil det oppstå en viss selvjustis. Den består i at man konfronterer de mest outrerte meninger ganske så bestemt, som du ser på de fleste debattfora.

Dagens problem ser mer ut til å være en fremvekst av faktaresistens og behov for å forklare verden på et binært sett, samt drevet av konspirasjoner. På mange måter er disse fenomener av større signifikans enn de sykeste IS-huene. Det er ekstremt viktig at den generelle befolkningen har en relativt felles forståelse av virkeligheten vi lever i.
Da ender vår lille disput med at vi er uenige hvordan man best håndterer det som etter mitt skjønn ikke er meninger, men hjernevask og indoktrinering og de gir seg nesten ALLTID utslag i handlinger basert på hjernevasken og indoktrineringen. I større eller mindre grad. I mitt hode er det ikke mulig å hverken argumentere eller snakke med de mest ekstreme. Uten denne muligheten faller både toleranse og demokrati bort. Så spørsmålet mitt er fremdeles, hvordan skal vi vite at hun og de andre som kommer etter, ikke fremdeles har en tilbøylighet?
Men vi er sikkert uenige om det også. :) det kan også tenkes jeg ikke klarer å redgjøre for mitt syn på en god måte. Alt er mulig!
 
Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Da ender vår lille disput med at vi er uenige hvordan man best håndterer det som etter mitt skjønn ikke er meninger, men hjernevask og indoktrinering og de gir seg nesten ALLTID utslag i handlinger basert på hjernevasken og indoktrineringen. I større eller mindre grad. I mitt hode er det ikke mulig å hverken argumentere eller snakke med de mest ekstreme. Uten denne muligheten faller både toleranse og demokrati bort. Så spørsmålet mitt er fremdeles, hvordan skal vi vite at hun og de andre som kommer etter, ikke fremdeles har en tilbøylighet?
Men vi er sikkert uenige om det også. :) det kan også tenkes jeg ikke klarer å redgjøre for mitt syn på en god måte. Alt er mulig!
Vi kan ikke vite det. Vi skal ikke tolerere den typen holdninger vi snakker om, heller, samtidig som vi ikke skal straffe syke tanker.
Jeg aksepterer f.eks. en herværende forumdeltakers "debatt"form i så liten grad, at jeg velger å slippe å se det. Det er en sanksjon, som er enkel og ufarlig. Man kan velge å snu ryggen til en type oppførsel man finner fullstendig uakseptabel og ødeleggende for gruppa. Nå anser jeg det ikke for å være min oppgave å oppdra voksne folk, så da driter jeg heller i hva de sier, og håper at rettsapparatet fanger dem opp om de gjør noe, i stedet for å bare prate piss.

Så lenge mennesker fortsetter å være tilbøyelige til å bli ekstreme, og fremtvinge sine egne mer og mindre bisarre oppfatninger på andre mennesker, vil et hvert samfunn oppleve sånt i større og mindre grad. USA har sine masseskytinger, Midt-Østen har sine selvmordsbombere, Irland og UK hadde IRA, Spania den baskiske separatistgruppa ETA osv. I Norden er vi nesten forskånet, Finland har noen skoleskyttere, Sverige har hatt et par muslimske angrep (antakelig ikke organiserte), vi hadde ABB og Manshaus, men som man ser, det skal mye til å finne nasjoner som har lyktes bedre med å holde den slags under en form for kontroll, uten at det betyr harde gruppesanksjoner.
Der terroren virkelig er en stor sak, er i samfunn i oppløsning, samfunn med drakoniske virkemidler, dikatoriske og radikale styreformer. Altså alt vi ikke står for i våre samfunn. Det finnes ingenting i verden som peker i retning av at mer summariske og følelsesbaserte sanksjoner vil bedre noe som helst, tvert i mot.
 
  • Liker
Reaksjoner: JMM

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.032
Antall liker
7.633
Sted
Oslo
På en dag tok ABB livet av omtrent en like stor del av Norges befolkning som ETA av Spanias på 40 år
Ikke at det gjør noen av dem bedre.
Men hvem som blir terrorist er ikke helt enkelt å forutsi.
Så å si alle terror anslag i Norge er utført av våre egne heime avla sønner.
Men en alenemor som til de grader vil være i søkelyset, jeg tror vi kan ta det med ro
 
  • Liker
Reaksjoner: JMM
G

Gjestemedlem

Gjest
Det slår jo aldri feil. Hver gang man er bekymret for islamister så kommer Røde Brigade trekkende med Breivik.

Ja han er like motbydelig som islamistene, men skal ikke brukes av dem som et frikort for sine allierte terroristpakk.

Vi ser det i Norge der de venstrevridde ynker for terrorkjerringen, og vi ser det i UK der en annen terrorkjerring forsvares av venstrepakket der.

Ganske så like saker som har til felles at venstreekstremister tar søppelet under vingene fordi det i slike kretser er politisk korrekt.

Radikaliserte landssvikere er vel en korrekt betegnelse.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.032
Antall liker
7.633
Sted
Oslo
Det slår jo aldri feil. Hver gang man er bekymret for islamister så kommer Røde Brigade trekkende med Breivik.

Ja han er like motbydelig som islamistene, men skal ikke brukes av dem som et frikort for sine allierte terroristpakk.

Vi ser det i Norge der de venstrevridde ynker for terrorkjerringen, og vi ser det i UK der en annen terrorkjerring forsvares av venstrepakket der.

Ganske så like saker som har til felles at venstreekstremister tar søppelet under vingene fordi det i slike kretser er politisk korrekt.

Radikaliserte landssvikere er vel en korrekt betegnelse.
Gjør et unntak og svarer direkte.
Skal vi diskutere terror i Norge så er det ikke mulig å vri seg unna det som faktisk har skjedd av terror her i landet.
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Gjør et unntak og svarer direkte.
Skal vi diskutere terror i Norge så er det ikke mulig å vri seg unna det som faktisk har skjedd av terror her i landet.
Ja, helt riktig Hunndjevelen. Ytterste høyre eller ytterste venstre ekstreme holdninger fører til terror noen ganger desverre.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.311
Jeg var så uheldig å titte innom tråden uten å logge meg inn. Det er meget betenkelig at noen prøver å tone ned Breiviks massakre og utvelgelsen av mål samtidig som fantasien er meget stor når det gjelder å betegne andre enn gode høyremennesker på en negativ måte., eksempelvis "sosialistisk avskum"
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Det neste blir kanskje et rent forsvarsskrift. Eller manifest, om man vil.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
De er nok regelmessig innom skal du se.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Øy! Det er Off-topic delen i et åpent internett-forum jo. Whadda'ya want for nothin'?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
De er nok regelmessig innom skal du se.
Forhåpentligvis er det en forbedringsanstalt for kommunistiske forumtroll. .. så du ligger syltynt an om så er tilfelle.
Vanvittig saklig diskusjon 👍
Det er en bevist strategi fra Røde brigade. kritiser man dem for uhyrligheter som deres kjærlighetsforhold til islamister så skal debatten avspores med Brevik. Det slår aldri feil, og da tror de de slipper å stå til ansvar for sine groteske holdninger og forkastelige menneskesyn.

.. og ja trolling fungerer dessverre, og jeg også legger ikke to fingre i mellom når jeg påpeker hva og hvem de egentlig er. Så de kommunistiske kloakkrottene vinner jo alltid til slutt siden ærlige meninger blir mer og mer forbudt og tvangstrøyesamfunnet de fremelsker blir mer og mer en mulig realitet.

Sklir vi som samfunn feigt og hjerneløst inn i sosialismen?
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Forhåpentligvis er det en forbedringsanstalt for kommunistiske forumtroll. .. så du ligger syltynt an om så er tilfelle.


Det er en bevist strategi fra Røde brigade. kritiser man dem for uhyrligheter som deres kjærlighetsforhold til islamister så skal debatten avspores med Brevik. Det slår aldri feil, og da tror de de slipper å stå til ansvar for sine groteske holdninger og forkastelige menneskesyn.

.. og ja trolling fungerer dessverre, og jeg også legger ikke to fingre i mellom når jeg påpeker hva og hvem de egentlig er. Så de kommunistiske kloakkrottene vinner jo alltid til slutt siden ærlige meninger blir mer og mer forbudt og tvangstrøyesamfunnet de fremelsker blir mer og mer en mulig realitet.

Sklir vi som samfunn feigt og hjerneløst inn i sosialismen?
Dette her handler egentlig ikke om sosialisme, venstrevridd, høyrevridd men om hva en terrorist er og hvordan det er mulig. Forøvrig er vi alle i en felles skjebne som kalles MENINGSKRISE. Og DEN krisen rammer ALLE.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.116
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Det er en bevist strategi fra Røde brigade. kritiser man dem for uhyrligheter som deres kjærlighetsforhold til islamister så skal debatten avspores med Brevik. Det slår aldri feil, og da tror de de slipper å stå til ansvar for sine groteske holdninger og forkastelige menneskesyn.

.. og ja trolling fungerer dessverre, og jeg også legger ikke to fingre i mellom når jeg påpeker hva og hvem de egentlig er. Så de kommunistiske kloakkrottene vinner jo alltid til slutt siden ærlige meninger blir mer og mer forbudt og tvangstrøyesamfunnet de fremelsker blir mer og mer en mulig realitet.

Sklir vi som samfunn feigt og hjerneløst inn i sosialismen?

Min kommentar om saklig diskusjon var MINST like mye rettet mot deg.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.311
Ta det som et adelsmerke. Fyren gikk fullstendig av hengslene for lenge, lenge siden og dette er trolig det eneste utløpet han har i det trøstesløse livet sitt. Noe må man jo unne ham, den stakkarslige mannslingen.
Sønnen min er psykisk utviklingshemmet, og det vet kreket.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Ah, OK. Det gir et noe annet perspektiv, men mer drittsekk enn han allerede er kan han uansett ikke bli.
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Oii! Mitt inlegg om moderasjon ble visst sletta; ordet corona ble vel for sterkt...ikke vet jeg.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Sønnen min er psykisk utviklingshemmet, og det vet kreket.
Vet ikke om du rakk å få med deg at vedkommende svarte på akkurat det innlegget, PP, men håper moderator kom deg i forkjøpet.
Det finnes knapt den avgrunn som er dyp nok for det mennesket.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.311
Rakk ikke å se noe....
Vet ikke helt hva han klikket for, må tydeligvis ha tråkket på en meget sår tå.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Skremmende å observere hva 20 år på nettet gjør med noen mennesker. De mest nedrige, ufyselige meldinger kommer på løpende bånd.
Det er en radikalisering vi er vitne til, og så kan man jo fundere over hvorfor det blir slik og hvor det ender.....
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Rakk ikke å se noe....
Fint.
Enkelte er åpenbart grenseløse. Jeg kan gjerne tilgi mennesker om de vokser opp i dysfunksjonelle familier, ikke alltid å vite forskjell på rett og galt da, men tross alt er det en hver voksenpersons ansvar hvilke holdninger og handlinger man velger å fremføre.

Visst har vedkommende vært på ekstremt lavnivå tidligere, men det han nyss fremførte må jeg si jeg knapt har sett maken til selv fra den kanten.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Det lignet langt mer på 4Chan enn på Hifisentralen.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.285
Antall liker
9.369
Sted
Interiore Simplicitate
Ser at det er en del her som jeg ellers oppfatter som demokratisk innstilte mennesker med gode verdier, som nå roper på summarisk rettergang.
På samme måte som det norske samfunn etter krigen utførte en effektiv og systematisk opprenskning, i mange tilfeller uten lov og dom, blant kvinner som hadde fraternisert med fienden, vil nå en lynsjmobb bestemme hvordan den såkalte IS-kvinnen skal behandles.
Vi har allerede hørt " denne islamisthoren ville det vært en glede å se dingle".
Det er vel omtrent som å høre islamistene.
Uansett hva "du" (du er i dette tilfelle den som ønsker å forhåndsdømme og se bort fra demokrati og juridiske prinsipper) og aktoratet er HELT SIKKER på at tiltalte har gjort, så er det eneste som skiller oss fra Taliban/IS/andre religiøse gærninger og kommunistiske/fascistiske/andre sinnsyke regimer er en balansert og rettferdig rettergang som forholder seg til lover basert på humanistiske og demokratiske verdier.
Hvis noen lurer på hva som kan skje hvis samfunnet ikke er slik innrettet, så anbefaler jeg den franske serien Gulag.
Den gikk nylig på NRK, og omhandler fangeleirsystemet i Russland/Sovjetunionen.
Istemmer.
 
Topp Bunn