Forsåvidt enig. Men når imamer og prester står og hvitvasker religionene sine så får jeg faktisk samtidig litt guffen smak i munnen. Det var veldig mye om hvor flott religion er og at man ikke skal la ekstremister ødelegge denne flotte troen, men tro er alt annet enn flott. Viten og kunnskap er flott, det bringer menneskeheten fremover. Tro har stort sett aldri gjort noe annet enn å dra den ned i gjørma.Bra demonstrasjon i Oslo i ettermiddag. Endelig tar muslimene oppgjør med "egne" terrorister. Det var på tide!
På et eller andet tids punkt blir bægeret jo fuld for folk flest.Litt morsomt at en som ytrer sin mening ikke er velkommen i det frie, demokratiske Norge.
(Nå kommer det vel noen og påstår at jeg sympatiserer med slyngelen Hussain)
Vel, USA har jo i alle år blitt kritisert nettopp for å støtte korrupte diktatorer.Da er det bedre å støtte sekulære diktatorer selv om de er aldri så korrupte og nonchalante ift menneskerettigheter. Saddam, Gaddaffi og Assad var/er bedre enn det turboreligiøse utysket som er i ferd med å spise opp maktvakuumet etter dem.
Ja, og ofte med rette (spes. i Sør-Amerika, selv om det nok demmet opp for Sovjet og kommunismen). Men man må se på alternativene. Når det kommer til midtøsten må jeg medgi at jeg er i ferd med å miste troen, - troen på menneskeheten altså. Den regionen er så totalt føkka opp av religion at de rett og slett ikke er klare for noe demokrati etter vestlig modell. Det kommer ikke til å fungere i noen overskuelig fremtid.Vel, USA har jo i alle år blitt kritisert nettopp for å støtte korrupte diktatorer.Da er det bedre å støtte sekulære diktatorer selv om de er aldri så korrupte og nonchalante ift menneskerettigheter. Saddam, Gaddaffi og Assad var/er bedre enn det turboreligiøse utysket som er i ferd med å spise opp maktvakuumet etter dem.
Vanskelig å unngå, når de fleste land i verden styres av korrupte diktatorer.Vel, USA har jo i alle år blitt kritisert nettopp for å støtte korrupte diktatorer.Da er det bedre å støtte sekulære diktatorer selv om de er aldri så korrupte og nonchalante ift menneskerettigheter. Saddam, Gaddaffi og Assad var/er bedre enn det turboreligiøse utysket som er i ferd med å spise opp maktvakuumet etter dem.
Hm, denne dama er grundig hjernevasket, selv om hennes budskap går inn hos de fleste. Det er hennes koran som gir næring til slikt som IS. Koranen skal vel aldri kunne relativiseres, men det er vel det hun gjør, tar avstand fra noe i den med munnen.................Faten (19) i VGTV-intervju: – Må hele tiden forsvare at jeg er muslim - Islam-debatten - VG
Jeg er jo muslim, selvfølgelig ønsker jeg å leve under en islamsk stat. (...) Hva er islam for deg?– Det er min identitet, min livsstil og betyr alt for meg. Det er det jeg våkner opp til og det er det jeg sovner til.
Mennesker som henne er mye mer farlig enn Ummahene. De er det ikke så mange som bryr deg med, men denne islamisten får jo stor oppmerksomhet og applaus og bidrar i mye større grad til å undergrave vårt liberale sekulære demokrati.Hun er jo vitterligen mer religiøs enn paven Ludvig Nessa til sammen.
Faten (19) i VGTV-intervju: – Må hele tiden forsvare at jeg er muslim - Islam-debatten - VG
Jeg er jo muslim, selvfølgelig ønsker jeg å leve under en islamsk stat. (...) Hva er islam for deg?– Det er min identitet, min livsstil og betyr alt for meg. Det er det jeg våkner opp til og det er det jeg sovner til.
Storhaug ramser opp fakta om gruppen Faten er medlem av, fakta som Faten også er klar over.Jeg lurer på om noen muslim passerer gjennom Hege Storhaugs nåløye. Det er bedritent gjort å komme med slike anklager som hun gjør her. Mulig det er misunnelse, Faten har gjort mer for å stoppe IS på tre dager enn Storhaug har gjort på tre år.
Disse anakronistiske paragrafene i Grunnloven er jo noe alle tenkende, sekulære, ikke-religiøse mennesker bør ivre og kjempe for å få bort, det er forkvaklet tankegods fra 1800-tallet som ikke hører noensteds hjemme i et moderne samfunn. Kampen for å marginalisere og fjerne religionens innflytelse i politikk og samfunnsliv har hatt enorme fremskritt siden opplysningstiden, og det har kostet, men selvsagt er vi ikke i mål. Og slikt som dette våset som dessverre fortsatt står i Grunnloven er levende bevis på at vi ikke er i mål, selv om vi har kommet aldri så langt siden korsfarere og heksebrenning.Hun sier til VG når de spør om en islamsk stat:
«Ønsker du å leve under en islamsk stat?»
«Jeg er jo muslim, selvfølgelig ønsker jeg å leve under en islamsk stat».
Men om IS er hun krystallklar:
«Det er den barbariske staten som er opprettet av ekstremister og folk som ikke har noen kunnskaper om islam, folk som mener at islam står for drap og tortur, blodbad og kvalme – og de svartmaler islam».
Og om du nå føler at hun likevel gjør noe tvilsomt når hun sier hun vil leve i en islamsk stat så må jeg få lov å sitere fra §2 og §4 i den norske grunnloven. I paragraf to står det:
«Verdigrunnlaget forblir vår kristne og humanistiske arv».
Og i paragraf fire er det også ganske klart: «Kongen skal alltid bekjenne seg til den evangelisk-lutherske religion».
Så Norge er altså opplagt, rent formelt, en kristen stat.
Redaktøren i Telemarksavisen ser det litt annerledes enn de siste talere.
Det kan bli krevende å passere Irland og Danmark, som ligger øverst.Såså ingen grunn til bekymring, i følge noen forskere er vi jo på ti på topp listen over de mest islamske land, så for å toppe listen blir det neppe merkbare endringer
Ja, og dette:
Ikke "alle", men det er åpenbare statistiske forskjeller. Feks. er det mye mer sannsynlig at en nordmann vinner neste VM-femmila, enn at en person fra Egypt gjør det. Fordi vi statistisk sett går mye mer på ski. Og det er mer sannsynlig å få et fnys fra en fransk turist enn en amerikansk. Og det er mer sannsynlig at en muslim fra midtøsten er latterlig religiøs og vil innrette hele samfunnet etter sin tro, enn at en svenske eller japaner er det.Alle muslimer er ekstremister.
Alle nordmenn er født med ski på beina.
Alle amerikanere er feite.
Alle engelskmenn har dårlige tenner.
Alle tyskere er humørløse.
Alle franskmenn er frekke.
Alle dansker er glade.
Osv, osv, osv.
Faten tilhører Shia som massakreres av Sunni IS. Klart hun er imot IS. Bra hun sto frem og tar ansvar mot dette barbariet. Skal det frita henne, eller hennes ytterliggående moske som ønsker et samfunn styrt av Islam der vantro har en underordnet rolle, for kritikk? Selvfølgelig ikke.Storhaug ramser opp fakta om gruppen Faten er medlem av, fakta som Faten også er klar over.Jeg lurer på om noen muslim passerer gjennom Hege Storhaugs nåløye. Det er bedritent gjort å komme med slike anklager som hun gjør her. Mulig det er misunnelse, Faten har gjort mer for å stoppe IS på tre dager enn Storhaug har gjort på tre år.
Er det bedritent?