ISOTEK Aquarius

pcnr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
191
Antall liker
367
Hvem selger Isotek, og hva koster Aquarius som tar over for minisub2?

Regner med gunstig utslagspris, pundet er lavt :)
 
N

nb

Gjest
Er ikke det Lyric da? I så tilfelle er det nok andre ting enn pundkursen som styrer hva du vil ende opp med å betale for den :)
 

pcnr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
191
Antall liker
367
Hm :)

Kan ikke se at det står oppført på nettsidene deres. Derimot står en annen strømfilterprodusent oppført..
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.419
Antall liker
14.431
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Var innom Soundgarden for et par mnd siden ang Isotek. De opplyste at de ikke lengre forhandlet merke p.g.a at Isotek var konkurs! Ser at Isotek nå kjører annonser for nye produkter i engelsk hifipresse så ikke vet jeg! Tror det hersker litt kaos hos Soundgarden ang dette.

OU812
 

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
99
Antall liker
0
Isotek systems gikk konkurs høsten 2008.

Boet og navnet ble kjøpt av en de som opprinnelig startet firmaet, Keith Martin.

Han hadde solgt seg ut litt tidligere, da det var uenighet om drift og utvikling videre.

Soundgarden var importør når Isotek gikk dukken, om de har tenkt å ta opp ballen igjen vet jeg ikke, men de burde siden produketen fra Isotek er knallbra!!
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
ISOTEK ser bra ut men alt sånt utstyr stjeler dynamikk. Bare ta det ut igjen så skjønner du.:'(


LS3/5a skrev:
Isotek systems gikk konkurs høsten 2008.

Boet og navnet ble kjøpt av en de som opprinnelig startet firmaet, Keith Martin.

Han hadde solgt seg ut litt tidligere, da det var uenighet om drift og utvikling videre.

Soundgarden var importør når Isotek gikk dukken, om de har tenkt å ta opp ballen igjen vet jeg ikke, men de burde siden produketen fra Isotek er knallbra!!
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Stjeler ikke dynamikk fra småapparat som cd-spillere og slikt.
Tunge store effektforsterkere kan miste dynamikk. Spesielt de som har små elektrolyttbanker, for de pulser så mye på nettet og da tror filteret at dette er støy og begrenser pulsstrømmen som skal gi effekt til skarptrommeslag osv.

Men dette høres best på kraftige effektforsterkere. Små effektforsterkere trenger ikke å oppleve noe negativt, eller for å si det på en annen måte, en kan oppleve at summen av det negative mot det positive blir positivt.

En annen ting er at klasse A forsterkere ikke opplever noe dynamikkbrems med et slikt filter. Det er fordi de trekker en helt gjevn strøm fra nettet hele tiden. Her vil det da bare oppleves positivt.
 

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
2.973
Antall liker
1.833
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
consen skrev:
Stjeler ikke dynamikk fra småapparat som cd-spillere og slikt.
Tunge store effektforsterkere kan miste dynamikk. Spesielt de som har små elektrolyttbanker, for de pulser så mye på nettet og da tror filteret at dette er støy og begrenser pulsstrømmen som skal gi effekt til skarptrommeslag osv.
Men dette høres best på kraftige effektforsterkere. Små effektforsterkere trenger ikke å oppleve noe negativt, eller for å si det på en annen måte, en kan oppleve at summen av det negative mot det positive blir positivt.
En annen ting er at klasse A forsterkere ikke opplever noe dynamikkbrems med et slikt filter. Det er fordi de trekker en helt jevn strøm fra nettet hele tiden. Her vil det da bare oppleves positivt.
Visste ikke at Isotek var konkurs... men uansett så er jeg fornøyd med min GII Mini Sub.
Og jeg vil underskrive på det Consen hevder ovenfor - mine klasse A monoblokker mister ikke dynamikk med Isotek strømfilter i kjeden.
 
Topp Bunn