iTunes - Album som splittes i flere artister/ album - hvordan unngå dette?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
787
Torget vurderinger
5
Hvordan hindrer jeg at album splittes i flere album?
Dette gjelder album med enten flere artister (diverse artister-album) og album der artist har med gjesteartister (eksempelvis blir "Neil Young - Greatest Hits" delt opp i 4-5 album).

Kan dette unngås?
Hvordan slår jeg sammen splittede album i ettertid?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
Setter "Album Artist" til Neil Young

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ja, så lenge albumnavn og albumartist er likt så bør de slås sammen av seg selv.

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Antall liker
736
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Dette albummet er i utganspunktet en compilation og hvis du krysser av for det vil det holde seg samlet,men da under compilations(samlealbum)
Hvis du tar vekk krysset må du som sagt ovenfor tagge med en artist (Neil Young) for og holde albummet samlet

Du kan da også på navn på spor legge in tillegs artist hvis du vil for og ha denne informasjonen som vist,der young ikke spiller alene

1. Down by the River - Feat Crazy Horse
2. Cowgirl in the Sand - Feat Crazy Horse
3. Cinnamon Girl - Feat Crazy Horse
4. Helpless" – Feat Crosby, Stills, Nash

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
787
Torget vurderinger
5
Hvor krysser jeg av slikt og velger artist og albumnavn?
Slik det er nå trykker jeg "importer cd" og det er ingen valgmulighet for artistnavn og albumnavn uten videre.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
Petterone skrev:
Dette albummet er i utganspunktet en compilation og hvis du krysser av for det vil det holde seg samlet,men da under compilations(samlealbum)
Hvis du tar vekk krysset må du som sagt ovenfor tagge med en artist (Neil Young) for og holde albummet samlet

Du kan da også på navn på spor legge in tillegs artist hvis du vil for og ha denne informasjonen som vist,der young ikke spiller alene

1. Down by the River - Feat Crazy Horse
2. Cowgirl in the Sand - Feat Crazy Horse
3. Cinnamon Girl - Feat Crazy Horse
4. Helpless" – Feat Crosby, Stills, Nash
Det er Album Artist man skal bruke, og ikke compilation. Compilation er "samlealbum", som f.eks Absolute Music.
Man kan selvsagt velge å tagge hvilket som helst album som compilation, men poenget er at det ikke den grunnleggende metoden for å holde et album samlet.

For å tagge Album Artist, velger du alle de splittede albumene av samme album, høyreklikker (eller ctrl-klikker hvis du bare 1knapps mus) og velger get info. skriv så inn Neil Young i feltet "Album Artist". Compilation trenger du ikke å tenke på. Det er stort sett en tag de færreste har bruk for.

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Antall liker
736
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Hvor krysser jeg av slikt og velger artist og albumnavn?
Slik det er nå trykker jeg "importer cd" og det er ingen valgmulighet for artistnavn og albumnavn uten videre.
1)Importer cd
2)etter att den er importert bruk piltastene og merk da alle sangene
3)så venstreklikk og gå til hvis info
du kan da redigere innformasjon på albummet som det behager

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
787
Torget vurderinger
5