Ja , så har jeg jaggu fått til ett komponent somjeg aldri før har hatt tiltro til , innen to-kanaals hjemmelyd , og det midt i ei betongblokk.
Med de nyinnkjøpte Mauhornene , med lowter , får man rask respons , men lite info under 50hz , jeg har aldri vært noe bassfreaker jeg, men setter selvsagt pris på hele lydbilder når jeg ytter.
Jeg var vel noe engstlig for at jeg ikke skulle få til noe sub på disse , få dager etter føler jeg myten er gjort til skamme.
Jeg valgte en Marin Logan sub , som heter Grotto i , det er velikke subwoofern som selger mest , og hvorfor vet ikke jeg , men jeg tok nå en sjanse på denne , etter overbevisende ord fra Chrisitan hos Akustisk byrå.
Handel ble det , og helgen har blitt brukt til justering og lytting , jeg har vel ikke kost meg sånn med musikk på det jeg kan huske , jeg har nå mindre romproblemer enn noen gang , og en flott bass.
subben er akkurat så liten som den bør være i mitt lille rom , spiller forvrengningsfritt , uten super-imponerende spec . Med beskjeden forsterkerkapasitet på bare 300 watt , og 900 i peak var jeg vel litt i tvil , etter å ha lest endeløse sub-tråder på visse fora , hvor viktig effekten var , allikevel tok jeg sjansen på denne subben til mine lowter , litt på bakrunn av janerik her på sentrlen som har ett par av storebrødrene i hus Descent , visste jeg jo at ML kunne lage subber , men om denne lille kunne bli no suksess var jo uvisst.
Fosse hjalp til med grovjusteringen( tusen takk) ved ankomst-dagen , etter det har jeg fikla litt selv , det coole er jo at umiddelbart skjer det en hel haug i lydbildet , når man kobler opp en slik subwoofer , mye mere fylde , og fundament , som selvsagt er nødvendig til disse lowterne.
subben er langt fra innspillt , og enda syntes jeg denne funker som bare fy , utrpolig moro rett og slett.
Hornene jeg nå bruker er nok mere rom-vennlige i forhold til ag unos subb basser og gedigene størrelser , elemntbestykningen matcher kanskje bedre til rommet , og det hele låter SÅNN SOM JEG VIL HA DET.
sistnevnte er vel det vi , driver etter støtt , få det sånn som eierne(vi vil) ha det.
Jeg sier ikke ett vondt ord om andre sub-woofere , rel,svs,velodyne,jl og alle de andre bra , bare ønsker å si at kanskje ML subber bør være med der på denne listen ,, for disse spiller virkelig musikk , selv om de har noen data på papiret som ikke varter opp med DD seriens krefter , føler jeg at den er svæert god til min musikk , og funker på mine nye høyttalere , som har bare to fulltone elementer å varte opp med , og sånn som de varter opp.
At rommet trives best med sirup-musikk er det neppe noe tvil om , selv om anlegget takler svært rytmisk ogkjapp musikk , gjør ikke rommet det , det vil det heller aldri gjøre , men for en ihuga jazz-novise som meg , funker det nå såpass at jeg kan lukke øynene og virkelig kose meg , jeg føler endelig at jeg har fått en viss uttelling for endeløse kilomed hi-fi og bæring , frustrasjon , osv......og det er virkelig utrolig moro!
litt mye på en gang , men allikevel er jeg veldig fornøyd med dette , med å benytte litt tid på justeringer , og lytting fremover , ser det ut som at dette skal bli en utrolig trivelig høst I lyttestuen til ixos.
Subben ble kjøpt av Akustisk byrå , jeg ønsket å handle der , og de ønsker alltid sine kunder god service , kanske derfor det er så lett å vende tilbake , en stor takk til chrisitan og Olav nok en gang......
litt bilder av ditt og datt ramler nok inn lia få dager......
en runde med ic kabler er bestillt etter 3 år med nøling , har jeg fattet mot , og kjøpt inn ett sett med like kabler , ikke ultra-highend , men noe som jeg håper vil tjene meg i lang tid fremover , valget falt på Wireworld silver eclipse.
Mere om det kommer når de ankommer....
mVH Espen