Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Parelius , enten to spillere eller to armer med hver sin stift... ;D

Klart det er moro med to riaaer , jeg har jo 2 pr i dag , herron + mcintosh mm , og head stepuptrafo på den , så joda , rein er jeg vel ikke,.

tanken er bare at det er to kostbare pickuper jeg ønsker å benytte , derfor kunne det vært greit med to like gode innganger , og dertil endring av last/ gain pr element , gir jo mulighet for både high,og low out....jeg skal nok ha low out , på begge, men jeg har ett par high-out meg kunne godt tenke meg å prøvd , det handler litt om at elementene skal matche armen , så det spørs litt om det blir jmw armen eller en til som skal stå for styringa , mht pu valg.....

Klassisk står på spillelisten , da jeg har en batch på 100 plater på vei etter ferien , så dynamikk er supermoro , og litt av gunnen for klassisk interesse , og med nye hornht i hus , er dynamikken morsom. Jeg har jo alltid likt dynamikk, men setter også klang høyt i musikken min.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da ble det litt klasisk vinyl her , forrige dagen da jeg var innom Ringstrøm , som har godt utvalg og strøkene varer ( men det er jo ikke noe nytt)

Mozart -Eine kleine nachtmusik D.g

Johan Strauss - The blue danube /Berliner philarmoniker D-G

Mozart Klaverkonzerte , g-dur D-G

Franz liszt , ungarian rhapsody , komplett box , Roberto szidon /piano D-G

Straussgala DECCA , denne boxen er rett og slett fantastisk !!

Jeg liker joahn strauss sine valser utrolig godt , samt Franz Liszt .

Ellers kan jeg melde om at det er pakker på vei , men ventetiden er en hel måned denne gangen.

Mvh Espen

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.851
    Torget vurderinger
    27
    Blir bedre og bedre dette ssm....

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Fosse skrev:
    Blir bedre og bedre dette ssm....
    Ja enig med deg fosse , når vi spillte med Avid riaa på ssm her , når du var innom sist og plukket opp riaatrinnet , spillte det veldig veldig godt , derfor skal det bli gøy åfå seg en nytt , enda bedre riaatrinn enn det jeg hadde , denne gangen med 2 kanaler......

Jeg har virkelig trua på den.... ;)

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , det kom en boks inn døren her for få dager siden , jeg skulle egentlig bare prøve , men det gikk o selvsagt helt galt....det er dumt å prøve ting som bare er hinsides bra , og man kan få kjøpe ....får se om vi får til ett bilde........

Japansk lettvekt- høykvalitet av beste sort til 5 sifret beløp... ;D

Espen

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    12.068
    Hva er dette for noe spennende ? :)

Mvh Petter.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , veldig spennede ja....Kjøpte en skala fra Lyra her for litt siden , nå fikk jeg , gjennom en venn prøve en Dynavector xv-1 s , jeg har hørt mye på denne i annet oppsett , men aldri hjemme.

Jeg syntes denne var vanvittig bra , det er forresten skala og....Dynavector xv-1s har en glatthet , og stemmegjengivelse som få , den har også en vanvittig dynamikk , egentlig er det lettere å si at alt bare stemmer... Så jeg bestemmte meg for å kjøpe xv en i dag , da har jeg to pickuper , ogto holder lengere enn 1 , så da skulle det være duket for mange kostestunder med vinyl utpå høsten , da det nye riaatrinnet dukker opp ;)

Ett bilde av den vakre må selvsagt til......

Mvh Espen

Vedlegg

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    12.068
    Gratulerer !!
    Jeg har hatt gleden av og høre dynavectoren hos Fosse, og jeg må innrømme at tanken på et kjøp dukket opp i bakhodet . . . Har xx2 selv, men det var ikke vanskelig og høre at dette var minst ett hakk opp ;). Det gjør jo heller ikke noe at den er utrolig kul og se på . Kos deg !

Mvh Petter.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk Petter.....xx-2 er habil pu selvsagt , det er jo en dynavector ;)

Det skal bli utrolig moro å kunne unne seg direkte sammenlikninger mellom to merker , og modeller som er såpass av klasse som xv1-s og skala , over tid...

Mvh Espen

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    12.068
    Apropos oppgradering, ble du fornøyd med Martin Logen subben som vi hadde en liten samtale om sist ?

Mvh Petter.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen , ja den er jeg meget fornøyd med , ikke innspillt , men prøvd innstillt... ;)

sikkert mere å gå på her , men det spiller veldig ok , så jeg får vente med å kalle inn målemafiaen før høsten , spiller den inn nå , gått bare 60-70 timer , så detblir nok bedre.

Gleder meg til å høre dine 2 Petter , de er sikkert veldig gode de også

det fine med grotto i er at den ikke setter i gang med boomy bass , og innretter seg godt til høyttalerne , en musikksub selvsagt , noe annet trenger jeg ikke,.

Hadde tenkt til å kjøpe 2 stykker , men en funker såpass greit at jeg tror jeg alr det være , iallefall her jeg bor nå.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei ,prøver her også....

Noen som kan hjelpe meg emd ett eksemplar av czardas av V Monti ?

Violinspill må det være , selvsagt helst på vinyl , ev brent cd kan også være ett alternativ...

finnes mye mp3 åfå fatt i , jeg vil ha ett fysisk eksemplar.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , heller til klassisk om dagen , her er en morsom vri av czardas av monti , m Victor Borge.... :D :D

http://www.youtube.com/watch?v=8-0sH720yYE&feature=related

Prøv denne....ikke helt " riktig" men riktig så morsom....

Når det er sagt , så lytter jeg igjennom en samlig jeg kjøpte for en tid tilbake , en del slukesog likes , noen ting fikser jeg rett og slett ikke , men det kommer vel med tiden. En vinylsamling Klassisk er påvei inn. , det kan bli moro.

Mvh Espen Saatvedt.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.851
    Torget vurderinger
    27
    ssm skrev:
    Hei , veldig spennede ja....Kjøpte en skala fra Lyra her for litt siden , nå fikk jeg , gjennom en venn prøve en Dynavector xv-1 s , jeg har hørt mye på denne i annet oppsett , men aldri hjemme.

Jeg syntes denne var vanvittig bra , det er forresten skala og....Dynavector xv-1s har en glatthet , og stemmegjengivelse som få , den har også en vanvittig dynamikk , egentlig er det lettere å si at alt bare stemmer... Så jeg bestemmte meg for å kjøpe xv en i dag , da har jeg to pickuper , ogto holder lengere enn 1 , så da skulle det være duket for mange kostestunder med vinyl utpå høsten , da det nye riaatrinnet dukker opp ;)

Ett bilde av den vakre må selvsagt til......

Mvh Espen
    Her er det bare å gratulere SSM, dette er en av mine absolutte favoritter hva gjelder pickuper, et av mine aller kjæreste produkter. Dynamikken og spruten i XV-1s opplever jeg som helt hinsides. Jeg har hørt denne i et utall armer med godt resultat. Jeg har brukt denne i 507MKII i flere år, og nå bruker jeg den i SME V-D, kun for å få litt forandring, den kler dem begge.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    - oppe enda, Espen :eek: :eek: :eek:
    He he , ja det ble sent i går , satt med pc problemer , møkka kilte seg dønn her.

Ikke det at jeg skulle bruke den på jobb eller noe , men det er jo kjekt å få logga på sentralen---- :D

Fosse , takker for gratulasjoner , det blir liksom mindre parametere å fokusere på , alt er veldig veldig bra med denne pickupen , så skulle det bare mangle også , den koster da sine kroner.

det skal bli spennede å høre etterhvert når riaaen kommer , hvem av disse to jeg foretrekker mest (skala og xv-1s) , tviler på at jeg selger noen av de.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Mere czardas på youtube......

Denne fremføringen syntes jeg er fin ,av katicaillenyi....

http://www.youtube.com/watch?v=BF9uQI-SRv4

Noe mer seriøs enn Victor Borge sin versjon kanskje , allikevel er Borges versjon utrolig morsom.

Jeg må nok samle sammen noen utgivelser av dette stykket.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da var 8 kt-88 effektrør i hus....skal nå prøve å bruke kt-88 i quicksilver , blir spennede å høre når de får gått segg til litt. , nyprod. JJ , så får vi se....

Er meget meget fornøyd med gec/marconi kt-66 rørene , men det er tynnt med de på markedet og prisen svært stiv , så det skal bli moro åprøve litt andre effektrør.

4 stykker står i monoblokkene nå , starter 3 uker ferie fra NÅ , og jekker en pils etter en tur på big dipper , der jeg bestillte Tingvall trio s to beste album på vinyl. Selvsagt ventetid , men de platene kjenner jeg godt , og på cd ene er det glimrende lydkvaliteter.

Børikke være dårlig på vinylen fra skiprecords da.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da er jeg veldig i ventemodus her , og spiller litt på forskjellig effekt-rør komboer i qs blokkene , bruker tiden det tar til jeg får riaaen til å teste rør og cd komboen ytterligere.

vinyl spilles ikke frem til riaaen kommer .

For øyeblikket står el34 i , tesla rør , slett ikke værst disse rett og slett.

Jeg holder nok en knapp på mine kt-66 marconi en stund til , men hva gjør det så lenge rørene er tilgjenglige i skuffen , endrer lyden og det alltids er mulig å ta ett skritt tilbake. :)

ei platesamling klassisk er på vei også ,skal bli særs spennede , så fremt riaaen ankommer i tide.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da venter jeg fortsatt på riaa , jeg gleder meg veldig til å få spillt inn denne og begynne å nyte disse to pickupene , som nå er i mitt eie her hjemme.

Tiden får vise om jeg blir sittende på begge. :)

Imens får jeg kose meg med noen cd er som kom i posten i dag.

Tusen takk Gunnar....

Mvh Espen

Bildene viser at dette er to ganske forskjellige pickuper av utseende , jeg har hørtlite på begge , men syntes det lille jeg har hørt , var veldig bra hos begge.

førstemann ut på ASR blir SKALA

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei, da er ett sett faseplugger til elementene på vei fra UK

Det skal bli spennede å se hva som skjer når disse monteres i elementene dx 2

ikke det beste bildet av pluggen men dog....

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    element med pluggen innmontert....( bildet illustrerer dx 4 for ordens skyld)

Mvh Espen

Vedlegg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Espen, du får komme med en rapport hvordna det fungerer med og iten faseplugg. Mine Hørning-modifiserte DX4 har jo ikke denne pluggen. I tillegg ble jeg fortalt at han prepper Lowtger elementene på følgende måte : " dammar coutning er en naturharpiks der får Lopwtheren til at lyde ekstrem flydende og mere liniær"...Uten at jeg skal gå i dybden på hva han mener med dette...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det skal jeg gjøre hcs....

han har nok ikke fjernet Lowterlyden med preppingen .....dx er flotte elementer , alle er sikkert det , men i sin rette setting , har jeg forstått de somkan fulltoner og Lowter rett , er det slett ikke bare å hive inn det dyreste av elementer i alle kostruksjoner og tro på nirvana....

derfor blir å holde seg til dx her hos meg , det funker veldig veldig bra.

kjører ML sub med en 10" ved siden av....nok bass for meg og mitt.

Mvh Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Her vaskes det plater for harde livet. Ser ut til at det blir meget bra!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det gleder jeg meg veldig til skink.....husk at om jobben blir for stor , kan jeg vaske selv , mot en ørliten redusering i prisen. ;)

Men dere velger selv.....gleder meg til ny LP samling på Klassisk ja.

Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Det gleder jeg meg veldig til skink.....husk at om jobben blir for stor , kan jeg vaske selv , mot en ørliten redusering i prisen. ;)

Men dere velger selv.....gleder meg til ny LP samling på Klassisk ja.

Espen
    Hah! Billigere hadde det ikke blitt uansett, 81 plater er renset nå. Ønsker kun å levere i fra meg prima vare. ;) Det er sykt mye bra du får 8)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Tviler ikke på det Skink.

Jeg ville bare komme emd ett forslag om dere var nedsyret i rensevæske på varme sommerdager....

det er selvsagt deilig å få alt ferdig - som nå.

Bare hoi ut når dette kan hentes på din adresse.

Planlegger en Gøteborg tur også i ferien , kanskje det blir ett femtitalls skiver der og ? vi får se.

Det skal ikke mangle på musikk her fremover.

Mvh Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Tviler ikke på det Skink.

Jeg ville bare komme emd ett forslag om dere var nedsyret i rensevæske på varme sommerdager....

det er selvsagt deilig å få alt ferdig - som nå.

Bare hoi ut når dette kan hentes på din adresse.

Planlegger en Gøteborg tur også i ferien , kanskje det blir ett femtitalls skiver der og ? vi får se.

Det skal ikke mangle på musikk her fremover.

Mvh Espen
    Hehe, hyggelig det :)

Så bra! Musikk er som balsam for sjelen. : )

Jeg sier i fra!

Mvh Øystein

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Flott Øystein....dette blir bra vet du.

Blir godt å få fyllt opp litt realt på klassisken , emd Lizt og strauss valser... ;D

Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Flott Øystein....dette blir bra vet du.

Blir godt å få fyllt opp litt realt på klassisken , emd Lizt og strauss valser... ;D

Espen
    ^^

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Fanken.....jeg vil ha ny riaa , og jeg vil ha den NÅ !!!!!!!!!!!! :D :D

Mvh Espen på ventern........igjen.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Batteri-pakka.....

26 kg med strøm.....livet er herlig , bare det hele kunne komme nå da...

Mvh Espen

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da kan jeg melde omat forhandler har i dag fått tollpapirer på riaaen min.....så nå nærmer det seg.

Fy å jeg gleder meg for å si det mildt.... :)

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da kom riaaen i hus i går , pakket opp sent i går kveld , og fikk den på plass , nå skal den spilles inn.

spillte kun veldig lavt i natt , men det virker veldig bra....

Jeg la meg i visshet om at denne slett ikke skal noen steder , så jeg kan nyte fremover uansett.... ;D

Tok noen bilder av oppakkingen ,så det vil komme i kveld eller i morgen.

flott levert av Stereofil i Oslo , raskere enn antatt , så at asr har logistikken i orden er det ingen tvil om....

Det jeg slet mest med , var å få den 26kg tunge batteripakka inn i racket alene , det var noen c-momenter da....men det ordna seg med litt lirking og forsiktighet.

Dynavector ble første pu ut , med 70db forsterkning og 100ohm s last.....

Utfyllende lytteinntrykk vil komme etter den har stått på å spillt ei ukes tid , bilder ila ett døgn eller noe...

Mvh Espen

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.739
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratuler med ny RIAA Espen :) Den ASR Basis Exclusive har jeg hørt mye bra om - skikkelig seriøs sak! Du må gi en liten evaluering når den har spilt seg inn. Spennnde og høre om pick-up valgene dine også :)

OU812

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det skal jegvirkelig gjøre ,men jeg må få litt spilletid først, vært litt hektisk i ferien hittil ,men blir hejmme noen dager i slutten av uken , så da blir det muligheter...

Espen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn