Grattis med ny grom riaa ssm. Har du riaa burn in cd? Cd spiller repeat og vips ferdig. Regn med 1000 timer til innspilling. Mvh Geir
?lille hiawata skrev:Regn med 1000 timer til innspilling. Mvh Geir
OK. Er det flere kutt på den slik at den tar hensyn til de forskjellige utgangsignal som finnes på CD spillere? Forskjellige kutt for MM og MC inngang også? Har ikke hørt om en slik CD, har du en link/navn på denne?lille hiawata skrev:Det er en cd med redusert signal optimalisert til oppgaven. Mvh Geir
Nå er jeg definitivt ferdig med hi-fi fra Audionote da..... :lille hiawata skrev:Ja Parelius var vel litt kjapp der. Har 4 AN bokser og disse måtte ha tusen timer. Mulig ASR er annerledes på dette. Mvh Geir
Vi får se da Parelius ,hvordan det nå blir etterhvert.Parelius skrev:?lille hiawata skrev:Regn med 1000 timer til innspilling. Mvh Geir
Tviler vel på at SSM har komponenter som får bli stående i heimen så lenge.![]()
Nå har jeg byttetriaa og ikke arm/platespiller....så jegtrenger neppe innbrenning av denne armen .Skink_123 skrev:Innbrenning av kabel og riaa er viktig.
Om du ikke skal få brent inn kabelen i armrøret anbefaler jeg deg iallefall å bruke kabelen du bruker fra VPI'en mellom cd spilleren og riaaen.
Armrørskabelinnbrenning er den viktigste kabelen å brenne inn siden det er så små signaler som går og dermed tar det evigheter med spilling før ting "faller" helt på plass.
Jeg fikk min VPI innbrent i sin helhet fra armrør og videre på OHFC.
Gratulerer med nytt!ssm skrev:Jeg la meg i visshet om at denne slett ikke skal noen steder , så jeg kan nyte fremover uansett.... ;D
RoDa skrev:Gratulerer med nytt!ssm skrev:Jeg la meg i visshet om at denne slett ikke skal noen steder , så jeg kan nyte fremover uansett.... ;D
Vi audiofile preges av total mangel på selvinnsikt.
Kona bare ser på meg når jeg kommer med påstander om at "denne skal jeg i alle fall ikke bytte ut!"
;D ;D
R
Hei , nå kan jeg garantere dette , for det første låter den bedre allerede enn alt annet jeg har hatt , cary kan skamme seg , og Herron bør begynne på sats for å trene kroppen sin.
Med to innganger , og så mange inntillingsmuligheter , samt ønske omå benytte en klasse-riaa , så tror jeg nom jeg skal slite med å finne noe bedre.
Hvis denne riaaen skal selges , skal resten av riggen ut også. 8)
Jeg har jo betalt en hel del penger for denne , og å tape titusner er jo helt uinteressant , når det allikevel låter knallbra rett ut av esken , kan det bare bli bedre...
En annen ting er at jeg har jo hatt en tilsvarende innom tidligere som jeg syntes var flere klasser over det jeg hadde selv.
Espen
Takk EIK ,det er vel like greit å bare gjøre det.....EiK skrev:Gratulere med ny RIAA, Espen
Hvis den allerde spiller bedre enn det du tidligere har hørt, så synes jeg du bare skal hygge deg med musikken og ikke tenke på innspilling. Hvis det blir bedre så er det bare en bonus![]()
Gratulere! ;Dssm skrev:Nå har jeg byttetriaa og ikke arm/platespiller....så jegtrenger neppe innbrenning av denne armen .Skink_123 skrev:Innbrenning av kabel og riaa er viktig.
Om du ikke skal få brent inn kabelen i armrøret anbefaler jeg deg iallefall å bruke kabelen du bruker fra VPI'en mellom cd spilleren og riaaen.
Armrørskabelinnbrenning er den viktigste kabelen å brenne inn siden det er så små signaler som går og dermed tar det evigheter med spilling før ting "faller" helt på plass.
Jeg fikk min VPI innbrent i sin helhet fra armrør og videre på OHFC.
Rett ut av esken , spiller denne riaaen bedre enn noen annen jeg har hatt , mere ro , trøkk og autoritet , og det blir sikkert enda bedre etterhvert.
Det er solgt 2 slike riaaer i Norge , min er nr 2 , da snakker vi om den siste versjonen som nylig er oppgradert.
mvh Espen