Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.477
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med ny grom riaa ssm. Har du riaa burn in cd? Cd spiller repeat og vips ferdig. Regn med 1000 timer til innspilling. Mvh Geir

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Har hverken cd eller kabel til å kople fra cd spiller inn i riaa et , men det låter såpass godt rett ut av esken , at det går fint an å nyte dette... ;)

Hva trengs i så måte for å gjøre en slik burn-in prosess , og hvordan skal dette koples ?

Og med overgang til tonearmskontaktene vil jeg tro ?

Mer innfo ønskes......etter 4 sider franz liszt har jeg vel egentlig skjønt at dette kommer til å bli sabla bra... ;D ;D ;D

Takker for grats...

Espen

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.477
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Du putter burn in cdn inn i en cd spiller eller dvd. Kobler spilleren til inngangen på riaaen. Sett spiller på repeat , før logg på timene. Kvaliteten på spiller og kabler spiller ingen rolle.Mvh Geir

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.477
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja Parelius var vel litt kjapp der. Har 4 AN bokser og disse måtte ha tusen timer. Mulig ASR er annerledes på dette. Mvh Geir

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Innbrenning av kabel og riaa er viktig.

Om du ikke skal få brent inn kabelen i armrøret anbefaler jeg deg iallefall å bruke kabelen du bruker fra VPI'en mellom cd spilleren og riaaen.

Armrørskabelinnbrenning er den viktigste kabelen å brenne inn siden det er så små signaler som går og dermed tar det evigheter med spilling før ting "faller" helt på plass.

Jeg fikk min VPI innbrent i sin helhet fra armrør og videre på OHFC.

F

fjellvåk

Gjest
    lille hiawata skrev:
    Det er en cd med redusert signal optimalisert til oppgaven. Mvh Geir
    OK. Er det flere kutt på den slik at den tar hensyn til de forskjellige utgangsignal som finnes på CD spillere? Forskjellige kutt for MM og MC inngang også? Har ikke hørt om en slik CD, har du en link/navn på denne?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    lille hiawata skrev:
    Ja Parelius var vel litt kjapp der. Har 4 AN bokser og disse måtte ha tusen timer. Mulig ASR er annerledes på dette. Mvh Geir
    Nå er jeg definitivt ferdig med hi-fi fra Audionote da..... ::) ::) ::)

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Parelius skrev:
    lille hiawata skrev:
    Regn med 1000 timer til innspilling. Mvh Geir
    ?

Tviler vel på at SSM har komponenter som får bli stående i heimen så lenge. ;)
    Vi får se da Parelius ,hvordan det nå blir etterhvert.

Men det blir ikke flrere hi-fi kjøp i 2010 hos meg nå.

Riaaen låter bra. ( spillt lite enda men det lille jeg har hørt) , vet jeg at dette mommer til å bli bra...

men 1000 timer innbrenning...på asr ?

Får sende asr en mail å forhøre meg om dette.....

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Skink_123 skrev:

Om du ikke skal få brent inn kabelen i armrøret anbefaler jeg deg iallefall å bruke kabelen du bruker fra VPI'en mellom cd spilleren og riaaen.

Armrørskabelinnbrenning er den viktigste kabelen å brenne inn siden det er så små signaler som går og dermed tar det evigheter med spilling før ting "faller" helt på plass.

Nå har jeg byttetriaa og ikke arm/platespiller....så jegtrenger neppe innbrenning av denne armen .

Rett ut av esken , spiller denne riaaen bedre enn noen annen jeg har hatt , mere ro , trøkk og autoritet , og det blir sikkert enda bedre etterhvert.

Det er solgt 2 slike riaaer i Norge , min er nr 2 , da snakker vi om den siste versjonen som nylig er oppgradert.

mvh Espen

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulere med ny RIAA, Espen

Hvis den allerde spiller bedre enn det du tidligere har hørt, så synes jeg du bare skal hygge deg med musikken og ikke tenke på innspilling. Hvis det blir bedre så er det bare en bonus :)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.406
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ssm skrev:
    Jeg la meg i visshet om at denne slett ikke skal noen steder , så jeg kan nyte fremover uansett.... ;D
    Gratulerer med nytt!
    Vi audiofile preges av total mangel på selvinnsikt.
    Kona bare ser på meg når jeg kommer med påstander om at "denne skal jeg i alle fall ikke bytte ut!"

;D ;D

R

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    ssm skrev:
    Jeg la meg i visshet om at denne slett ikke skal noen steder , så jeg kan nyte fremover uansett.... ;D
    Gratulerer med nytt!
    Vi audiofile preges av total mangel på selvinnsikt.
    Kona bare ser på meg når jeg kommer med påstander om at "denne skal jeg i alle fall ikke bytte ut!"

;D ;D

R

Hei , nå kan jeg garantere dette , for det første låter den bedre allerede enn alt annet jeg har hatt , cary kan skamme seg , og Herron bør begynne på sats for å trene kroppen sin. :D

Med to innganger , og så mange inntillingsmuligheter , samt ønske omå benytte en klasse-riaa , så tror jeg nom jeg skal slite med å finne noe bedre. ;)

Hvis denne riaaen skal selges , skal resten av riggen ut også. 8)

Jeg har jo betalt en hel del penger for denne , og å tape titusner er jo helt uinteressant , når det allikevel låter knallbra rett ut av esken , kan det bare bli bedre...

En annen ting er at jeg har jo hatt en tilsvarende innom tidligere som jeg syntes var flere klasser over det jeg hadde selv.

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    EiK skrev:
    Gratulere med ny RIAA, Espen

Hvis den allerde spiller bedre enn det du tidligere har hørt, så synes jeg du bare skal hygge deg med musikken og ikke tenke på innspilling. Hvis det blir bedre så er det bare en bonus :)
    Takk EIK ,det er vel like greit å bare gjøre det.....

Ett flott produkt , i flg stereofil den 2. som er solgt av denne versjonen i Norge...

Mvh Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Skink_123 skrev:

Nå har jeg byttetriaa og ikke arm/platespiller....så jegtrenger neppe innbrenning av denne armen .

Rett ut av esken , spiller denne riaaen bedre enn noen annen jeg har hatt , mere ro , trøkk og autoritet , og det blir sikkert enda bedre etterhvert.

Det er solgt 2 slike riaaer i Norge , min er nr 2 , da snakker vi om den siste versjonen som nylig er oppgradert.

mvh Espen
    Gratulere! ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen, takk takk.....alle sammen.

Jeg sitter å spiller Radka Toneff farytales nå , moro dette , mulig at det er lang innspilling , men det låter veldig bra rett ut av esken , da med dynavector xv-1s som jeg nå skal benytte noen uker...

Deretter går jeg over til skala fra lyra , for å prøve denne noe mere enn jeg har fått gjort hittil

Etter litt spilletid med begge på nåværende riaa , skal ejg prøve å evaluere litt rundt disse 2 pickupene.

Det som nå slår meg når jeg koser meg med rolig jazz som Radka Toneff , er transientene hvor dype de er , og hvordan hele frekvens-spekteret kommer til sin rett.

Jeggleder meg til å benytte denne vinylkomboen en hel masse til høsten/vintern...

Litt av grunn til ett såpass raskt kjøp som jeg gjorde , var å få spillt litt , og få unna ventetid før sesongen er her....

Mvh Espen

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    - Ikke hold på for lenge i kveld nå da, så du ikke klarer å stå opp i morra! ::) ::) ::)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he , det skal nok gå veldig bra , skal leggemeg tidlig i kveld.

sees i morgen da.....skal jeg ta med kablene ;D?

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kontakt mellom psu og riaa.... ;D ;D

Nå skal jeg lytte litt , så kommer det mere bilder av enhetene etterhvert ,også samlet.

Espen

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.547
    Torget vurderinger
    23
    Begynner å ligne noe nå, ESPN! Fornuftig prisforhold mellom høyttalere og vinylrigg 8) 8)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Prisforhold er bare tull sluket....

lowter horna kan ikke måles i pengeverdi , hvordan disse spiller , det vet du 8)

Vivaldi på riggen , the four seasons.

Satt sammen ei cd hylle , Benno fra IKEA....typisk SVENSKER å lage ei cd hylle som ikke går opp med cd cover-høyden som tross alt har vært samme standard siden 1989..................... ::) ::)

Ikke bar edet , hyllene får forskjellig overhøyde fra coverne til toppen på neste hylle , dett blir ikke likt.

Jeg hadde en fra Skeidar men denne hadde gått ut , så jeg fikk ikke fatt i fler.

Jeg tror jeg fårfinne noe annet enn dette benno-styret....

Noen med tips til cd hyller , som tar noen hundre cd plater ? i sort helst....

nå har jeg tilsvarende tre hele bennoer , dermed om en først skulle ha noe annet og nytt bør de romme 5-600 covere ( plast standard)

Når det ikke holder lengere satser jeg på at pc kjøret er kommet i en boks løsning , for noviser på omerådet som meg. ;D

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Interessant det der med pris i forhold til ytelse noen ganger.... ;D ;D

Riaaen er virkelig god den.....men har alt forlite spille tid med den enda , men det blir da tid på kveldene utover høsten får vi håpe.

OVK treffet den 26.8 går herved som planlagt når riaaen allerede er i hus.

Mvh Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nå er det 100 klassiske plater her som venter på deg!

De er nøye plukket ut og kjærlig vasket! Det er MANGE gode innspillinger.

Er bare å plinge på så ordner vi med at du får de hjem!

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Fått eksperimentert litt med pickupene etterhvert Espen? Venter spent på noen betraktninger om lyden og forskjellene mellom Skala og Dynaen din..

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens....Det spilles på asr s ny riaa om dagen , jeg klarte å justere den feil i oppstarten , men har nå trolig fått orden på innstillingene , ogdet høres også . For det første oser det eierglede , det kreves nok mer enn 50 timer spilletid før optimal lydgjengivelse , allikevel kan man sperre øynene opp på ganske mange innspillinger--

Uansett er dette en knakende bra riaa , men ikke ett verktøy for å reparere dårlige gamle innspillinger selvsagt...

kun hatt xv1-s i armen hittil , den er nok noe mere nøytral enn min Skala , og jeg gleder meg til å høre den i armen etterhvert , tidsklemma har i midlertid gjort at jeg har vlagt å bruke dv pickupen nå , så fårvi bytte når lyttetiden tar seg opp om noen uker , og været blir kaldere.

Jeg har valgt last på 425 ohm , og prøvd 100 ohm , som var rett på feks avid riaaen , dermed konkluderer jeg med at disse tallene kun er en veiledning , og at det skiller mye fra apparat til apparat og produsent til produsent.

så lenge man kan stille inn er jo dette helt greit.

Ellers har det blitt Oblivion-kabling mellom pre/cd som faktisk gjorde en forbedring på cd siden , dermed har jeg litt kabelsalat å selge utover høsten.

Funderer på 300b effekt igjen ( i tillegg til qs blokkene) eller kanskje en graaf GM 20 ?? ;) ;)

Mere lytteinntrykk vil følge etterhvert. Det er bare å kose seg , jeg er også sabla fornøyd med høyttalerne , de passer rommet veldig godt , rett og slett.

Dermed blir det Lowter på meg inn i fremtiden , jeg har ikke hatt noe annet som har spillt såpass bra som disse i dette rommet.

Mvh Espen

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.532
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Igår var det treff hos våres formann i Ovk, påmeldningen begynnte for 2mån siden, så var litt spent på vad vi skulle få høre på
    når vi kom ::) men som Espen selv antydet så har er han veldigt fornøyd med Lowhter og Quicksilver/Machintosh kombinationen.
    Att besøke Espen innehåller ikke bare musik og anlegg prat, nej Espen er også en story teller av rang ;D.
    Bare synd att flere måtte melde frafall denne kvellen, så vi som møtte opp var Torfinn, Terryboy og Sluket naturligtvis, samt undertegnede, men måtte forlate sellskapet litt før tidl pga jobb :p
    Fikk virkeligt positive lydintrykk av Espen oppsett som det står nå, inga avanserade hifi uttrykk! men syns det spiller stort og oppløst, med dynamikk og punch, samt att subbben fyller ut bra, tidl rum problem (bas) inget som man tenker på nå.
    Og så disse blå skapelserne til høytalerne, må være 10 årets hifi kupp :eek: må høres!!!

Trur denne gjengen hade likt disse Lowther ;D

sweetspot

Dj bordet

My Precious

Kakeskuffen

Og så gjengen, litt lang lukker tid, og Sluket kunne ikke sitte stille!

Takk for atter en hyggelig Ovk aften

Mvh
    Roger

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , takker for overførte bilder , ser det var litt slurv med støvtørk denne gangen , så eg får heller gå over i etterkant

Hyggelig sammenkomst ( som vanlig) når ovk ere trommer sammen , synd med 3 som frafalt kort tid før treffet , men sånn er nå engang livet.

Det kommer flere tog , ( men ikke flere høyttalere hit) derfor blir det mulighet med igjenhør av lowter om noen måtte ønske , samt dere som ikke kunne komme , må gjerne si fra for å avtale å stikke innom , bare hyggelig med besøk vet dere.

Mvh Espen

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Moro at kvelden ble knall! Selv måtte jeg sykle fredagsbirken og jeg overlevde heldigvis så jeg kan låne ører til oppsettet! :D

Herlig rigg!

Mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakkert oppsett Espen! Og lik deg har Lowther gitt meg mange fine stunder. Du er ikke plaget med noen skarpe hss av elementet ? Hvilke er det som sitter i dine "smurfe-kasser" ? :).. Er det PM4?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei, nei ingen skarpe s-er der gitt. men de er innspillt og det tar lang lang tid.

det er dx-2 i mine smurfe-kasser.....

fantastiske høyttalere som også holder koken på are u nuts nivåer....om man vil det.

Klipsch kan kanskjen være enda mere midt i trynet-på rock...på all annen musikk er Lowter bedre , lang bedre ---i allefall her.

for første gang sikler jeg ikke på andre ting , men gleder meg over de jeg har...Ett godt tegn .

Mvh Espen

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.851
    Torget vurderinger
    27
    Gleder meg til å få høre ASR-en din ssm, virkelig!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja det skal bli hyggelig Andre , vi får tromme sammen v anledning snart.

Det blir ettpickup-bytte om ikke alt for lenge nå , går over til å prøve skala en periode.

Jeg syntes xv-1s er en fantastisk pickup-rett og slett.

Så lenge jeg ikke trenger pengene den kostet til noe annet , kunne det ikke falle meg inn å selge denne,. :) :)

Jeg har spillt lite i det siste , årsaken er pes på jobben, da vi er underbemannet så det holder om dagen , men nå siger mørket på , så det er da håp utover.....

Gleder meg stort til hi-fi kos , samtidig stresser jeg ikke , jeg er fornøyd med greiene jeg nå spiller på , så det skal ingensteder......dermed har jeg ett hav av tid fremfor meg.

Har vurdert ett sett med effektamp til , i tillegg til qs blokkene , da set triode av noe slag....

det være seg 2a3, 6c33 eller 300b kanskje....vi får sjå etterhvert....

Riaaen liker jeg bare mer og mer.....tenker å stille inn den andre kanalen til skala , men koble om bak på riaaen må jeg jo....kanskje det blir en spiller til etterhvert.....

Mvh Espen

Mvh Espen

Mvh Espen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn