J A Michell Transcriptor Hydraulic Reference

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.953
Torget vurderinger
4
Fin er den ihvertfall!

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Det er en fortreffelig spiller!

I enkelte hi-fi-kretser er spilleren hatet fordi den ikke har en "skikkelig" tallerken... Avvikere skal alltid hakkes på, er det ikke slik?
Men løsningen hvor vinylen dempes mot tallerkenen  og følgelig  senterlageret er meget god i motsetning til spillere der en presser vinylen fast til tallerkenen for å liksom være helt sikker på at rumble med opphav i lageret forplanter seg til vinyl og PU ;)

Den trives meget bra med SME II og III og en myk PU. Er utrolig drftsikker og lett å sette opp. Bare sørg for at drivremmen er av skikkelig kvalitet, et par dråper symaskinolje i det teflonbelagte senterlageret en gang i året og at silikonfettet i brønnen under tallerkenen er fritt for rusk så varer den evig.

Jeg kjøpte min i -78. Har prøvd andre, men bytter aldri ut Hydraulicen :)

Ikke nøl med å legge inn et bud!

B

break_out

Gjest
Det er en fortreffelig spiller!

I enkelte hi-fi-kretser er spilleren hatet fordi den ikke har en "skikkelig" tallerken... Avvikere skal alltid hakkes på, er det ikke slik?
Men løsningen hvor vinylen dempes mot tallerkenen  og følgelig  senterlageret er meget god i motsetning til spillere der en presser vinylen fast til tallerkenen for å liksom være helt sikker på at rumble med opphav i lageret forplanter seg til vinyl og PU ;)

Den trives meget bra med SME II og III og en myk PU. Er utrolig drftsikker og lett å sette opp. Bare sørg for at drivremmen er av skikkelig kvalitet, et par dråper symaskinolje i det teflonbelagte senterlageret en gang i året og at silikonfettet i brønnen under tallerkenen er fritt for rusk så varer den evig.

Jeg kjøpte min i -78. Har prøvd andre, men bytter aldri ut Hydraulicen :)

Ikke nøl med å legge inn et bud!
Jeg er såklart veldig fornøyd med Linn spilleren min, men hvem sier at jeg ikke kan ha to spillere eller flere.. designmessig så er den en perle og det er min kone også med på. Er den også god til formiddle musikk så er det vel ikke mer å fundere over. Har sett at andre gode eksemplarer går for rundt £500 så jeg får følge med fremmover.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.811
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Som samleobjekt og kosespiller ved siden av en ordentlig spiller er den perfekt............ les mellom linjene om hva jeg mener vedr det lydmessige ;D

sugress

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
79
Torget vurderinger
2
dette er vell spilleren i A Clockwork Orange?

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
dette er vell spilleren i A Clockwork Orange?
Bare nesten. Den ser helt lik ut, men i A Clockwork Orange var det en Transcriptors Hydraulic Reference. J.A. Michell kjøpte rettigheten til å produsere denne sånn rundt 1970.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Som samleobjekt og kosespiller ved siden av en ordentlig spiller er den perfekt............ les mellom linjene om hva jeg mener vedr det lydmessige  ;D
Med referanse til mitt tidligere innlegg i denne tråden må da Rudi være en av de som mener at en platespiller som ikke har en "skikkelig" tallerken ikke kan lage godlyd ;D

Rart med det. Det visuell kan også bety mye for lydopplevelsen ;)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.811
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Med referanse til mitt tidligere innlegg i denne tråden må da Rudi være en av de som mener at en platespiller som ikke har en "skikkelig" tallerken ikke kan lage godlyd  ;D

Rart med det. Det visuell kan også bety mye for lydopplevelsen ;)

Som sagt tidligere synes jeg de er perfekte som "kosespiller" og på en kosespiller er selvsagt det visuelle meget viktig................. og ikke misforstå........ det låter ikke dårlig hvis man f.eks matcher de med en SME 3009 serie II av nyere dato, men det blir for meg litt som med den store flotte Marantz "glass" spilleren........ utrolig flott og se på, men lyden er litt mere...... knappt nok mitt på tre'et ;)

Et av mine problem er vel kanskje at jeg begynner og bli noe blassert eller bortskjemt vedr platespillerlyd og således kanskje snart burde nullstille utgangspunktet for diverse vurderinger ;D

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.092
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Den er vel først og fremst et design-ikon. Skulle gjerne hatt en på hylla selv, men hadde valgt andre ting for lydens skyld.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Og når hørte skeptikerne her en Hydraulic Reference sist? ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.425
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er nokre år sidan....men den kunne nok ikkje på det tidspunktet lymessig måle seg med dei andre riggane eg hadde erfaring med i om lag same prisklasse. Seinare har eg prøvd betre ting enn desse riggane, og dristar meg difor til konklusjonen om pris/kvalitet tidlegare i strengen. Med eit lite atterhald om å finne den perfekte match med arm/pickup/drivverk/riaa, kan du nok finne betre ting lydmessig til prisen.
Men som design finnest det derimot knapt meir spennande ting enn Transcriptor Hydraulic Reference...ein faktor som ikkje er heilt uvesentleg.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Designmessig et ikon med rette, men jeg har ikke hørt veldig besnærende lydkvalitet fra disse.. er på linje med Rudi og A-A i så måte; f.eks vil en GyroDek vil distansere den nokså komfortabelt hva ytelse angår.
Men jøss bevares, en morsom spiller; dog en man kjøper for design og samleglede heller enn for ytelse imho.

Mvh Vidar P

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
break_out: Du skjønner poenget mitt...? ;)

Eirik_L

Medlem
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
0
Hei Folkens, klarte ikke å la være. Siden dere var så godt i gang å diskutere eksotiske JA Michell måtte jeg bare sende dere et prøvebilde. Denne spilleren er kjøpt i dag.
Lager nok en post senere, men alle kommentarer er velkommne. Hvis noen av dere vet noe om armen på denne spilleren tar jeg imot med takk. Denne har jeg nemlig aldrig sett før.

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Denne har bror min:

Spiller greit, men det finnes bedre, ja. Min, for eksempel ;D.

Men den er jo utrolig fin å se på da, og jeg mener da at det var denne som var i "A clockwork orange", men jeg kan jo selvfølgelig ta feil...

mvh trondkj

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
...og jeg mener da at det var denne som var i "A clockwork orange", men jeg kan jo selvfølgelig ta feil...

mvh trondkj
Du tar feil ;) Prisma kom først i -79. A Clockwork orange i -71...

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
558
Hei Folkens, klarte ikke å la være. Siden dere var så godt i gang å diskutere eksotiske JA Michell måtte jeg bare sende dere et prøvebilde. Denne spilleren er kjøpt i dag.
Lager nok en post senere, men alle kommentarer er velkommne. Hvis noen av dere vet noe om armen på denne spilleren tar jeg imot med takk. Denne har jeg nemlig aldrig sett før.
Gratulerer!
En Gyrodec mark et eller annet? Mye den samme spilleren som Hydraulicen. Men nå med flat tallerken og følgelig fullt ut akseptert i de høye haifikretser ;D

Armen ser da vitterlig ut til å være en Formula-sak?

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.092
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19

Ser ut som en Mørch arm, gratulerer med spiller!

http://www.audiovision.dk/Moerch/moerch2.htm

transcriptor

Medlem
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
0
Hei, fint å se at det er fler som digger denne fantastiske konstruksjonen, har hatt min i mange, mange år. Iflg. en tidligere importør så er det en av de tidligste byggenummerene og således et samleklenodium, som faktisk spiller meget bra.
Hadde min i kombinasjon med Counterpoint SA 3.1 og CP SA 12 og Quad ESL 63,
Transcriptoren har original Michell Fluid arm, med en Dynavector DV-17 LO-MC pickup, sammen med en Jørgen Schou Step-up.
Solgte dessverre resten av anlegget for noen år siden, men hadde ikke hjerte til å selge Hydraulic Reference,
men vurderer det nå... Da den burde få spille i et ordentlig anlegg igjen, så ta kontakt hvis noen er interessert så kan jeg tenke hardere på det...

B

break_out

Gjest
Hei, fint å se at det er fler som digger denne fantastiske konstruksjonen, har hatt min i mange, mange år. Iflg. en tidligere importør så er det en av de tidligste byggenummerene og således et samleklenodium, som faktisk spiller meget bra.
Hadde min i kombinasjon med Counterpoint SA 3.1 og CP SA 12 og Quad ESL 63,
Transcriptoren har original Michell Fluid arm, med en Dynavector DV-17 LO-MC pickup, sammen med en Jørgen Schou Step-up.
Solgte dessverre resten av anlegget for noen år siden, men hadde ikke hjerte til å selge Hydraulic Reference,
men vurderer det nå... Da den burde få spille i et ordentlig anlegg igjen, så ta kontakt hvis noen er interessert så kan jeg tenke hardere på det...
Hvor mange fjelldollar skal du ha for den?

transcriptor

Medlem
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
0
Er jammen ikke sikker, men den blir ikke gitt bort... Dette er en spiller som har ekstremt høy WAF, og hun må også overtales til å selge, kom med noen bud, så skal jeg ta noen bilder av den.
Pick-up'en heter forresten ikke DV-17, men 17D2...
Selger gjerne helt komplett, med Step-up, RIAA, Vegghengt Hi-Fi platespillerhylle , original Michell plateklemme samt en ekstra Glanz HO-MC pick-up...

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.600
Torget vurderinger
2

Det ser ut til å være en mørch UP6 arm

En meget bra kombinasjon ;D

transcriptor

Medlem
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
0

Her er smykket mitt...... Etter en del grubling har den nå havnet på FINN... Sukk! :'(

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.953
Torget vurderinger
4
Får håpe den havner hos en som vet å verdsette den.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
41.269
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Armen som ble vist på en Michell Gyrodec er en Mørch DP-6. Den gule prikken på armen viser at det er en 8-grams versjon. Har selv en Gyrodec med DP-6 arm.

(Til 211: UP-6 finnes ikke, UP-4 har kromfinish).

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.600
Torget vurderinger
2
(Til 211: UP-6 finnes ikke, UP-4 har kromfinish).
Selvfølgelig kun litt trykkleif og krysskopling ;D ;D ;D

Topp Bunn