Har det meste av Garbareks nyere ting, og det er etter min mening en som skiller seg ut. Og det er "Visible World". Denne har noe helt magisk over seg, og har også meget god lyd. Anbefales! Noen som har andre Garbarek anbefalinger?
Liker denne jeg også. En av mine favoritter. Hm......fikk vel ikke med meg hvilken affa likte best men....In prais of dreams syntes jeg er best. Men for all del, flere andre plater som er god fra han!!
Egoet hans? Garba er vel av de minst "ego" musikerne jeg kan tenke meg. Men et feilaktig stempel som "ego" er vel kanskje hva man kan risikere med en så distinkt tone som han har. Det er jo knapt mulig ikke å kjenne han igjen på den minste tone han spiller...på godt og vondt. Slik jeg ser det er Garba en av de musikerne som virkelig vet å holde kjeft i blandt og lar medmusikantene få plass....han har gått Miles-skolen der. De som oppfatter Garba som ego bør oppleve han live...helst med sitt "faste" band: Rainer Brüninghaus, Eberhard Weber og Manu Katché. En konsert med den gjengen er en oppvisning i rom, respekt og samspill.Enig at mye blir kjedelig, samt at egoet hans overkjører andre musikere noen ganger.
Et av de mest spennende samarbeidene hans er "Rosenfole" som han gjorde sammen med Agnes Buen Garnås.
Gankse treffende, også det med "på godt og vondt".Det er jo knapt mulig ikke å kjenne han igjen på den minste tone han spiller...på godt og vondt.
"Garba - The Remixes" kunne jo være en spennende tanke ;-)..... at jeg nærmest kvepper når det innimellom kommer musikalske fraser som er så knallsterke at jeg får bakoversveis. De viser at det bor et musikalsk monster i fyren likevel.
Ååååhh, favorittskive? VIlle heller klippet sammen en håndfull strofer der han opphever naturlovene...