Jan-Jan´s ve og vel ..... og vel så det

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Falcon1i

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Kortversion enligt önskemål

Unioni Festival - Helsinki - 20140919--20

Dag 1: The Man Eating Tree, Lost Society, Insomnium, Arch Enemy

Dag 2: Barren Earth, Swallow The Sun, Solstafir, Katatonia

Fucking Brilliant!!!

:cool::cool::cool:

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.809
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jeg drikker selvsagt bare kaffe som er plukket av geiter i Kenya traktet på utstyr som bare brukes engang for å unngå kalkavleiringer. Det er kun når jeg får besøk jeg varmer opp ting som har stått igjen i koppene i microbølgeovnen.

D

Dåbbel J

Gjest
    Ondskapens akse VestBredden Edition

Tenkte og få ned noen ord om hva som driver meg, når det gjelder lyd... dette blir nok ikke skrevet med en rød tråd - så vær obs på litt hopping.

Ja - hvorfor er det ondskapens akse ? Igrunn så ble jeg lei "hifi" for omtrent 6-7 år siden, Så begynte jeg og bli dratt mot HORN..
    Og da ble alt så meget bedre ... :rolleyes: Eller gjorde det det?? Jo lydfilosfien er grei nok, Jeg er en realist til daglig, så hvorfor ikke ha det som en lydfilosofi og ?
    Men en ting er "hifi" men jeg MÅ jo høre på musikk, og jeg har en tendens til tider at det og bør låte ok og, men jeg må nok inrømme at det til tider er av mindre betydning, men hvorfor vil en da (noen ganger) ha enda bedre lyd?? Jo, jeg liker jo og prog og ikke bare musikken, jeg liker progresjon ellers i livet og, enn bør utvikle seg, og enn bør se en sak ifra minst tre sider. Igjen hvorfor satse penger og tid på ting som til tider er mer et ork enn moro er?
    JO, jeg liker dem rolige stundene der som bare alt sitter som det skal, og da er det ikke bare lyden som gjelder. Det er og den totale pakka med god kaffe og lyttesjokolade (Les: Singel Malt og Cashew), telys.. inntatt en gedigen biff.... Rett sinnstemning og at alt ellers er i balanse, det er DA jeg merker at det er utrolig digg med god lyd.
    Jeg jakter ikke etter så god lyd som mulig som jeg gjorde før.. sa jeg progresjon? :cool:
    Men jeg går sakte fordi jeg ikke har så god peil, jeg er tros alt bare en novise i detta gamet, så om jeg skal ha noe så trenger jeg endel hjelp,
    Og med tiden så merker jeg at det og mase no så inni helvete mye, ikke er helt min greie. Ser andre som gjør det og jeg vet ikke om det helt lønner seg.
    Ihvertfall om dem skussler med mindre enn 6 hele flasker :cool:.

Men mine Nagaoka så er jeg på mange måter særs godt fornøyd, det spiller godt, ikke det at jeg vi si at det spiller bedre enn hos noen av dere, for det gjør det nok ikke, but who care? Ikke jeg vaffal... Jeg trives godt med det som er grundlyden ifra Fostex/Yamaha/Nagaoka, men det kan godt være det at jeg vil strekke litt i en eller annen ende.. men jeg vil bare ha tid til og høre på musikk først og fremst. Musikk som gir meg en opplevelse og være i takt med mitt sinn, det er da jeg liker og "lytte", og ikke bare til musikken meg og meg selv. For det er nettopp da jeg kjenner det og leve og ha den deilig muligheten til og kunne høre OG oppleve musikk. LYKKE.
    Når jeg sier fornøyd med Nagaoka, så er det ikke sånn at jeg ikke drømmer om fete kompresjonsdrivere igjen :cool::rolleyes:

Så vil jeg dele noen tanker rundt kabler... HÆ - HÆ .....KØDDA :p Nei serriøst... Jeg tenkte mer på CD kontra vinyl og hva det gjør med meg.
    I skrivende stund så er det Anaïs Mitchell - Hadestown på CD som fyller rommet med vellyd. Og jeg merker mer og mer at CD er degradert til, ja nettopp
    bakgrunnsmusikk, det er sjeldnere og sjeldnere jeg setter meg ned for og lytte til CD, men når jeg setter på vinyl så er jeg mye mer tilstede, og det er da oxo musikken klinger som best, mentalt? ja sikkert.. Ikke det om jeg vet noe om at vinyl lyden min er mer oppløst enn CD,men JEG syntes at musikken slipper høyttalerne på enn helt annen måte enn det gjør med digitalis her i gården. Den følelsen har jeg hatt uansett hvilken kvern jeg har hatt. SELV gode gamle Rega Planar 3, ruler gata iforhold til CD.

Hvor vil jeg lydmessig om jeg hadde fått frie midler? Jeg tror jeg hadde valgt og forfine det jeg har vært borti sålangt, føler ikke jeg har tråkka så voldsomt feil, selvom noen blundere har vært gjort. Jeg må nok ha noe svært i bånn (låt kjent ut :rolleyes:) for jeg hører jo endel på musikk som ikke alltid har skjønt greia med bass, og da er nok m2 greia, og det gir jo uansett et svært deilig headroom.
    Og nevte kompresjonsdriver kommer nok i et fremtidig oppsett OM det skulle bli sånn.... for det er jo ikke sikkert .........
    Var svært nær ifjor og selge unna alt sammen, men jeg holdt meg litt unna ogvar litt distansert til det her "lydgreiene". Og da kjente jeg at god lyd lå dypt i meg. Det har jo sine stunder som er magiske, og det er vel det som higer meg mest. Livskvalitet for meg, og meg alene.

Så det er endel ondskap i det her... tro meg :rolleyes:

Og for å avslutte med en type metafor for å beskrive denne hobbyen/galskapen:

Det var en svært gammel mann :rolleyes: som sa noe som slik engang:

Komresjonsdrivere er som heroin.... Avhengighetskapende ifra første skudd...

Jan Robert

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.647
    Torget vurderinger
    23
    Kompresjonsdrivere er mye VERRE enn heroin; det finnes nemlig mange eksempler på folk som har klart å komme ut av heroinhelvete!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.647
    Torget vurderinger
    23
    Ikke bare sagt det, gjort det også!!

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Godt sagt JJ, tror alle kan kjenne seg igjen på mye der :)

D

Dåbbel J

Gjest
    Her er det en annen ting jeg bare MÅÅÅ dele, kom over dem ved en tilfeldighet da jeg både googlet og søkte på YT etter en oppskrift.
    Kan godt si at jeg har sett MANGE av videoene dems... hærlig rett og slett ;)
    Totalt ujålete og dønn ærlig tilnærming til et matgilde.

Her er BBQ Pit Boys

Tar bare og viser dere et par stykker så dere får et vist inntrykk... den første er jævla redneck aktig :rolleyes:

Sulten ?? :cool:

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Redneck er da ett undervurdert uttrykk :)

D

Dåbbel J

Gjest
    Kanskje jeg ber om et annet forsterkersett?

Eller er det andre som står på kne der ?? ;-)

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    660
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Da håper jeg kamera lar oss få et bilde :cool:
    -m

D

Dåbbel J

Gjest
    Takker for det, enn prøver jo etter fattig evne.... :rolleyes:

Nyt helgen.. og hilse fruen.

/JR

D

Dåbbel J

Gjest
    I kveld skal jeg på ekspedisjon. Langt å gå, men go lyd og få...
    Mer om det siden engang... et eller annet sted.

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    D

Dåbbel J

Gjest
    En heeeelt annen case...

Det er forresten usedvanlig mange som liker Gitte her inne.... :p

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på åssen hu ser ut, hu Gitte? Umåtelig populær iallefall...

D

Dåbbel J

Gjest
    Enten så er hu ei Gudinne. . Eller så er hu helt A4. .. Siden alle kan like hu på en eller annen måte...

N

Næss

Gjest
    Hmm, men hvorfor liker alle gutta Gitte, kanskje hun er mye "rundt"?
    Grunn til skepsis :confused:

D

Dåbbel J

Gjest
    Mye rundt.. betyr mye erfaring... ikke se det negative i alt da... ;-)

N

Næss

Gjest
    Hehe, så sant. Det fikk meg på en "tankespinn". Det de taper i alder tjener de i erfaring, men det var litt utenfor den røde tråden :rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.647
    Torget vurderinger
    23
    Tøft! Ikke noe som slår det å farte litt rundt til stammefrender, nye impulser, bæltrivelige folk, god kaffe (vel, av og til da..:p), kanskje ny og ukjent musikk, oi det hele tatt... Synd det ikke ble no' øyafestival i år! Jeg som t.o.m hadde skaffet æljeskilt til BHO! Vi får begyne å stryke Roger'n medhårs alerede fra sånn ca. oppunder jul tror jeg! Hehe... mini... de veier sine 100 kg, omtrent... volumet på størrelse med ølmaga :rolleyes:

D

Dåbbel J

Gjest
    Dem er MINDRE enn ølmaga :cool: Om jeg ikke tar feil er dem meter`n høye -- Og ølmaga er 1,15.

Men flotte var dem, og god lyd kommer ut av dem - uten tvil.

Ja - det og besøke andre stammefrender er noe jeg virkelig skal ta meg mer tid til! Er det noen som vil ha besøk - let me know.
    Innen rimelighetens reiseavstader.. :rolleyes:

Ja, du sier noe... den øya festivalen var lang bedre enn sin Alliansebror i byen vaffal. uten tvil.. men jeg vet råd.
    Roger liker fiske - så vi får legge inne en times fiske for ham - til våres gastronomiske nytelse... antar jeg :p
    2015 MÅ vi få til noe!
    Og gjerne før det og... er det ikke din tur nå`a sluket ?? :cool:

Go hælj

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.647
    Torget vurderinger
    23
    Jeg sa VOLUM - ikke høyde!!! Sluket har aldri tur, bare utur. :( Fisking var en god ide - og da trenger man jo Sluk.. God helg er ønsket Dem også. Her blir det dessverre stor sett jobbing, skal ut og reise neste uke, og tusen ting som må ferdigstilles før jeg drar. Horten ryker også dessverre, og det var faen :mad:

Men det blir vel tid til litt annet enn jobb før avreise også.......

pig-eating-animated.gif

D

Dåbbel J

Gjest
    Men ølmaga er fremdeles større :rolleyes:

Jobb er forferdelig oppskrytt... kom deg heller ned i bunkers og spinn igjennom en mengde fredagsmusikk.
    Synd med hortenmessa, håper anledningen byr seg for og se deg her nede fordet engang.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn