Jan-Jan´s ve og vel ..... og vel så det

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Falcon1i

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Jodå, även mitt otränade svenska öga ser att ölmagarna är borta :) De har jäkligt mycket 'musik' i sig så
    den nya ägaren blir inte besviken :)

Badrummet i casa JR är snyggt och städat, det kan jag intyga. Tror dock att ett 'riktigt' badkar skulle
    göra sig riktigt bra där... Bara så du vet att när ett projekt avslutas startar ett annat... :)

2015-06-19 17.17.11.jpg

Ett badkar för en sann hornälskare!

D

Dåbbel J

Gjest
    Ha ha.... Uberfett !! Der er det nok noe lag med Epoxy....

Ellers så er jeg enig, dem er ekte musikkformidlere... gir aldri lyttetretthet.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.617
    Torget vurderinger
    23
    Hornbadekar!! Eller waveguide egentlig... SE ASS 100 ;);)

Falcon1i

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Hornbadekar!! Eller waveguide egentlig... SE ASS 100 ;);)
    Om alla flyttplaner går i lås, lär väl ta något år till, skall jag be snickaren om ett badkar i waveguide style.
    Skall vara lite försiktigt med detaljerade specar. Beställer jag enligt Sluket "SE ASS 100" så får jag
    självklart ett badkar i stil med ett svenskt arsle :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.617
    Torget vurderinger
    23
    OB-BB - er ikke mahognibadekaret ditt ferdig enda? Det er gått flere TIMER etter at Falken publiserte bildet!! :D

D

Dåbbel J

Gjest
    Vel, de er ikke så langt unna Jan. Du får komme når savnet melder seg :D
    Se her ja! Dem kommer nok til og få et godt hjem hos deg. Og jeg er oppriktig fornøyd med at dem forble her på VestBredden.
    Det er vel sånn ca 10-15 min mellom oss, og det bli veldig moro og følge din vei mot nirvana ;)
    Kommer gjerne en tur for og gi ytterligere tips og hint om du vil.
    Og vise versa, blir vel lyd hos meg en vakker dag og :rolleyes:

D

Dåbbel J

Gjest
    Idag er det andre J-hornet grunnet oxo... så da blir det muligens litt småsparkling og pussing imorgen. Sånn siste finish, det blir vel muuuligens sprøytegrunnet siste gangen før det skal farge på... men det skjer nok ikke før i neste uke.
    Skal visst ned og plage noen hifi pushere i Nederland... Hehe.. HVA metall skal jeg ta med ned.. TAD og ARC skal lett settes på prøve... :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.617
    Torget vurderinger
    23
    Torture those blingsters GOOD, JJ! Ta med noe saftig 240 BPM growl av værste skuffe så får du sweetspot helt for seg alene....

D

Dåbbel J

Gjest
    Tror både Frost ifra Satyricon og Hellhammer ifra Mayhem gir rundt 340 bpm. Det bør holde for å ha lokale for seg selv... :cool:

D

Dåbbel J

Gjest
    328161d1435563195-haifai-musikk-og-litt-andre-greier-i-hilversum-01e310f5ee16888190b2346acc0d879.jpg

Disse gutta her........ var på dette stedet og fikk virkelig noe og tenke på... oxo undertegnede.

328160d1435562133-musical-affairs-20150627_152501.jpg

http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/74414-musical-affairs.html

Sa noen noe om viktigheten med supertweeters ??

Her var et system som gikk opp til ca 11500 Khz... Og ingenting manglet i toppen... det var stjernesøv på cymbaler og alt som rekker så høyt opp....

En virkelig eye/ear opener... mer påfyll kommer i M.A tråden etterhvert....

Takk til alle inpliserte for en fantasisk tur!! Måtte det komme fler anledninger hvor vi kan treffes på en eller annen måte.
    Og nok en gang takk til TOMZ for å være en fullkommen vert, som lot denna bølagjengen innvadere huset.
    Og en meget bra guide !! Vi fant alle vannhullene i byen ;)

/JR

Sist redigert:

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Grattis, Jan!
    Skal sørover en snartur om ca treukers tid.
    Tenkte å stikke innom et kvarters tid for en kopp pulverkaffe og påfyll av bullshit.
    Skal vi ta med Nescafé til den fine maskinen din eller har du fremdeles noen korn igjen i kaffeglasset da, tror du?
    Klemz.
    BB

D

Dåbbel J

Gjest
    Takk BB.... Jeg skal oppoverden 14 juli... men vi tar det på PM etterhvert

D

Dåbbel J

Gjest
    Sorry... bare måtte :p

Celtic Frost - MonoTheist er virkelig godbit i mine ører... selvom jeg ikke forventer at dere skal like dette...

D

Dåbbel J

Gjest
    Skal slenge ut noe bilder ila morgendaqgen... har begynt og få litt farge på J-Horna :cool:

Eller for og pressisere... Bakkammerene

D

Dåbbel J

Gjest
    Hva er mer gøy enn så maling tørke...... ??

Nuvel... dette er godt nok for det her prosjektet, Om ikke noe skjærer seg - er jeg nok ferdig med fargstifter for denne gang. :cool:

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    HergåreunnaGunnar!
    Trodde du var en sortmetallgutt og så forble 2360 hvite - håp for deg også, eller garderer du deg?
    Åsså i dusjen, da mann - verdens mest støvfrie lakkboks.
    Ikke langt igjen nå, men hvilken bassløsning har du landet på?
    BB

D

Dåbbel J

Gjest
    Painting J-Horn.jpg

2360 er sexy beige..... ikke hvite, ville bremse fargen noe. Og så passer den jo så fint til: Oliven som fargen heter....
    altså på godt nynorsk.. sjokoladebrun

Det blir Tapped Horn i bunnen... det er neste prosjekt....

D

Dåbbel J

Gjest
    Og du som heter Jan.... og så blander du inn en 2 CV..... inn i et hornprosjekt.
    Hadde det vært noen andre så kunne jeg sett over det.. men nå.... :mad:

:rolleyes:

Joda - det blir slik ;)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Dåbbel;
    Veeeeldig pent, unge mann - du har gjort litt av en jobb der, ser det ut som.
    Hvilken maling har du brukt?
    BB

D

Dåbbel J

Gjest
    Takkkkkkkk BB, har vært litt ......

Jeg har brukt Jotun - Pure Collor, super matt.
    Igrunn ikkeno og skryte av.... men var igrunn spent på hvordan denne Bosch reversete støvsugersprøyta funka...
    Og med litt mer trening og ekspreimentering, så tror jeg at det lar seg gjøre og få tålig greit resultat.

2 komponent og høytrykksprøyte er the real thing.... nuff said :p

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Jeg har den samme sprøyta men med den runde skulderkompressoren - fungerer brillefint med litt forskning.

Høytrykk er for de store gutta som lakkerer mengder - trenger ikke tynne malinga - bare å peise på.
    Selv bruker jeg enkel forstøvningssprøøyte med to til tre kilos trykk og moderat tynnet maling. Det fungerer også helt brillefint.
    Klarlakken kan jeg ofte kjøre ufortynnet.

Husk at disse interiørmalingene er noe helt annet enn et industrielt produkt. Lekte en god del med Flüggers malinger på starten av skoleåret i fjor i håp om å at dette var veien utav de heftige løserne skolen hadde brukt før. Det ble for mange kompromisser inntil vi fikk tilgang til Sherwin-Williams' katalog. Da startet det nue malings- og lakklivet for oss.

Forsiktig sliping og gjerne med litt vann på klossen - tipper det er der du har landet?

Dette er absolutt det beste innendørssparklet - lite synk og snør fint
    Flugger Akrylsparkel inne hvit | Flügger farve Nettbutikk

BB

D

Dåbbel J

Gjest
    Fransk er sånn bobb - bobb Jan ... eneste som alltid er en sikker vinner er Fransk åpning :cool:

BB: Sliping er for jålekopper... er strør vi sand mellom laga for en rustikk finish ... hehehee
    Slipt litt.. men det er ikke stort og skryte av... legger ikke hele sjela her. Men det ser helt ok ut.

Bra tips på sparkel... denne gangen brukte jeg en sparkel ifra JULA, og den var brille fin.
    Jotun er søppel.

D

Dåbbel J

Gjest
    J-Horn og 2360/2446H er da blitt montert for første gang siden dengang da..... Og jeg må si at jeg syntes det har blitt noen fine compacts.
    Dem ruver mye mindre enn jeg faktisk regnet med.... Sambo`n syntes og det samme... men så har jeg ikke begynt på TH enda da... hehe...
    M u l i g e n s ...... det vil endre seg.. hehe
    Og ikke minst så har en fått ryddet litt opp etter en lengre periode med kaos. Men det blir ikke noe særlig mer før etter ferie tid.
    Fikk noen rare greier ifra Thomann nå.. en mic og no stæsj til det... who knows ... kansje en finner ut av det etter hvert....

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.541
    Sted
    Smurfeland
    Fransk er sånn bobb - bobb Jan ... eneste som alltid er en sikker vinner er Fransk åpning :cool:

BB: Sliping er for jålekopper... er strør vi sand mellom laga for en rustikk finish ... hehehee
    Slipt litt.. men det er ikke stort og skryte av... legger ikke hele sjela her. Men det ser helt ok ut.

Bra tips på sparkel... denne gangen brukte jeg en sparkel ifra JULA, og den var brille fin.
    Jotun er søppel.
    Har du prøvd 2 komponent maling fra Jotun, eller var det sparkelen dems du mente er søppel?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Et stusslig bilde av noen mokka kasser :)...Joa...Hva med drivere ? Hvordan ser ampene ut etter montering ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn