Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Har kjøpt den siste til Brian Bromberg "It Is What It Is" etter anbefaling fra Mteinum. Litt jazz/funk. Den er bare helt rå og får mine høytalere til å vise sitt potensiale till fulle. Høy faktor her nå. Takk til Morten :)

Elektron

Vedlegg

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.385
    Torget vurderinger
    4
    Miles som spiller x antall versjoner av Human Nature på youtube...og ikke minst All Blues i paris 1991...

Kuleste gubben som har vandret på denne jord.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.385
    Torget vurderinger
    4
    ...og Miles i Molde..."Time After Time"...fantastisk !

Molde (Norway), 1984. The dream was finally to come true. Miles in Molde! But on concert day, Miles was sick from food poisoning, and stuck in Paris! A Falcon jet was hired, and flew him up. Starting to get better, Miles visited a jazzclub at his hotel, with Elvin Jones playing, and he got into the right mood. The concert started at 01.00 AM, and is later known as "The Miracle Concert" or "The Midnite Sabbath". "Time after Time" (Cyndi Lauper) was the highlight of this sabbath with Miles. With John Scofield, Bob Berg, Al Foster, Bobby Erwing and Darryl Jones. (For some reason, a short part is edited out at 0:41.)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Spiller Larry Carlton akkurat nå, denne skiva har ikke blitt utgitt gjennom vanlig distribusjon, men kjøpt direkte fra www.larrycarlton.com Dette er Very Best of Larry Carlton og er hans beste iflg ham selv. Låter fortreffelig.

Tor S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat nå spilles Oscar Peterson - "A Night in Vienna"
    Fantastisk skive og anbefales på det varmeste :)

t

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.996
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Enda mer Johansson i klassiskbunken:
    Jan Johansson, Georg Riedel - Rörelser fra 1963.

Her møtte jeg på sider av Johansson jeg ikke var helt forberedt på....
    Her var det kraftig dramatikk i formene, store kontraster i disse og i dynamikkens utfoldelse.
    Da settes også denne behørlig inn blant de andre Johanssonskivene mine

V

vredensgnag

Gjest
    Har lyttet til Dave Holland Quintet på Mezzo TV - et fabelaktig godt opptak av noen meget dyktige musikere. Saxophonen til Chris Potter og bassen til Holland står som påler - men i det hele tatt, suverent godt opptak.

Mye bra på Mezzo.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.558
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    To nye album i dag.. jeg gleder meg!

Jan Kåre Hystad Kvartett "Vargtime 3" (nytt album, fant ikke noen cover på google)

og

Tord Gustavsen Ensemble "Restored, Returned"

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    ja,lytter til denne jeg også HoJ.

Gustavsen i nytt format.nå som ensemble m/bl.a. Kristin Asbjørnsen på vokal.det grenser til tider til klassisk.blir litt uvant med vokal-innslag.jeg er av den oppfatning at Kristin Asbjørnsen kom med et av årests beste album tidlig i år ("the night shines like the day").det føles som om Tord Gustavsen kommer noe i bakgrunnen her.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Vidar P. var inne på en svak innspilling med Chet Baker.man bør også styre unna denne :

'plays it cool' en innspilling fra '70-tallet da han var alt utenom på høyden.

mvh. s,

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.558
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    mikefish skrev:

Gustavsen i nytt format.nå som ensemble m/bl.a. Kristin Asbjørnsen på vokal.det grenser til tider til klassisk.blir litt uvant med vokal-innslag.jeg er av den oppfatning at Kristin Asbjørnsen kom med et av årests beste album tidlig i år ("the night shines like the day").det føles som om Tord Gustavsen kommer noe i bakgrunnen her.

mvh. s,
    Stemmer det mikefish! Men et flott album er det..

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    mikefish skrev:

mvh. s,
    Den snurrer her også. Jeg synes det var en spennende plate.

Elektron

Oslo2

Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat nå går det igjen i Brahem. En fantastisk musiker, som en kan ha i bakgrunnen under intense arbeidsøkter eller (som nå) for mer inngående lytting. Han har mange fine utgivelser, men nå spilles:

Vedlegg

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Kenneth Sivertsens Remembering North.....sukk for et vakkert album

R

rico

Gjest
    Ny plate fra Makiko Hirabayashi, japansk pianist bosatt i Danmark. Dette en veldig fin plate innspilt i Sun studio. Marilyn Mazur fremstår på denne plata mer som en trommeslager enn percussionist noe som er altfor sjeldent. Plata har veldig bra lyd for de som er interessert i slikt.

Vedlegg

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.558
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Jan Kåre Hystad Kvartett "Vargtime 3" - et meget godt album, for dere som liker rolig jazz, så er dette noe av det bedre jeg har kjøpt i år.

R

rico

Gjest
    Pat Matheny Trio-"Day trip/Tokyo day trip Live", trippel LP fra Nonesuch med 2 studio LP plater + 1 live LP, plata inneholder også CD`en av plata (2 stk.). Personlig liker jeg best Metheny fra årene på ECM men liker du gitartrio jazz er dette en veldig fin plate. Men det som slår en mest er lyden; sjelden eller nesten aldri låter det så bra av nyinnspillinger gitt ut på vinyl, gjelder også live plata, fantastisk bra! De har heller ikke spart på coveret som er et 3 ganger utbrett cover. Og prisen er utrolig lav synes jeg sammenliknet med mye annet. Kan ikke tenke meg de har trykket opp en haug av denne så løp og kjøp!
    Så forresten denne trioen live i Staatsoperaen i Wien i `04 under Jazzfest Wien, kanon konsert!

http://store.acousticsounds.com/d/60314/Pat_Metheny-Day_Trip_-_Tokyo_Day_Trip_Live-180_Gram_Vinyl_LP

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    joda Tord Gustavsen's nye avspilles daglig og den vokser !

mvh. s,

Finn M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Antall liker
    844
    Torget vurderinger
    6

Madeleine Peyroux: Half the perfect world

Hvorfor har jeg ikke oppdaget henne før? Min beste jazzplate! 8)
    Vakker, betagende og engasjerende musikk som i tillegg har god lyd. Anbefales!
    La inn Careless love i bestilling hos playdotcom i dag... ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn