Flott plate dette. Har den på Japan-pressing og dobbel 45´. Anbefales!Et av de senere album fra Bill Evans. Flott sober, elegant jazz. Vis vedlegget 860250
Flott plate dette. Har den på Japan-pressing og dobbel 45´. Anbefales!Et av de senere album fra Bill Evans. Flott sober, elegant jazz. Vis vedlegget 860250
...og går du enda noen år tilbake til de beste New Conception of Jazz platene, finner du Bugge på toppen av sin jazzformkurve. Hilsen annen middelaldrende sutrekopp.Måtte bare gå litt tilbake i tid, 2015, for å sjekke at det ikke bare er jeg som har et akutt anfall av middelaldrende sutring, men nei, Bugge og vennene hans var faktisk mye kulere for noen få år siden. Her høres det at man hadde det gøy, ikke bare gikk på jobb fordi det var booket innspillingsdager i kalenderen.
Vis vedlegget 867816
Bugge har vel alltid vekslet mellom det safe og det lekene, dette er ikke nytt. Det er en av de artistene jeg må lytte på nettet før jeg kjøper en plate av, vet aldri hva en får.Bugge & Schwarz er ute med ny skive. Men WTF Bugge?! Her er på et par låter en meningsløs anonym kvinnelig jazzvokal som sikkert er flink, men minner om flinkisjazzensambler fra musikkhøyskolen sent på 70-tall og et par låter med Solistensemble Kaleidoskop som sammen med Bugges luftige flygel får det til å høres som Soundtrack til et vinter-OL. Det funker best med bare de to og en låt med Sebastian Studnitzky på trompet, men ærlig talt så høres HenrikSchwarz ut som beaten fra et raveparty en gang på 90-tallet eller når de holdt på med slikt. Det er da pokker for tidlig for at dette skal kunne være retrokult, eller hva?
Hva skjedde? Familie & kids & sånt? Serriøst?!
Vis vedlegget 867815
Fantastisk skive!
En herlig plate!!
Hilste på mannen i forrige uke. Skikkelig hyggelig fyr
Jeg og! Etter konserten hans sammen med Espen Eriksen trio på herr Nilsen i Oslo. Og er helt enig, en ordentlig trivelig type.Hilste på mannen i forrige uke. Skikkelig hyggelig fyr
Allmusic.com lister ca 100 album. Jeg har ikke hørt alt, og alt er ikke like hørbart, men fytti katta det er mye bra. Mye veldig, veldig bra.Det tar heldigvis lang tid å komme gjennom KJ katalogen