KjellR
Hi-Fi freak
Dette er bare overgromt!
Med styring og motordrift da, sevsagt.Herlig prosjekt! Og når dette er fullført så er det bare å begynne på planer for 4350...
En tør anbefale hjul integrert i sokkel.
Må innrømme at jeg var rimelig spent på hvordan det skulle bli. Rammen er ca 7cm høy. Men siden det var god stretch/strikk i stoffet gikk det akkurat. Jeg har laget demperammer som har vært 10cm høye tidligere, men da brukte jeg Biltema sitt sorte høyttalerstoff, og det kan nok stekkes enda mer...Supert håndarbeid Hvordan får du så strøkent hjørne på stoffet uten å sy/brette?
Tusen takk, dette var da voldsomt!Insane. Må være noe av det beste diy håndverk jeg har sett. Hva jobber du med til daglig?
Nå ble jeg skikkelig inspirert.
Landpostbud gitt, dem skal en helt klart ikke kimse av!Tusen takk, dette var da voldsomt!
Jeg jobber faktisk som postmann (landpostbud) og kinomaskinist til daglig.
Takker for det, dette er etter mitt syn en av de største og peneste fullfrekvens høyttalere som finnes! Er ikke så ofte man får mulighet til å bygge sånne saker (once in a lifetime?), og i tillegg var det vel egentlig bare størrelsen som her var litt problematisk. Forholdsvis enkle kasser å bygge ellers, med superbra tegninger tilgjengelig, men verkstedet mitt blir litt for lite til sånne prosjekter.Supert prosjekt ! Vakre med klassiske linjer.
Ikke rart du leverer varene.Jeg jobber faktisk som postmann
Det er IKEA svalnes som desverre er utgått... Men ja passer supert til cdSer veldig bra ut
De hyllene du har cd`er på, hva er det for en type? Ser ut til å passe veldig bra dybdemessig
Gratulerer, det er noe eget med høyttalere som (nesten) er så store at man kan sitte inni og gjøre siste koblinger og finish før man monterer basselementet…Så ble det lørdag igjen, og en bitteliten bildeoppdatering. De siste tingene kom på plass på noen få kveldstimer, og i dag kom Arne M og henta dem i snøværet. Godt å få dem avsted og få litt plass igjen i verkstedet til neste prosjekt
Det kommer forhåpentligvis også bilder av høyttalerne med elementene på plass her etterhvert!
Utfresing for nedsenket Speakon-terminal og logo. Logo blir nedsenket med 1mm, og til dette er min steinalder-Dremel perfekt!
Vis vedlegget 970972
Vis vedlegget 970973
Speakon blir tatt med min minste DeWalt og en ramme til formålet:
Vis vedlegget 970974
8-polt Speakon tar mye plass, så hullet er nesten like stort som hele nedsenkingen:
Vis vedlegget 970975
Ok passform etter litt pussing:
Vis vedlegget 970976
Rullet på ett strøk Trestjerners gulvmaling her også:
Vis vedlegget 970977
For at ikke pakningen skulle bygge for mye ble det frest ned ett spor på baksiden av luka:
Vis vedlegget 970979
Pakninger på plass, til dette brukes noe så rart som Biltemas Tape for rørisolering. Den er 3mm tykk og 2,5cm bred, og skjæres opp i passende bredder. Den kan klemmes nesten helt sammen, og passer glimrende som pakning. Her er også to stålplater som er kuttet til og borret opp for å holde/støtte horn og driver til øvre mid:
Vis vedlegget 970980
Driveren er såpass stor og tung at den må støttes opp slik at ikke baffel får hele vekta:
Vis vedlegget 970981
Vis vedlegget 970983
Vis vedlegget 970982
Ut på luftetur mellom verksted og garasje i snøværet i dag:
Vis vedlegget 970984
Klart for nedpakking og transport:
Vis vedlegget 970985
Vis vedlegget 970986
En godt fornøyd Arne M, snart på vei hjem...
Vis vedlegget 970987