Makro
Hi-Fi entusiast
Hei alle
Før jul spurte min venn Lukket ( Terje) om jeg ville bistå med å oppgradere med nye subs.
Han handlet in 4 stk 15 tommers JBL og kom med ønskede mål på kassa.
Etter å ha diskutert dette med min gode bror W.Sand, sendte W meg kassekonstruksjon.
Disse er avstemt som bassrefleks, ca 40 hz og skal styres med dsp og forsterkeri fra Appollon audio.
Materiale ble bestilt fra Trestokken, 24 mm bjørkefiner. Dette tok sin tid å lage i en uisolert garage,
så jeg kjøpte terassevarmer og blå trelim til slutt;-) !
Liming og skruing av avstivere og port
5 cm rockvool lyddemping
Fin polyesternetting dekker Rockwoolen så den ikke blæs ut i stua
Så kommer det «nødvendige» avrunding av hjørner,sparkling og pussing
Mr Lukket in the dustsucker mood !
Ser der ! Kassene har blitt hvite og gikk akkurat in i kjerra mi
Som ben har jeg kjøpt inn aluminium 4x1x 30 cm Kappet,slipt og pusset
Så har vi kommet til tuning og lytting. Satt opp,som treveis uten bruk av bassen på hovedhøyttalere.
Nivå justeres og det deles ved120hz. Eq etter husets eiers ønske. Nå skal det lyttes en stund og så
skal vi ta en ny seanse etter hvert, eller hur ..... Mr T fikk en real oppgradering i sitt flotte anlegg !!
Mvh
O-H Sand
Før jul spurte min venn Lukket ( Terje) om jeg ville bistå med å oppgradere med nye subs.
Han handlet in 4 stk 15 tommers JBL og kom med ønskede mål på kassa.
Etter å ha diskutert dette med min gode bror W.Sand, sendte W meg kassekonstruksjon.
Disse er avstemt som bassrefleks, ca 40 hz og skal styres med dsp og forsterkeri fra Appollon audio.
Materiale ble bestilt fra Trestokken, 24 mm bjørkefiner. Dette tok sin tid å lage i en uisolert garage,
så jeg kjøpte terassevarmer og blå trelim til slutt;-) !
Liming og skruing av avstivere og port
5 cm rockvool lyddemping
Fin polyesternetting dekker Rockwoolen så den ikke blæs ut i stua
Så kommer det «nødvendige» avrunding av hjørner,sparkling og pussing
Mr Lukket in the dustsucker mood !
Ser der ! Kassene har blitt hvite og gikk akkurat in i kjerra mi
Som ben har jeg kjøpt inn aluminium 4x1x 30 cm Kappet,slipt og pusset
Så har vi kommet til tuning og lytting. Satt opp,som treveis uten bruk av bassen på hovedhøyttalere.
Nivå justeres og det deles ved120hz. Eq etter husets eiers ønske. Nå skal det lyttes en stund og så
skal vi ta en ny seanse etter hvert, eller hur ..... Mr T fikk en real oppgradering i sitt flotte anlegg !!
Mvh
O-H Sand