Jean Michel Jarre i Oslo Spektrum 13. mai 2009

Commander

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.07.2007
Antall liker
0
Jeg også. Var på konserten som han hadde i Oslo spektrum i 97. Var rått da og er sikkert ikke dårligere nå. Gleder meg allerede.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.622
Torget vurderinger
10
Da har jeg startet oppvarmingen. Helt rå denne her. Med ca 10m2 og ditto Klipsch så rocker det :) Men si meg, spor nr 5 høres ut som en dårlig danskebåtpariodi :p

Vedlegg

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.032
Sted
Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
Torget vurderinger
1
Hmmm, vet ikke helt hva jeg skal si om den konserten. Klart det er litt stas å se han i sving, men han er jo en underlig skrue. Lyden var altfor høy, det var et spor på en mikser som falt ut til tider og det hele lått skikkelig surt i perioder... Det skal vel noe til å få en synth til å låte surt?

Terningkast tre...!

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.622
Torget vurderinger
10
tre fra meg og kona gir to

morsomt med laser og mellombass med trøkk men synes det gikk litt i ett, vil vel ikke kalle det en stor musikalsk opplevelse ::)

tok litt mobilbilder, skal se om jeg får lagt dem ut

G

Gjestemedlem

Gjest
Jarre krever nok noen seriøse mengder indianertobakk for å være interessant.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.906
Torget vurderinger
1
Jeg var begeistret for JMJ da jeg var 13 år, før jeg hoppet over til Mike Oldfield, en tur innom Tangerine Dream og Kraftwerk, før jeg spant videre i rockens verden.
Fikk billetten i julepresang.

JMJ rocket omtrent like mye som Disney On Ice. Lydbildet er 100% syntetisk, ingen akustiske instrumenter. JMJ gjør sitt beste for å late som han spiller, men praktisk talt hele lydbildet kunne ha vært programert på forhand. Han spilte en og annen anonym keyboardsolo riktignok.
JMJ er fra før tynn på melodi, det er mye fyllkalk. Men på platene så er det smådetaljer i miksen som holder oppe oppmerksomheten til lytteren. En stund i hvertfall. På konserten ble lydbildet imidlertid for grautete, sangene ble kjedelige og for like. Det ble litt sånn ompa-ompa eurodisco-danskebåt aktig.

På den positive siden:
Flotteste lasershow jeg har sett.
JMJ er en hyggelig fyr som spratt rundt på scenen så godt han kunne.
Flere ekstranummer.

vta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
6
Det tok ikke helt av på denne konserten nei, men nå har man da i alle fall også fått med seg Jean Michel Jarre live.
Det jeg reagerte aller mest på under konserten var faktisk ikke Jarre selv, men publikum som presterte å trå til med "klappe takten" under fremførelsen av Oxygene. Snakker meg om destruktiv oppførsel!!!
Dette er forøvrig et litt merkelig fenomen, som man opplever også på andre konserter, nemlig det at når deler av publikum hører en låt som har en viss gjenkjennelsefaktor så skal det klappes takt. Imidlertid så har jeg aldri opplevd dette fenomenet mer malplassert enn i akkurat dette tilfellet. ::)

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.032
Sted
Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
Torget vurderinger
1
pedal skrev:
Jeg var begeistret for JMJ da jeg var 13 år, før jeg hoppet over til Mike Oldfield, en tur innom Tangerine Dream og Kraftwerk, før jeg spant videre i rockens verden.
Fikk billetten i julepresang.

JMJ rocket omtrent like mye som Disney On Ice. Lydbildet er 100% syntetisk, ingen akustiske instrumenter. JMJ gjør sitt beste for å late som han spiller, men praktisk talt hele lydbildet kunne ha vært programert på forhand. Han spilte en og annen anonym keyboardsolo riktignok.
JMJ er fra før tynn på melodi, det er mye fyllkalk. Men på platene så er det smådetaljer i miksen som holder oppe oppmerksomheten til lytteren. En stund i hvertfall. På konserten ble lydbildet imidlertid for grautete, sangene ble kjedelige og for like. Det ble litt sånn ompa-ompa eurodisco-danskebåt aktig.

På den positive siden:
Flotteste lasershow jeg har sett.
JMJ er en hyggelig fyr som spratt rundt på scenen så godt han kunne.
Flere ekstranummer.
Mye sant i det du sier der, på en annen side så er det litt vanskelig å 'revolusjonere' like mye med laser og lyd i 2009 som det det var tidlig på 80-tallet. Har vært på både Hyperstate, Sensation og Futuredome og fått en god dose lasershow; Jarre var ikke engang i nærheten av disse....

Topp Bunn