Jeg boikotter muslimer

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.367
Antall liker
6.766
Jeg begynner å bli temmelig lei av å høre om og se muslimer som brenner flagg, kommer med drapstrusler og boikotter land fordi de har ytringsfrihet. Så nå har jeg bestemt meg for å boikotte muslimer ved å ikke kjøpe high end utstyr fra muslimske land. Dette vil nok skape nye opptøyer i midtøsten, om de mot formodning får høre om det, og jeg får sikkert en fatva, eller hva de kaller det. Men som vi kabel-DIYere sier: FAT hva?

Nå oppfordrer jeg alle andre til å gjøre det samme. Skjønt muslimer er nok for opptatt med å gjøre ting jeg ikke forstår til å sysle med high end, så det får nok neppe store økonomiske konsekvenser for den muslimske del av verden. Men nå har jeg i det minste slått et slag for ytringsfriheten, selv om jeg ikke slår veldig hardt.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.510
Antall liker
3.056
På filmfestivalen i Tromsø så jeg "Paradise Now", en film som omhandler to unge palestinske menn som bor i en by i palestinaområdene. Disse to mennene blir etterhvert fanget i en desillusjonert tilværelse og blir selvmordsbombere.
Men jeg måtte tenke når jeg så filmen: fy flate..tenk å bo sånn. Det er jo bare stein, sand, støv, fattigdom, undertrykking. Tro om ikke noen og enhver hadde blitt litt desillusjonert av å bo i sånne omgivelser.
Tror økonomisk hjelp (hjelp til selvhjelp) og utdanning er veien å gå for å få ting annerledes.

"Paradise Now" kommer på kino en gang i denne måneden. Anbefales.
 

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Innlegg
408
Antall liker
4
Så du mener vi skal boikotte mennesker som tilhører en religion på grunn av adferden til ytterliggående ekstremister?

Beklager BT, men jeg kan ikke se noen gevinst for vår ytringsfrihet ved en boikott av muslimer. Da gjør jo vi det samme som enkelte av muslimene, de ønsker en unnskyldning av det norske folk (regjeringen) på bakgrunn av det en enkelt avis i norge har trykket, og vi boikotter en hel religion på bakgrunn av et fåtall muslimer...

Er veldig enig med Espen R, hjelp til selvhjelp er en fornuftig vei å gå.

Lin
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.367
Antall liker
6.766
Selv om de er fattige har alle råd til alskens nymoderne våpen, har jeg lagt merke til.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Vi boikotter jo jødene, hvorfor ikke også muslimer?
 
O

OldBoy

Gjest
Selv om de er fattige har alle råd til alskens nymoderne våpen, har jeg lagt merke til.
Råd og råd.

Det er vel heller slik at de får våpnene kastet etter seg. Våpenindustrien gnir seg i hendene, tenker jeg. Unødvendig å prøveskyte på bedøvede griser når man kan få mer realistiske prøvekaniner på banen.
 
K

knutinh

Gjest
Vi boikotter jo jødene, hvorfor ikke også muslimer?
la oss slenge på kristne, sosialister, liberale og endel andre så slipper vi disse innhugga i lønnskontoen =)

-k
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg støtter dette, men som den globale turist jeg er så vil jeg øke radiusen på boikotten, som følger.

Jeg skal aldri kjøpe et en kristen, muslimsk eller på annen måte religiøs befengt high-end forsterker i mitt liv! Ikke pre heller, eller signalkilde..eller..vel, kanskje kabler, for der må vi jo ha inn den dimensjonen ;D

O.
Jeg begynner å bli temmelig lei av å høre om og se muslimer som brenner flagg, kommer med drapstrusler  og boikotter land fordi de har ytringsfrihet. Så nå har jeg bestemt meg for å boikotte muslimer ved å ikke kjøpe high end utstyr fra muslimske land. Dette vil nok skape nye opptøyer i midtøsten, om de mot formodning får høre om det, og jeg får sikkert en fatva, eller hva de kaller det. Men som vi kabel-DIYere sier: FAT hva?

Nå oppfordrer jeg alle andre til å gjøre det samme. Skjønt muslimer er nok for opptatt med å gjøre ting jeg ikke forstår til å sysle med high end, så det får nok neppe store økonomiske konsekvenser for den muslimske del av verden. Men nå har jeg i det minste slått et slag for ytringsfriheten, selv om jeg ikke slår veldig hardt.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.355
Antall liker
2.727
Torget vurderinger
4
Så nå har jeg bestemt meg for å boikotte muslimer ved å ikke kjøpe high end utstyr fra muslimske land.
Øhh, mye bra muslimsk hifi- utstyr på markedet?????? :p
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
1
Er det slik at de som kaver over muslimer og andre religioner (annet enn statskirken norge) også er medlem av nevnte religion i parentes?

Da kan dere legge ned steinene, det er som kjent skummelt med stein i glasshus
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.355
Antall liker
2.727
Torget vurderinger
4
Jeg skal aldri kjøpe et en kristen, muslimsk eller på annen måte religiøs befengt high-end forsterker i mitt liv! Ikke pre heller, eller signalkilde..eller..vel, kanskje kabler, for der må vi jo ha inn den dimensjonen ;D

O.
;D ;D ;D
 

Audio Art

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
618
Antall liker
190
Torget vurderinger
2
Vesten bør legge større vekt på det man vet om årsakene til terrorismen, og satse langt mer for å fjerne dem.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.857
Antall liker
10.337
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
at man lar være å kjøpe varer fra folk man ikke liker synes jeg er en helt grei meningsytring. Dette i motsetning til drittslenging i full offentlighet.
 
A

Affa

Gjest
Problemet er at de eneste kvalitetsproduktene de fremstiller er flotte tepper (som jeg har nok av) og Cht. Musar rødvin (som jeg har 6 flasker av, men som nå er dårlig kjøp pga enorm prisøkning). Ellers har de ingen verdens ting å by på. Hvordan skal jeg boikotte tullingene da? De kan jo ingen verdens ting. 5000 år på kamelryggen gir lite av interesse.
 
O

OldBoy

Gjest
Jeg støtter dette, men som den globale turist jeg er så vil jeg øke radiusen på boikotten, som følger.

Jeg skal aldri kjøpe et en kristen, muslimsk eller på annen måte religiøs befengt high-end forsterker i mitt liv! Ikke pre heller, eller signalkilde..eller..vel, kanskje kabler, for der må vi jo ha inn den dimensjonen ;D

O.
Kabler, ja....Enig, vi gjør et unntak for kabler. De er jo fulle av voo-doo. Kan ikke boikotte voo-doo.
 
K

kbwh

Gjest
Hehe, Affa.
Du kan jo enkelt boikotte store deler av din egen kulturarv!
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
Egentlig tenkte jeg på å boikotte denne tråden. Men det vil jo ikke føre fram.
 

oien

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.01.2005
Innlegg
54
Antall liker
0
Skjønt muslimer er nok for opptatt med å gjøre ting jeg ikke forstår til å sysle med high end, så det får nok neppe store økonomiske konsekvenser for den muslimske del av verden.
Burde du ikke heller forsøke å forstå disse tingene de gjør som du sier du ikke forstår? Les en historiebok, undersøk de elementer som ikke kommer fram i det daglige mediekjøret, og ikke minst; bruk hodet! :)

Mvh
 

oien

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.01.2005
Innlegg
54
Antall liker
0
Vesten bør legge større vekt på det man vet om årsakene til terrorismen, og satse langt mer for å fjerne dem.
Hør! Hør!
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.367
Antall liker
6.766
Jeg skulle jo selvfølgelig ikke startet denne tråden. Poenget var jo at jeg er lei av muslimer. Og nå driver jo alle aviser som er befengt med ytringsfrihet å trykke dårlige tegninger av muhammed for å støtte den danske og norske som satte i gang galskapen. Hvor skal dette ende?

Selv om jeg sier stopp, så holder de ikke opp! (fritt etter Trond Viggo)
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Vesten bør legge større vekt på det man vet om årsakene til terrorismen, og satse langt mer for å fjerne dem.
Ja, hva er nå egentlig årsaken til terrorismen?
Synspunkter?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.367
Antall liker
6.766
Vesten bør legge større vekt på det man vet om årsakene til terrorismen, og satse langt mer for å fjerne dem.
Så du synes at vi også skal bli muslimer? Og slutte med ytringsfrihet og andre forferdeligheter som fører til terrorisme, og brenne jødene og la Isreal opphøre osv. osv.?
 
O

OldBoy

Gjest
Ja, hva er nå egentlig årsaken til terrorismen?
Synspunkter?
Now you're talking!

Men hva med en ny tråd, for jeg har ikke tenkt å være med på å diskutere det i en tråd med tittel "Jeg boikotter muslimer". For det er ikke én stk. "terrorismen". Det finnes flere "terrorismer" (NB! flertall her, for dem som er litt slappe i lesingen sin) og de finnes i alle verdensdeler, med hver sine årsaksmekanismer.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Enda en? Hva med "politikk, holdninger og sånt", det burde vel kunne omfatte dette emnet?
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Ja, hva er nå egentlig årsaken til terrorismen?
Synspunkter?
IRA og ETA kjempet vel i teorien for frigjøring fra hhv UK og Spania. I virkeligheten har begge utviklet seg til mafia-lignende organisasjoner med inntekter fra spill, smugling, prostitusjon, narkosalg osv. PLO vil i teorien ha sin egen stat der Israel ligger i dag, men er i dag en hel-korrupt mafiaorganisasjon som skal gjøre frontfigurene rike. Arafat døde som en svært rik mann. Terrorisme er imidlertid ikke noe nytt. Spesielt på Balkan er det flere hundre års tradisjon for terrorisme som en form for lavintensitetskrigføring mellom ulike folkegrupper. Mange tror i dag at arabisk terrorisme skyldes at araberne blir undertrykt av vestlige makter, spesielt USA. Alle arabiske stater tilhørte imidlertid det Osmanniske rike (nåværende Tyrkia) frem til 1918. Islamsk fundamentalisme med ønske om å drepe jødene og de kristene har eksistert i flere hundre år. Araberstatene er tilbakestående stater som mangler høyere utdannelse, vitenskap, teknologi osv. Misunnelsen mot vesten er enorm, det samme gjelder mindreverdighetskompleksene. Samtidig en enorm folkevekst, massiv kvinneundertrykking og middelaldersk syn på ære, vold og hevn. Tilsammen gjør dette at folk lett fenges av Islams primitive budskap om hgellig krig og jomfruer i himmelen. Islamsk fundamentalisme må møte med samme fasthet som nazismen og kommunismen.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.379
Antall liker
3.551
Torget vurderinger
49
Problemet er at de eneste kvalitetsproduktene de fremstiller er flotte tepper (som jeg har nok av) og Cht. Musar rødvin (som jeg har 6 flasker av, men som nå er dårlig kjøp pga enorm prisøkning). Ellers har de ingen verdens ting å by på. Hvordan skal jeg boikotte tullingene da? De kan jo ingen verdens ting. 5000 år på kamelryggen gir lite av interesse.
;D ;D ;D
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Islam er ein så fersk religion at dei så langt ikkje har hatt sin Luther.
Kanskje på tide?
Skjønner ikke hva du mener med det. Luther var ingen frigjører, og det sterke jødehatet hans er vellkjent.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.858
Antall liker
8.173
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Skjønner ikke hva du mener med det.  Luther var ingen frigjører, og det sterke jødehatet hans er vellkjent.  
Luther ruska opp i kyrkja. Sjølvsagt var det mykje bråk. Utbrytarane definerte ting på nytt, men også pavekyrkja måtte omstrukturere seg. Eg trur Luther lett kunne vorte assimilert inn i pavekyrkja om ho i utgangspunktet hadde vore i stand til å tilpasse seg tankane som etter kvart fekk blomstre i renessansen...
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.379
Antall liker
3.551
Torget vurderinger
49
Ser de trykket tegningene i en Fransk avis i dag .
De hadde et eget bidrag ,en karikatur av Mohammed og Jesus .Der Mohammed ser fryktelig sint ut og Jesus sier noe sånnt som "slapp av Mohammed ,jeg har blitt karikatert lenge" ;D
Redaktøren fikk sparken av avisens eier som visstnok var fra Egypt...........hm .
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hadde muslimene vært ekte religiøse mennesker så hadde de holdt sin tro for seg selv og hevet seg over en dansk avis som var ute etter å provosere. Ekte tro er personlig og bør inneholde noe så fundamentalt som tro på det gode i andre mennesker. Når noen tegninger i en avis får dem til å skjelve i serken eller hva det er de kler seg i så mister de min respekt. Det ser ut til at prestene tror at de kan bestemme hva som er lov og ikke lov.... inkludert å holde kvinnene innendørs og under full forkledning eller burka eller noe slikt. Tenk å bruke så mye energi på dette... Inkludert meg selv nå.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.379
Antall liker
3.551
Torget vurderinger
49
Hadde muslimene vært ekte religiøse mennesker så hadde de holdt sin tro for seg selv og hevet seg over en dansk avis som var ute etter å provosere. Ekte tro er personlig og bør inneholde noe så fundamentalt som tro på det gode i andre mennesker. Når noen tegninger i en avis får dem til å skjelve i serken eller hva det er de kler seg i så mister de min respekt. Det ser ut til at prestene tror at de kan bestemme hva som er lov og ikke lov.... inkludert å holde kvinnene innendørs og under full forkledning eller burka eller noe slikt. Tenk å bruke så mye energi på dette... Inkludert meg selv nå.
Forskjellen er at her i vesten er religion en privatsak ,det er den ikke i de muslimske landene .
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Hvordan går man fram for å boikotte muslimer egentlig?? Vil det si at du ikke tar bussen hvis sjåføren er muslim? Slutte å spise kebab? Ikke snakke til mennesker med muslimsk tro?

Muslimene i Palaestina skyter seg selv i foten noe så til de grader med den oppførselen de viser nå om dagen. Er det en gruppe som virkelig er 100% avhengige av støtte fra vesten, er det dem! Tror ikke Palestinerne får mye goodwill rundt omkring etter dette.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.510
Antall liker
3.056
Leser i avisa at mullah Krekar sier at avistegningene er en krigserklæring mot Islam. mullaen er tydeligvis på krigsstien og ønsker å hisse opp stemninga blant muslimene.

Alle mennesker med hvit hud i dette landet ønsker denne mannen, som er en terrorist, ut av landet. Men mannen er her fremdeles. Dette kan vi takke demokratiet vårt for. Demokratiet og byråkratiet. (svært så de ligner disse ordene ;))

Hvor mye har denne mannen kostet skattebetalerne bare i advokatutgifter ? Brynjar Meling begynner vel å bli en rik mann nå.
Bare som en parantes. Kan et demokrati utvikle seg til å bli fordervet ? Ja, jeg tror det. Krakar saken er et eksempel på det .
Et annet eksempel er Nokas-saken. Den har hittil kostet skattebtalerne over 30.000.000,- kroner bare i forsvarerutgifter. Og så kommer politiarbeidet, påtalemakta osv. Så vi snakker om totale kostnader på flere hundre milloner kroner, for at bandittene skal få en rettferdig rettergang.

Syns dem ordna rettergangen på en enkel og grei måte i den derre westernserien som gikk på TV2, Bonanza!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/02/456643.html
 
Topp Bunn