Valentino
J. Brünnhilde
Testobjekter:
Analogutgangene på en Slimdevices Transporter (min) og en RME ADI-8 QS (Stig Erik Tangens, www.tangenavdesign.com).
Metode og testutstyr:
Mitt anlegg.
AES/EBU digitaloverføring mellom Transporter og RME.
Svitsjboks mellom Transporter/RMEs analogutganger og hovedeffektforsterker; Siden svitsjboksen bare kan svitsje RCA spilte Transporter fra 120Hz og ned hele tiden.
Målt volumforskjell 0,202dB. I teorien skulle den være 0,02dB, men ok, vi har en mulig feilkilde; Forskjellen burde vært mindre enn 0,15dB for at vi skulle vært helt sikre på at det ikke var volumforskjeller vi eventuelt detekterte.
20-30s lange kutt som ble gjentatt etter svitsjing, men også hurtig (5s) svitsjing på mens musikken løp kontinuerlig, lytteren kunne av og til merke at det ble svitsjet når vi spilte kontinuerlig.
Svitsjens setting kunne ikke sees fra lytteposisjonen.
Gode og for oss velkjente og i testsammenheng ofte brukte opptak av klassisk musikk med kor/solist og orkester, 4 forskjellige kutt, et av dem hirez fra 2L.
Jeg var mest prøvekanin denne gangen. Stig Erik hadde prøvd samme øvelsen hjemme på sitt stueanlegg. Jeg visste aldri hvilken boks jeg hørte på. (Tangen koblet mens jeg la barn.)
Konklusjon 1 (som røpet i trådens tittel):
Jeg klarte å høre forskjell. (Puh!)
Tangen også, selvfølgelig. Han er flinkere enn meg til dette her.
---
Spørsmål:
Hørte jeg forskjell med en gang?
Hvilken boks foretrakk vi?
Den som spilte høyest?
Hvilken spilte høyest, forresten?
Den som låt crispest?
Forandret noen av oss mening underveis?
Kommentarer og kritikk er hjertelig velkomne, nå som sist.
Analogutgangene på en Slimdevices Transporter (min) og en RME ADI-8 QS (Stig Erik Tangens, www.tangenavdesign.com).
Metode og testutstyr:
Mitt anlegg.
AES/EBU digitaloverføring mellom Transporter og RME.
Svitsjboks mellom Transporter/RMEs analogutganger og hovedeffektforsterker; Siden svitsjboksen bare kan svitsje RCA spilte Transporter fra 120Hz og ned hele tiden.
Målt volumforskjell 0,202dB. I teorien skulle den være 0,02dB, men ok, vi har en mulig feilkilde; Forskjellen burde vært mindre enn 0,15dB for at vi skulle vært helt sikre på at det ikke var volumforskjeller vi eventuelt detekterte.
20-30s lange kutt som ble gjentatt etter svitsjing, men også hurtig (5s) svitsjing på mens musikken løp kontinuerlig, lytteren kunne av og til merke at det ble svitsjet når vi spilte kontinuerlig.
Svitsjens setting kunne ikke sees fra lytteposisjonen.
Gode og for oss velkjente og i testsammenheng ofte brukte opptak av klassisk musikk med kor/solist og orkester, 4 forskjellige kutt, et av dem hirez fra 2L.
Jeg var mest prøvekanin denne gangen. Stig Erik hadde prøvd samme øvelsen hjemme på sitt stueanlegg. Jeg visste aldri hvilken boks jeg hørte på. (Tangen koblet mens jeg la barn.)
Konklusjon 1 (som røpet i trådens tittel):
Jeg klarte å høre forskjell. (Puh!)
Tangen også, selvfølgelig. Han er flinkere enn meg til dette her.
---
Spørsmål:
Hørte jeg forskjell med en gang?
Hvilken boks foretrakk vi?
Den som spilte høyest?
Hvilken spilte høyest, forresten?
Den som låt crispest?
Forandret noen av oss mening underveis?
Kommentarer og kritikk er hjertelig velkomne, nå som sist.