Tilbake til topic:
Kjære JohnBender,
Hva vet du om Aylars eller Vidar Kleppes IQ ?
Jeg oppfatter at du sikkert er dypt uenig med Kleppe når det gjelder politikk, og at du antakelig oppfatter deg selv som mer oppegående mentalt ( og moralsk ? ) enn Aylar. Men det at du rubriserer politiske meningsmotstandere som inteligensmessig mindreverdig deg selv, sier faktisk mer om din egen IQ enn Vidar Kleppes ! Når det gjelder ditt selvbilde i forhold til Aylar skal jeg være så elskverdig å forbigå det i stillhet.
Personlig finner jeg Vidar Kleppe fullstendig uspiselig, på meg gir han det samme intrykket som jeg har av enkelte predikanter som driver med base i Sarons Dal, og da får jeg problemer. Men det er faktisk mitt problem og ikke Vidar Kleppes. Politikken hans er ikke min for å si det slik, selv om også han har enkelte isolerte saker jeg kan være enig i, men dum, - nei det tror jeg ikke han er, faktisk heller tvert i mot. Han er nok glupere enn det du gir ham kreditt for.
Hva gjelder Aylar så må jeg medgi at jeg ikke hadde blitt lykkelig om min datter oppførte seg på samme måte, men ser det faktisk ikke som min oppgave å felle noen dom over hennes liv. ( La den som uten skyld kaste den første sten, osv... ) Ingenting i det hun har gjort, som jeg vet om, tyder på at hun er mindre inteligent. Ut fra karrierevalg etc, virker det meste damen gjør som ganske gjennomtenkt. En vesentlig del av hennes "yrke" består i å bli omtalt i media. Hvorvidt hennes valg av yrke er dumt eller ikke må bli et spørsmål om personlig tro og moral, og det synes meg en smule primitivt å vurdere andres IQ ut fra eget ståsted i så måte.