Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    437
    Antall liker
    607
    Sted
    Oslo
    Oslo Filharmonien i kveld og Prokofiev´s 7. symfoni. Tok ikke noe bilder denne gangen. Jeg vet ikke hvor strenge de er egentlig. Burde da gå greit å ta noen etter at de er ferdige og under applausen, men ser at ingen gjøre det.

    Uansett en fin opplevelse fra rad 10. Jeg har hørt mye klassisk tidligere, men lite i de siste 10 år. Nå er det flott å sette inn et støt der også, både konserter og hjemme. Og så har jeg jo nå Sf :). Men jeg mener å huske at jeg foretrakk andre stykker enn Prokofiev´s symfonier. Jeg blir ikke voldsomt begeistret egentlig, mer middels pluss. Jeg gleder meg mer til neste som blir Bruckners 7. Den er særs flott mener jeg å huske. Så, Truls Mørk/Elgar i operaen, Ravel/Poulenc/Faure på konserthuset, Kavakos/Tsjajkovskij i operaen og til slutt Brahms på konserthuset.
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    IMG_5965.jpeg


    Skien. Dovregubbens hall 01.03.2024. Forrige gang 15. november 2008 med Madrugada. Kommer til Skien Live i juni.

    Mvh Olav E.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Du satt ikke så langt unna meg.
    Jeg hadde plass midt på rad 2 på balkongen.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Tubular Bells 50th Anniversary Celebration Tour Oslo Konserthus 4/3-2024:
    IMG_3924.JPG

    Konserten var i delt i 2 akter, der del 1 var en mix mellom utdrag fra bl.a Ommadawn og single hits'ne Get to Franch, Moonlight Shadow og Family Man.
    Del 2 var i sin helhet viet Tubular Bells.

    Med unntak av at det ordinære trommebatteriet med fordel kunne vært dempet (ble i hovedsak kun benyttet under fremføring av single-hits'ne) noe - og at gitaren til Maxime Obideau (til venstre) når han spilte el-gitar under første del, var tunet noe lavt i mix'n. Dette da opplevd fra min plassering i salen.
    Utover det så var lyden temmelig bra hele veien.

    Egentlig ukjente musikere for meg, og bassisten Lisa Featherston må jeg si imponerte litt. Basslinjen under slutten av TB Part 1 er ikke enkel å spille - når den varer i omtrent 8 minutter.
    Her, fra konserten i Berlin et par dager tidligere. Starter ca. 21:18 ut i videoen.

     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    4.260
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Enig i dette. På "Moonlight Shadow" ble det for mye tung marsjtakt på trommene, 17 mai i bakrus liksom.
    Lisa imponerte ja, rart hun ikke fikk krampe :) .
    Prog-delen var best, da svingte det riktig så bra. Ellers var det noe forglemmelig scene/filmmusikk.
    Avslutningen med "Sailor's Hornpipe" var humoristisk med god interaksjon mellom utøvere og publikum.
    Oppdaget til min snurt at Jethro Tull var utsolgt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Noen som fikk med seg Tyler Childers i går?
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    Mari Boine i Ælvespeilet i Porsgrunn.

    IMG_6009.jpeg
    IMG_6004.jpeg
    IMG_5999.jpeg


    Bra dette! Samspilt gjeng med masse rytme. Godt for sjela. Og kommentarer til ettertanke.

    Ble med vinyl hjem også.

    IMG_6011.jpeg


    Mvh Olav E.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja nå var jeg heldig
    Første rad rett på midten
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Som jeg sa, i dag var jeg heldig
    Men blir bra det oppe også tenker jeg
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    437
    Antall liker
    607
    Sted
    Oslo
    Gabriel Fauré - Requiem

    IMG_3681.jpeg


    Jeg har ikke vært på kor på Oslo konserthus før faktisk, men må si det ikke var like vakkert og storslått som jeg trodde det skulle bli. Jeg syntes at lyden og akustikken ikke bar så godt frem. Koret ble litt langt unna. Kanskje var det bare meg ….
     

    larax

    Medlem
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    65
    Det ble en liten tur på Vulkan arena torsdag 21.3. for å titte på The Watch plays Genesis og du verden, så bra dem var. Har hørt på dem et par års tid på Qobuz, men i går fikk jeg endelig se dem live og kjøpt meg to lp plater. Et helt fantastisk bra prog band og dems egen musikk, står ikke tilbake for noen innen prog sjangeren. Så til kaffen i dag, ble det The watch på platespilleren gitt. Må vel si at albumet Ghost fra 2001 er noe av det bedre jeg har hørt.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn