Jeg vil også ha en eksklusiv vennetråd uten innbla

R

Rojoh

Gjest
nding fra utenforstående som ikke skjønner en dritt om hva dette egentlig dreier seg om.

Jeg lanserer derfor vennetråden for printkort montert på avsagde endestykker av profilerte hylleplater.

Legger ved et bilde av denne skjønnheten:

Er det noen andre som vil være med i denne vennetråden? Ser for meg at vi kan diskutere furukvaliteter, trealder, olje vs. lakk, fresehoder, stålkvalitet, omdreiningstall, kvistproblematikk, årringer og laminatteknikk.

Kan jo kort si noen ord om denne konstruksjonen:

Dette patenet baserer seg på å modifisere et allerede ferdig produkt. Mener det var en Skeidar-hylle. Originalt var den litt for bred (eller lang eller noe slikt), så av WAF-messige hensyn kortet jeg den litt ned (ikke at jeg har noen W, men det skal da ikke stå på lengden). Nå har jeg i utgangspunktet tro på produsentens kompetanse og produktutvikling, men det er i mitt hode mulig å få to + to til å bli fem ved å være litt kreativ.

Jeg vet at mange taler varmt for synergieffekt, men i dette tilfellet tror jeg vedkommede hos Skeidar har en noe rar stue (eller frue). Passer i hvertfall ikke til mine preferanser. Så man kan kanskje si at jeg liker grunndesignet, men velger å følge mine egne følelser i dette tilfellet. Det er jo ikke alltid at standardprodukter er optimaliser for oss feinsmeckere, eller? Men klart: Er man ikke til DIY, så står man jo fritt til å velge en fabrikkløsning.

Et annet moment er selve profileringen. Siden jeg kappet hylleplaten, så er plankebiten bare profilert på den ene siden. Jeg har lest litt om diffraksjoner, og mener at å unngå symmetri kan være med på å redusere denne forringende effekt. Er det noen som har målinger og/eller erfaringer de ønsker å dele her?

Blindtesting er et annet hot tema. I dette case finner jeg blindtesting for å være absurd. Hva skal man da med profileringen? Diffraksjoner, sier dere? Neihei! Dette er ren placeboeffekt. Det ser ut som om profileringen gjør nytte for seg, og når man i tillegg får den visuelle effekten oppå der igjen, så sitter man med en real kombinasjon som ikke bør forringes med blindtest.

Akkurat nå er det kvist-problemet jeg dveler litt over. Hvis vi antar at det strømmer lydenergier i treverket. Vil ikke da en assymetrisk kvist bryte opp disse interne svingnignene en god del, og dermed kanskje hindre ressonanser? Nå finnes det jo trekvaliteter uten kvist, men jeg mener å ha lest positiv omtale av kvistimplantat. Dokumentasjonen er ennå ikke helt klar, men meningene er ikke særlig delte heller.

Ser frem til å få en hyggelig diskusjonstråd hvor vi som har satset det lille ekstra i kabinettbunn-design, kan dele erfaringer, sorger og gleder sammen.:)

Mvh. Johan

K

kbwh

Gjest
Re: Jeg vil også ha en ekslusiv vennetråd uten inn

;D ;D ;D

T

tst

Gjest

Cool, feel wood(good)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127

Ble nesten an-dact-ig nå jeg...
;D

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.005
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2

For bare 4999,95 kan jeg selge deg en liten flaske japansk kvistlakk, produsert av bonsai- oljetrær og lagret i stabil temperatur i mer enn 30 år ;D ;D ;D
mvh

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Re: Jeg vil også ha en eksklusiv vennetråd uten in

Jeg lider av NBCDO (Non boxing circuit disorder) Har bråter med kretskort uten chassi stående å spille ;)

R

Rojoh

Gjest

Hey! Registrer at høvdingen undervurderer kabinettbunn-designets lydmessige betydning. Nuvel: Dette er for spesielt til å sortere under generelt:

Kan jeg få en egen kategori opprettet? ;D

Mvh. Johan

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7

;D ;D ;D ;D

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

Kan jeg få en egen kategori opprettet? ;D

Mvh. Johan
Ja, og den burde hete smiley kat. ;D

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2

Hey hey, Johan.
Seff.....kvistfritt er tingen 8), men furu skurrer ::) så jeg vil slå et slag for bjørk.

S

stikken

Gjest

;DSå ,så nå er dere på grensen til "dendrofili"!
Vh
S

S

slowmotion

Gjest
Re: Jeg vil også ......

Hmmm, hva skal du med printet? Point-to-point passer jo bedre sammen med
den profilerte hylleplaten både av lydmessige og rent tradisjonelle grunner... ;)

;)

R

Rojoh

Gjest

;DSå ,så nå er dere på grensen til "dendrofili"!
Vh
S
Ååhh. Sånne som de der Fuck the forrest-folka på Quarten?

Mvh. Johan

T

theStig

Gjest

Fin omskifter... er det en NLE preamp dette som forurenser den jomfruelige treplata?

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4

Siden jeg er en utenforstående som ikke skjønner en dritt om hva dette egentlig dreier seg om så holder jeg meg langt vekke fra denne tråden.

Selv om jeg er veldig misunnelig på denne vennetråden så skal jeg motstå fristelsen til å skrive et innlegg her,ja...det skal jeg!

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5

;D ;D ;D

Synes jeg bør få være med, jeg er jo forsåvidt ganske interessert i hylleplater. Jeg kan bidra ved å ta turen til ulike møbel/interiørbutikker slik at dere kan komme i gang med de derre kortene dere skal montere på :)

Please a, få væ me a

Lin som er helt uten vennetråd

Topp Bunn