Jelco L78 - ikke fullt så ung men lovende

RogA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2017
Innlegg
143
Antall liker
77
Sted
Kristiansand
Jeg fikk overta en L78 i noe redusert stand. Litt skral plinth, litt oppskrapet topp, og manglende lodd på arm. Resten virker i ganske grei stand og inviterer til litt oppussing eller diy. Spørsmålet er hva en bør investere i en slik? Er det noen som kan gi meg noen råd om hvor jeg bør starte (ut over en real puss og rengjøring) og hvor Langt jeg bør strekke det? Er gammel plinth verdt å pusse opp eller bør jeg inne frem tegnebrettet og lage en ny? Er armen verdt å pusse opp eller bør pengene legges i ny arm, og i tilfelle hvilken modell/pris/form? Andre ting?
 

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.005
Antall liker
363
Torget vurderinger
10
Mange kjøper plint fra Moldova, noen bygger plint sjøl, mellomhjul fra Italia eller Russland. Noen bruker originalarmen, noen modifiserer den, eller monterer noe annet. Veldig bra drivverk disse mellomhjulspillerne fra Lenco. Har bygget noen, men solgt de fordi jeg ikke forstod hvor gode de er! Har to stykker L75 liggende i boden, venter på å få litt bedre tid. Lykke til med spilleren.Det skal ligge en Lenco tråd her på sentralen, og i tillegg sjekk ut LencoHeaven.
 

RogA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2017
Innlegg
143
Antall liker
77
Sted
Kristiansand
Mange kjøper plint fra Moldova, noen bygger plint sjøl, mellomhjul fra Italia eller Russland. Noen bruker originalarmen, noen modifiserer den, eller monterer noe annet. Veldig bra drivverk disse mellomhjulspillerne fra Lenco. Har bygget noen, men solgt de fordi jeg ikke forstod hvor gode de er! Har to stykker L75 liggende i boden, venter på å få litt bedre tid. Lykke til med spilleren.Det skal ligge en Lenco tråd her på sentralen, og i tillegg sjekk ut LencoHeaven.
Takk for det. Trigger nok litt på en lakkert plinth hvor topplata er senket litt nedi. Runde hjørner. Ser noen har strippet lakken av stålet og lakkert i en sterk kontrast. Det kan bli en morsom sak av det. Spennende prosjekt tror jeg.
 
Topp Bunn