Jethro Tull på Sentrum Scene i kveld

N

nb

Gjest
Noen som har sett bandet de siste årene og har en formening om hva man kan forvente seg? Holder de fortsatt koken?

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
nb skrev:
Noen som har sett bandet de siste årene og har en formening om hva man kan forvente seg? Holder de fortsatt koken?
Jeg hadde stor glede av konserten på Sentrum Scene i november i fjor.
De holder koken, selv om Ian Anderssons stemme er skadet. Han trengte en del oppvarming av stemmebåndene før det ble brukbart uanstrengt. Martin Barre er fortsatt habil på gitar, mens John O'Hara på klaviaturer var den som virkelig hevet bandet musikalsk.
Joda, absolutt moro med gjenhør av hele det klassiske repertoaret.
Kveldens konsert blir ganske sikkert like bra.

N

nb

Gjest
Da var det overstått, og jeg synest det var en god konsert. Ian Andersons stemme er ikke hva den en gang var, og det var direkte ille på de første par sangene, men synest det kom seg etter hvert. Han har fortsatt en del moves på fløyte han neppe lærte i skolekorpset i alle fall. Instrumentalt var det meget habilt synes jeg, selv om det ikke er det tighteste bandet jeg har hørt live.

Jeg er ingen blodfan av JT, men det var morro endelig å få hørt de live og de dro gjennom mesteparten av høydarane jeg kjenner.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.966
Torget vurderinger
4
Skulle gjerne vært der. JT har laget veldig mye bra musikk.
Var på Eagles i Bergen (overtok biletter fra svigers), men orket ikke mer etter fire sanger. Geriatrisk countryrock.
Mer futt over JT vil jeg tro!

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Ja, men JT spiller jo i Grieghallen i kveld, mann! Bare noen få timer igjen nå!

Har egentlig ingen forventninger, har vært de siste to gangene de har vært i Bergen. Stemmen til Ian Anderson var ikke det den en gang var i 1994 en gang, så jeg har egentlig ingen forventninger. Sist hadde han til og med fått vom.

Det jeg håper å unngå denne gangen er den "oppvarmingen" vi måtte lide oss gjennom sist, da 2 stykker fra De Musikalske Dvergene plaget oss i ca. en halv time før JT endelig kom på scenen.

N

nb

Gjest
SvSig skrev:
Ja, men JT spiller jo i Grieghallen i kveld, mann! Bare noen få timer igjen nå!

Har egentlig ingen forventninger, har vært de siste to gangene de har vært i Bergen. Stemmen til Ian Anderson var ikke det den en gang var i 1994 en gang, så jeg har egentlig ingen forventninger. Sist hadde han til og med fått vom.

Det jeg håper å unngå denne gangen er den "oppvarmingen" vi måtte lide oss gjennom sist, da 2 stykker fra De Musikalske Dvergene plaget oss i ca. en halv time før JT endelig kom på scenen.
I Oslo var det ingen oppvarming. Rett på sak presis klokken 21:30. To sett med 15-20 min pause imellom. Fint som faen;)

Topp Bunn