Jethro Tulls Aqualung

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Og på det samme forumet fant jeg følgende sitat fra SW:
"Parlophone are releasing digital download versions of my stereo remixes of 4 Jethro Tull albums, including 24/96 HD audio, and perhaps of interest to some is that the versions of Aqualung and Thick as a Brick are my own approved masters (essentially flat transfers) without the controversial mastering that was applied to the mixes included in the box sets from 2011 and 2012. The subsequent remixes of Benefit and A Passion Play were already released as flat transfers without mastering, so these have not changed from the previously released versions. All 4 remixed albums are also being released as single CDs, but these are the same as the discs found in the deluxe box set editions, and therefore still use the Pete Mew mastered Aqualung and TAAB remixes (so to clarify only the digital downloads of these albums use the new masters, yes it’s confusing!)
Aqualung and Benefit are available now, Thick as a Brick and A Passion Play will be released on 29th June."

Dette er fra 2015

Link til dette forumet: http://www.quadraphonicquad.com/for...-Res-Downloads-(Steven-Wilson-s-Flat-Remixes)
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.703
Antall liker
3.397
Ja, som sagt tror jeg det bare er download som gjelder på disse to albumene. Siden de ikke er gitt ut fysisk (med flat transfer) så er det vell det gamle coveret kanskje.
 

Serialcat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2009
Innlegg
323
Antall liker
119
Sted
Østfold
Torget vurderinger
2
Mulig det er nevnt hertidligere, men en god ting forhåpentligvis kan vel gjentas.
Ny versjon av SWs remiks er på vei, og denne versjonen er også remasteret
av Wilson. Førti års saken som bare var remikset har et potensiale til bedre
mastering imho. Ellers er det vel den gamle Crystalis saken som har vært den
foretrukne hos meg når det gjelder CD.

22 april er datoen for slippet av "Aqualung - 40th Anniversary Adapted Edition"

Man lever i håpet

a1.JPG


a2.JPG
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.703
Antall liker
3.397
^ Dette er den "fysiske" utgaven av den som ble gitt ut som download for ett år siden. Kommer altså i løpet av april.

Please note that while I did not have a say in the decision to reissue the set, I was at least able to take the opportunity to replace the somewhat controversial mastering that was applied to the 2011 edition with my own approved mastering, so the mixes are now exactly as they left my studio.
 
S

Syncrolux

Gjest
Personlig så liker jeg ikke det SW har gjort med Aqualung. Jeg foretrekker en av de tidlig CD-utgavene. Har fått tak i en som har katalognr CDP 321044 2 (Chrysalis). Har hørt den omtalte DCC utgaven. Den er ikke dårlig, men ikke helt like bra som Chrysalis utgaven synes jeg. Denne må imidlertid spilles HØYT for å låte bra.
Kan du si noe om hvorfor du ikke liker SW utgaven av Aqualung?
To, eller muligens tre ting. Som andre har påpekt er den veldig "bright". Det er mer dybde og rom på den gamle Chrysalis utgaven (CDP321044-2), som har en tydeligere og dypere romklang. Og det siste er at den pga de to tingene jeg har nevnt låter 2-dimensjonalt og "in your face", noe jeg ikke liker.

Men hvis skavankene på SW-miksen skyldes dårlig dømmekraft ifm mastering, så er det veldig interessant å få tak i hans mix slik den var ment å låte.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.412
Antall liker
1.558
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hei

Bommer jeg mye hvis jeg sier at Aqualung (Steven Wilson mix) ligger på Tidal? Det er i alle fall den jeg sitter å hører på nå :)
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.091
Antall liker
1.070
Torget vurderinger
10
Personlig så liker jeg ikke det SW har gjort med Aqualung. Jeg foretrekker en av de tidlig CD-utgavene. Har fått tak i en som har katalognr CDP 321044 2 (Chrysalis). Har hørt den omtalte DCC utgaven. Den er ikke dårlig, men ikke helt like bra som Chrysalis utgaven synes jeg. Denne må imidlertid spilles HØYT for å låte bra.
Kan du si noe om hvorfor du ikke liker SW utgaven av Aqualung?
To, eller muligens tre ting. Som andre har påpekt er den veldig "bright". Det er mer dybde og rom på den gamle Chrysalis utgaven (CDP321044-2), som har en tydeligere og dypere romklang. Og det siste er at den pga de to tingene jeg har nevnt låter 2-dimensjonalt og "in your face", noe jeg ikke liker.

Men hvis skavankene på SW-miksen skyldes dårlig dømmekraft ifm mastering, så er det veldig interessant å få tak i hans mix slik den var ment å låte.
Jeg har nylig anskaffet denne SW-utgaven på vinyl. Synes ikke den låter lyst, i alle fall ikke sammenlignet med min Classic Record, men jeg mener den har hørbart mer bass. Har heller ikke merket noen tydelig forskjell når det gjelder romklang, men dette skal jeg prøve å teste ut nærmere. Uansett synes jeg denne SW-utgaven er et meget bra kjøp lydmessig og også pga. medfølgende innlegg med en masse flotte bilder. Har derfor bestilt noe flere eksemplar, både av Aqualung og Thick As A Brick. Kan være greit å ha i bakhand, f.eks som gaver til venner.
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.703
Antall liker
3.397
Hei

Bommer jeg mye hvis jeg sier at Aqualung (Steven Wilson mix) ligger på Tidal? Det er i alle fall den jeg sitter å hører på nå :)
CD slippes 22.april. Før den tid er det bare hires download som gjelder. Får håpe at Tidal legger ut ny versjon i slutten av måneden.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Mulig det er nevnt hertidligere, men en god ting forhåpentligvis kan vel gjentas.
Ny versjon av SWs remiks er på vei, og denne versjonen er også remasteret
av Wilson. Førti års saken som bare var remikset har et potensiale til bedre
mastering imho. Ellers er det vel den gamle Crystalis saken som har vært den
foretrukne hos meg når det gjelder CD.

22 april er datoen for slippet av "Aqualung - 40th Anniversary Adapted Edition"

Man lever i håpet

Vis vedlegget 373576

Vis vedlegget 373577
For en tid siden bestilte jeg denne hos Platekompaniet. Det sto på sidene deres at den skulle slippes 22.4. og at de vanligvis sendte ut slikt 1-2 dager før slippdato.

Vel, det skjedde ikke, og da jeg i går sjekket, sto det at den vanligvis sendes innen 5-10 dager.

Dette liker jeg ikke helt. For mitt vedkommende har det skjedd 2-3 ganger i den senere tid, at det har endt opp med at PK har gitt beskjed om at de ikke kan skaffe varen.

Slikt kan jo skje med alle nettbutikker, men når det har skjedd såpass ofte ganske nylig, blir jeg litt redd for at heller ikke dette albumet kommer.

Jeg er litt bekymret for denne utviklingen, og det har jeg gitt uttrykk for overfor PK. Noe svar har jeg ikke fått.

Er det andre som har lignende erfaring med Platekompaniet?
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.919
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Denne nye boksen er kjempebra, skikkelig kinderegg og svært god lyd på mixen.
Skal sammenligne litt med DCC på søndag.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Godt å høre! Jeg fikk forresten beskjed fra Platekompaniet om at min bestilling var "tatt hånd om". Jeg regner med at det i klartspråk betyr at den er sendt. Jeg venter i Lengsel & Smerte! ;)
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.412
Antall liker
1.558
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hei

Bommer jeg mye hvis jeg sier at Aqualung (Steven Wilson mix) ligger på Tidal? Det er i alle fall den jeg sitter å hører på nå :)
CD slippes 22.april. Før den tid er det bare hires download som gjelder. Får håpe at Tidal legger ut ny versjon i slutten av måneden.

Hires download betyr? Å streame via Tidal Hifi er helt OK :)
Jeg har nettopp kjøpt platespiller så det tar litt tid å kjøpe opp alle versjonene jeg har av JT sine album.

Etter å ha testet Thick as a Brick, SW-mix, så er det bedre enn den gamle CD-utgaven.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det fikk jeg høre da jeg klaget min nød her inne, og søkte sympati. Men fikk jeg det? Neida.

Johannes 1:11 "Han kom til sitt eget, og hans egne tok ikke imot ham." :(
 
Topp Bunn