Johnny Winter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    354
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Har to Lp'r med White, Hot & Blue men skulle hatt en cd og. Men klarer ikke finne den på nettet. Noen som har et tips?

T

tjn

Gjest
    Prøv også "Live" fra tidlig 70 tallet, den er rå, ikke bare JW som spiller bra gitar der, Rick Derringer i kanon form. "Captured live" er også bra men ikke så rå som "Live". "Still alive and well" er vel også en av de desidert beste.

ragfur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2004
    Antall liker
    14
    Second Winter (1969) er min favoritt. Prøv også Muddy Waters' plater fra sist i 70- til tidlig 80tall, Johnny er med og setter preg på de.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Saint & Sinners 1974, er en bra Johnny Winter syns jeg. Kjempeversjon av Stones sin Stray Cat Blues bl.a.

I 1984 produserte og spilte Johnny Winter på en plate med Sonny Terry.Whoopin. Med good old Willie Dixon på bass.
    KNALLPLATE !

Og som sagt, det han produserte og gjorde sammen med Muddy Waters, det er også bankers.

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    354
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig, men det er cd'n som heter White. Hot & Blue jeg ønsker å kjøpe. Har 12 addr. til nett butikker men ingen har denne cd'n inne ser det ut til. Kjøpte lp'n da den kom ut, og den er fortsatt en av de beste Johnny har gitt ut etter min mening.

(Har ikke platespiller, men skulle nok kjøpt en. Har endel plater fra 1975-1985. Hadde vært morsomt å høre på disse igjen.)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Da fikk du ikke mye hjelp. Jeg har en CD som heter White Hot Blues med Johnny Winter. Er vel ikke den heller da

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Denne cd'en er desverre ikke tilgjengelig lenger, så du må nok ut på bruktmarkedet for å få tak i den. Jeg kan ikke skjønne hvorfor denne, som kanskje er Johnny Winters beste, ikke er reutgitt på CD.

Vedlegg

T

tjn

Gjest
    Har to Lp'r med White, Hot & Blue men skulle hatt en cd og. Men klarer ikke finne den på nettet. Noen som har et tips?

Begynte å kikke leeengst bak i CD hylla etter at jeg leste dette, jeg fant da ett ex. på CD som sikkert ikke er spilt mer enn ett par ganger, altså strøken, så hvis jeg får en LP av den samme plata av deg får du CD`en av meg. Deal?

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    354
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Denne cd'en er desverre ikke tilgjengelig lenger, så du må nok ut på bruktmarkedet for å få tak i den. Jeg kan ikke skjønne hvorfor denne, som kanskje er Johnny Winters beste, ikke er reutgitt på CD.

Pokker, ja ja får se hva finner på. Den ble reutgitt på 90 tallet, så hvorfor kjøpte jeg den ikke da? :eek:

Så lenge jeg hadde to lp'r var det ikke vitsen med en cd også tenkte jeg..... :'(

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    354
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Begynte å kikke leeengst bak i CD hylla etter at jeg leste dette, jeg fant da ett ex. på CD som sikkert ikke er spilt mer enn ett par ganger, altså strøken, så hvis jeg får en LP av den samme plata av deg får du CD`en av meg. Deal?

Kanskje, jeg må bare sjekke om lp'ene er samme utgave. Der er jo "arvesølv" må vite ;)

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn