argh skrev:
Mandagen er kommet og gått, noe nytt?
Ser at du har det kritiker roste riaaen EAR 834p, så det bli gøy og høre om
Jolida kan tukte EAR.
Mvh
Terje
Jo da, Jolida'en har ankommet, er hentet, og prøvet. Rett fra lukket (les ny) forpakning, overrasket denne i meget positiv retning. Det ble litt om og men i starten, grunnet det store antall innstillinger på baksiden av denne RIIA'en, men vi fant til slutt ut hvor det låt best. Jeg sier vi, fordi denne ble prøvet hos kompisen min, som i utgangspunktet er på jakt etter et trinn. Jeg har, som det står over her, et brukbart trinn fra før, så det er først og fremst kompisen som trenger ett. Utstyr som denne ble testet sammen med er:
Marantz 6320 platespiller med SME 3009 arm og Ortofon OM40 MM Pu.
Woodside 40W rør effekt
Conrad Johnson PV 10 pre
Audio Note AN-E høyttalere
Etter å omsider å ha funnet riktig innstilling, (sånn er det når nyfrelste amatører roter med ting de ikke har greie på ;D ) ble første referanse plate satt på. Potmeter ble satt til passe høyt, og det sedvanlige lille klikket lød i det stiften traff plata. Ikke mange strofene av den første låta var spillt når jeg kikket bort på kompisen, og så at han satt å gliste. Dette skjønte vi fort kom til å bli lovende. Plate etter plate ble satt på, pilsen kom etterhvert på bordet, og kvelden ble meget velykket. Åpen og flott mellomtone, skikkelig "smack" i trommer og symbaler, dyp veldefinert bass, og en litt skarp topp (veldig lite dog)var konklusjonen vi kom til.Vi hadde blitt "advart" litt på forhånd av Hifistasjonen at rørene trengte litt innspilling, evt å skifte til Tesla rør også kunne være et sjakktrekk.
Jeg er sikker på at med noen timer på baken, så vil det ordne seg av det lille vi hadde å utsette i toppen også.
Nå er ikke jeg en erfaren RIIA tester, og Jolida'en ble ikke testet mot EAR'en som planlagt, men av hva jeg kunne høre, tror jeg den hadde stått seg meget godt. Vi testet EAR'en hos ham for ikke så lenge siden.
Kompisen var såpass imponert av denne, og signalene og skrytet han ga denne i går kveld, tilsier at han vil beholde den.
Så, for de som leter etter ett RIIA trinn i prisklassen 5-10K, anbefaler jeg å ta med denne i vurderinga.
Mvh
Lars