jolida riia JD9

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei folks! noen som kjenner denne riiaen,....vurderer å kjøpe en sånn en,dersom dette er av brukbar kvalitet....det jeg likte med denne er at den har en str.som er på samme bredde som std komponenter,og dermed plasseringvennlig i rack..

Den har innstillinger med dip for mc high,mclow ogMM......så er det noen som har prøvet dette? prisen er 6k og selges av hifistasjonen på Elverum.

Mvh espen ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har ikkje høyrt denne, nei.
Men ut frå utprøving av tre integrerte forsterkarar og CD-spelaren frå produsenten, tippar eg (hugs det er tipping) på ein lydsignatur der dynamikk og musikalitet står i fyrste linje.
Du vert nok nøydd til å prøve sjølv, men JoLida er etter mine erfaringar mykje for pengane.

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Antall liker
14

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
pplevde ikke mitt nad PP-1 trinn som noe særlig mer enn at det kom lyd heller...dog ble ting annerledes med rør riia i min nye forsterker.. ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Nå er jeg ikke verdens stiveste i å lese engelsk,men omtalen så jo,på overflaten av hva jef ikke med meg grei ut....

Nå ser det ut til at jeg får låne et trinn for prøvespilling..det skal bli gøy..

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
ixos_76 skrev:
Nå er jeg ikke verdens stiveste i å lese engelsk,men omtalen så jo,på overflaten av hva jef ikke med meg grei ut....

Nå ser det ut til at jeg får låne et trinn for prøvespilling..det skal bli gøy..
Fikk du prøvd den? Kompisen lurer litt på å kjøpe denne, men lite å lese om den rundt på nettet.

mvh
Lars

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Nei,fikk desverre aldri prøvd,men hørte oppsett på Hortenmessa med transrotor og jolida riia,det låt flott der....Kjøpt meg Jasmin riia lp2SE men ikke fått den enda.. ;)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
I dag henter jeg et eksemplar av denne på postkontoret. Som den seriøse forhandler han er, tilbød Hifistasjonen seg å sende et eksemplar ned til utprøving i heimen, og hvor ellers kan det være bedre å få hørt den :D
Så, forhandlere, til etteretning, dette er et tiltak som vi forbrukere setter meget stor pris på!! Her går Hifistasjonen foran som et godt eksempel.
Nå er vel ikke denne den tyngste og dyreste å sende, men uansett, bare det å tilby kunden muligheten, og i tillegg ta jobben med å sende, viser at han er en seriøs aktør.

Takk!

Mvh
Lars

EDIT : Jeg mener ikke at han er den eneste som tilbyr dette, bare så det er sagt.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
sclalars skrev:
I dag henter jeg et eksemplar av denne på postkontoret. Som den seriøse forhandler han er, tilbød Hifistasjonen seg å sende et eksemplar ned til utprøving i heimen, og hvor ellers kan det være bedre å få hørt den :D
Så, forhandlere, til etteretning, dette er et tiltak som vi forbrukere setter meget stor pris på!! Her går Hifistasjonen foran som et godt eksempel.
Nå er vel ikke denne den tyngste og dyreste å sende, men uansett, bare det å tilby kunden muligheten, og i tillegg ta jobben med å sende, viser at han er en seriøs aktør.

Takk!

Mvh
Lars

EDIT : Jeg mener ikke at han er den eneste som tilbyr dette, bare så det er sagt.
Helt enig i at dette er en forhandler som har veldig bra service. Har handla der en gang, og de sendte varen hjem til meg slik at jeg fikk prøve den før kjøp.
En cd spiller. Og det er alltid hyggelig å ta en telefon dit.

Du kommer vel med tilbakemelding når du har prøvd RIIAen ? Har lurt litt på en sånn jeg også.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Helt enig i at dette er en forhandler som har veldig bra service. Har handla der en gang, og de sendte varen hjem til meg slik at jeg fikk prøve den før kjøp.

Du kommer vel med tilbakemelding når du har prøvd RIIAen ? Har lurt litt på en sånn jeg også.
Will do!! ;D

Lars

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
sclalars skrev:
rolfozzy skrev:

Will do!! ;D

Lars
Venter i spenning :)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
argh skrev:
Venter i spenning :)
Desverre så kom den ikke til postkontoret i dag, så da har jeg ikke annet å gjøre enn å vente med spenning til mandag. :'(

Lars

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Mandagen er kommet og gått, noe nytt?

Ser at du har det kritiker roste riaaen EAR 834p, så det bli gøy og høre om
Jolida kan tukte EAR.

Mvh
Terje

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
argh skrev:
Mandagen er kommet og gått, noe nytt?

Ser at du har det kritiker roste riaaen EAR 834p, så det bli gøy og høre om
Jolida kan tukte EAR.

Mvh
Terje
Jo da, Jolida'en har ankommet, er hentet, og prøvet. Rett fra lukket (les ny) forpakning, overrasket denne i meget positiv retning. Det ble litt om og men i starten, grunnet det store antall innstillinger på baksiden av denne RIIA'en, men vi fant til slutt ut hvor det låt best. Jeg sier vi, fordi denne ble prøvet hos kompisen min, som i utgangspunktet er på jakt etter et trinn. Jeg har, som det står over her, et brukbart trinn fra før, så det er først og fremst kompisen som trenger ett. Utstyr som denne ble testet sammen med er:

Marantz 6320 platespiller med SME 3009 arm og Ortofon OM40 MM Pu.
Woodside 40W rør effekt
Conrad Johnson PV 10 pre
Audio Note AN-E høyttalere

Etter å omsider å ha funnet riktig innstilling, (sånn er det når nyfrelste amatører roter med ting de ikke har greie på ;D ) ble første referanse plate satt på. Potmeter ble satt til passe høyt, og det sedvanlige lille klikket lød i det stiften traff plata. Ikke mange strofene av den første låta var spillt når jeg kikket bort på kompisen, og så at han satt å gliste. Dette skjønte vi fort kom til å bli lovende. Plate etter plate ble satt på, pilsen kom etterhvert på bordet, og kvelden ble meget velykket. Åpen og flott mellomtone, skikkelig "smack" i trommer og symbaler, dyp veldefinert bass, og en litt skarp topp (veldig lite dog)var konklusjonen vi kom til.Vi hadde blitt "advart" litt på forhånd av Hifistasjonen at rørene trengte litt innspilling, evt å skifte til Tesla rør også kunne være et sjakktrekk.
Jeg er sikker på at med noen timer på baken, så vil det ordne seg av det lille vi hadde å utsette i toppen også.
Nå er ikke jeg en erfaren RIIA tester, og Jolida'en ble ikke testet mot EAR'en som planlagt, men av hva jeg kunne høre, tror jeg den hadde stått seg meget godt. Vi testet EAR'en hos ham for ikke så lenge siden.
Kompisen var såpass imponert av denne, og signalene og skrytet han ga denne i går kveld, tilsier at han vil beholde den.

Så, for de som leter etter ett RIIA trinn i prisklassen 5-10K, anbefaler jeg å ta med denne i vurderinga.

Mvh
Lars

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
465
Torget vurderinger
14
Heia

Tar opp ein gammel tråd her og har eit par spørsmål. Har nylig importert ein Jolida JD9 frå USA og lurer på om andre har erfaringer med denna sammen med Dynavector 10x5?
Hvilken instillinger bruker dere på dipene mot den pu,en? Det kan vel ikkje skade å prøveseg litt fram,eller?

Mvh
TAF

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
prøv med 100ohm.. :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
T A F skrev:
Heia

Tar opp ein gammel tråd her og har eit par spørsmål. Har nylig importert ein Jolida JD9 frå USA og lurer på om andre har erfaringer med denna sammen med Dynavector 10x5?
Hvilken instillinger bruker dere på dipene mot den pu,en? Det kan vel ikkje skade å prøveseg litt fram,eller?

Mvh
TAF
Det skader ikke å prøve seg frem, TAF. Ta en gløtt på pu-produsentens impedans-anbefalinger; men det som låter best ER best, når det gjelder slike ting. Du kan ikke ødelegge noe som helst.

Mvh Vidar P

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Antall liker
14
T A F skrev:
Heia

Mvh
TAF
Jeg har omtrent samme RIAA integrert i forforsterkeren og har hatt samme PU.
Jeg stilte dippene på 1 Kohm og MM. Kapasitansen kunne jeg ikke høre forskjell på, tror jeg brukte den laveste verdien.

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
465
Torget vurderinger
14
Hei.

Takker og bukker for svar. :) Skal prøve dette til helga da eg også får eit par nye rør som skal byttes.

Ska prøva og gi ei tlbakemelding på justering og rørbytte. ;)

Mvh
TAF

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
465
Torget vurderinger
14
Har spilt på denna riaa i ca 200 timer og kunne tenkt meg å spurt om rør erfaringer i denne riaa,en. Kunne tenkt meg litt meir mellomtone og åpenhet.
Den har 2stk 12AX7.
Kva slag rør burde ein prøvd her?

Kom med innspel.

TAF

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Jolida riaa leveres med Shuguang.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
43.036
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
hei TAF

ta deg en telefon til brynjar,er sikker på at han har et godt forslag til deg ang rør til riaaen din.

og ellers,godt fornøyd med oppsettet?

mvh

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.478
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
T A F skrev:
Har spilt på denna riaa i ca 200 timer og kunne tenkt meg å spurt om rør erfaringer i denne riaa,en. Kunne tenkt meg litt meir mellomtone og åpenhet.
Den har 2stk 12AX7.
Kva slag rør burde ein prøvd her?

Kom med innspel.

TAF
Prøv Unto på "Stasjonen": tlf. 62416121.

Mvh
Jan P.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Hifi Stasjonen skrev:
rolfozzy skrev:
Nei, JoLida levert fra oss har ikke Shuguang rør.

Mvh
Hifi Stasjonen

Ok. Jeg leste en omtale av den. Der sto det at den blir levert med Shuguang. Hva slags rør blir den levert med da ?

Ser forresten at den heter Jolida JD9-A i den omtalen jeg leste.

Hifi Stasjonen

Bransjeaktør
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
59
rolfozzy skrev:
Hifi Stasjonen skrev:
rolfozzy skrev:
Nei, JoLida levert fra oss har ikke Shuguang rør.

Mvh
Hifi Stasjonen

Ok. Jeg leste en omtale av den. Der sto det at den blir levert med Shuguang. Hva slags rør blir den levert med da ?

Ser forresten at den heter Jolida JD9-A i den omtalen jeg leste.
12AX7 rørene merket med JoLida logo som blir lever fra oss er fra fabrikk nr 56 eller nr 66.
Det er faktisk alt hva den fabrikken har av navn.

Mvh
Hifi Stasjonen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Noen som har testet denne opp mot feks asr mini?....Har hørt denne i oppsett på Horten,og vurderer på sikt å prøve en slik for bruk i oppsett med spiller nr.2,,Budsjettmessig ville det sikkert være best å bruke en riia som tar to armer,men da er jeg låst til å bruke spillerne i samme anlegg for fremtiden,det er jo litt dumt.

Hva er av innstillinger på denne da mon tro?.....

Topp Bunn