Jubileumsmodellen Pro-Ject Debut Pro – ikke akkurat en Debutant

Pro-Ject_Debut_PRO-6.jpg


Vinylgiganten Pro-Ject fyller 30 år, og markerer det med en jubileumsmodell i volumserien Debut. Og Debut Pro er noe langt mer enn en vanlig Debut som er litt ekstra pen i tøyet, pyntet til fest

Selv om Pro-Ject langt fra er eldst av de profilerte, nålevende platespillerprodusentene, er det i år 30 år siden de ble grunnlagt i Mistelbach i Østerrike, en liten times kjøretur nord for Wien. Men de har i løpet av disse årene rukket å bli den ledende platespillerprodusenten, og er etter hvert blitt store innen vinylrelatert elektronikk. Og selv om, hovedkontor og design fremdeles foregår i Mistelbach, er selve produksjonen flyttet til Tsjekkia og Slovakia.

Når denne giganten skal markere sitt 30-års jubileum er det derfor gjerne naturlig at de også velger en videreutvikling av en av volummodellene, og Debut er en av disse. Den befinner seg i et segment som er en fornuftig kombinasjon av økonomi og pris i forsiktig mellomklasse for dem som ikke satser på HighEnd-spillere, og konkurrerer typisk med andre volumspillere som Rega Planar 2.

Men i motsetning til det vi registrerer hos enkelte andre produsenter som skal lage jubileumsmodeller er ikke en forsiktig oppgradering eller kosmetisk pynt som gir en treffende beskrivelse av Pro-Ject Debut PRO. Her kan vi lett få inntrykk av at Pro-Ject har utforsket hvor langt de kan ta utviklingen av Debut-serien uten at den bokstavelig talt helt går fra konseptene.

Les hele nyhetsartikkelen om Pro-Ject Debut PRO hos Audiophile.no

Pro-Ject_Debut_PRO-10 (1).jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.019
Link til alle artikler
419
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
TEST HD 620S – et annerledes bidrag til Sennheiser sin 600-serie

TEST HD 620S – et annerledes bidrag til Sennheiser sin 600-serie

  • 0
Da Sennheiser annonserte sin nye HD 620S i begynnelsen av mai var det en nyhet som fenget min interesse langt over middels. For dette er et nytt bidrag i produsenten sin klassiske 600-serie, og da...
Fortsett
Audiophile.no
Dårleg lyd – Stig Arne si dagbok april 2024

Dårleg lyd – Stig Arne si dagbok april 2024

  • 2
Omfattande utskiftingar i stereoanlegget kasta meg ut i ei reise kor det tok tid å koma attende til eit akseptabelt resultat. Slikt lærer ein av. ORSAKINGAR I KØ I førre dagboka orsaka eg meg...
Fortsett
Audiophile.no
Sonos Ace – hodetelefondebut fra multiromspesialisten

Sonos Ace – hodetelefondebut fra multiromspesialisten

  • 0
Sonos har i dag lansert et produkt vi har sett komme i fem år. Det gjør ikke produktet mindre spektakulært, og ganske overraskende. Sonos Ace er hodetelefoner som på noen områder går helt nye...
Fortsett
Audiophile.no
HD 620S – Sennheiser går nye veier i 600-serien

HD 620S – Sennheiser går nye veier i 600-serien

  • 0
Sennheiser har annonsert en ny spennende modell i den klassiske 600-serien. Men her er det mye som ikke samsvarer med signalementene til det vi er vant med i denne serien som mange av oss har...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Jasmine Turtle – en ærlig sak

TEST: Jasmine Turtle – en ærlig sak

  • 2
Jasmine er en kinesisk produsent som har vært på markedet i ganske mange år allerede. Jeg har ikke vært mye borti de selv, men har blant annet merket meg at RIAA-trinnene deres har fått mange...
Fortsett
Audiophile.no
Sonos med redesignet app

Sonos med redesignet app

  • 4
Sonos har annonsert at de kommer med en nyfrisert app om en drøy uke. Med den oppdateringen har Sonos ambisjoner om å tilby en app som er mer brukervennlig, og har bedre tilpasninger til den...
Fortsett
Topp Bunn