Julefest for gatebarn i San Antonio, Cavite City, Filipinene 2024-2025

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    En liten tilbakemelding fra bestemoren til gjengen våres, hun sier at barna er så glade for tiden tiltross for alle corona restriksjoner og portforbud fordi de har mat på bordet hver dag og at de får lov til å studere og gjøre skolearbeide. Hun forteller også at det at de får nye klær fra oss også er veldig populært og lille Eunice og storesøster Stacy har egen moteoppvisning hjemme.
    Eunice er rundt og viser seg frem hos naboene og sier: SE hva jeg har fått av julenissen og alle hjelperne hans....... er jeg ikke fin ?

    Til jul så ordner vi pølser, kylling og spagetti + kake til de.... så blir det skikkelig Noche-buena på de..... jeg håper på flere bilder av fullstappa mette unger da :LOL: Eunice.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Julen handler om gi til andre og til de som ikke har så mye og vise medmennesklighet........ sitter her og tenker på de som vi ikke kan være sammen med på grunn av coronaen, på de som ikke er med oss lenger og som vi ikke fikk tatt farvel med i løpet av året og på alle de vi kun har hatt kontakt med på telefon og via facebook/Messenger etc........ jeg som egentlig ikke liker så godt og omgåes folk fordi jeg dypt inni meg er litt sjenert har begynt og savne folk....... og ikke minst savner jeg alle smilene til alle unga og også de voksne borte på Filipinene...... og alle de som blir så blide når du kommer for og strekke ut en hånd til de....... jeg blir litt trist, men samtidig glad og stolt over at vi klarer og skape litt glede til hardt prøvede mennesker.

    Jeg ønsker og si takk til alle dere som donerer penger som hjelper oss og gjøre dette i den skalaen det har utartet seg til, uten dere hadde dette vært mye mindre........ vi krysser fingrene på at det skal bli mulig og arrangere en heidundrandes barne fest i 2021 og at covid fandenskapet går mot slutten da.

    I mellomtiden ønsker vi dere alle en riktig God JUL
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Alle ferskvarer er bestilt til den 24de og utlevering skjer vel også da eller på morgene den 25de........ julaften i Filipinene er jo på det vi kaller 1ste juledag.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Da er det meste gitt ut i dag, jeg har fått masser med bilder fra utdelingen, men de må sorteres. Kai og søsknene får mat og litt ekstra i morgen.
    Det er covid positive inne på søppelfyllinga så hjelperne våres har tatt en stor sjanse i dag og jeg krysser fingrene for at ingen av de er blitt smittet fordi de hjalp oss. Søppelfyllinga blir forøvrig helt stengt ned fra i morgen og alle de 7-8000 som bor der blir fullstendig isolert inntil videre........ hvordan det kommer til i gå er ikke godt og si.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg har bilder av samtlige 150 mottagere av mat, men det er vanskelig og laste opp alle her, så jeg tar et utvalg.
     

    Vedlegg

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Del2
     

    Vedlegg

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Del3
     

    Vedlegg

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Det kan være at det har blitt noen dobbel postinger her, men det er vanskelig og få sortert det helt ut fordi jeg først må lagre de i fra FB og så lagre de i filmappe, men så når jeg skal laste de opp her igjen så kommer de litt i klaser for seg selv........ men dere får nå et intrykk av det hele.

    Desverre er det få bilder av barn og det er fordi de egentlig ikke har lov til og gå ut og må holde seg innendørs.
     

    Vedlegg

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg har fått noen tilbakemeldinger fra Cavite i dag og mange av de som bor på søppelfyllinga som har mottat matgavene fra oss sier de ikke forstår hvorfor vi gir de mat....... og ikke minst så flott mat......alle takket og takket, men hjelperne våres sa at de ikke var de som skulle takkes...... men alle mottagerne sa at de vi ønsker og takke alle som hjelper de, men at de ikke helt forstår at mennesker på den andre siden av verden ønsker og hjelpe de........ eneste gode forklaringen er hvisst at vi er engler som er sendt fra gud......... jeg personlig vet nå ikke akkurat det....... men hvis den forklaringen fungerer for noen, så får det bare være slik.
    Uansett forklaring, så vet vi i allfall at hva vi gjør blir satt stor pris på.

    Sol (Barangaymaster = områdesjef) hadde ordnet med vakter i fra området og de forsøkte så godt det lot seg gjøre og be folk om og holde avstand og at alle måtte bruke mundbind....... problemet var jo at alle ikke hadde munnbind og at noen brukte munnbind og så ga bort sitt brukte munnbind til noen lenger bak i køen...... og da er man jo like langt..... eller egentlig har man kommet seriøst til kort når det gjelder pandemien i området når de gjør slikt....... uvitenhet er direkte livsfarlig slik som verden er nå om dagen.

    Jeg venter på en update når det gjelder Kai og søsknene........ jeg får det vel senere i dag eller i morgen.

    I mellomtiden..... fortsatt god jul.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.303
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis du lager deg en bruker på Youtube, Rudi, er det en smal sak å laste opp der og videre til HFS.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Godt nyttår 💥
    Så krysses fingrene for at du i 2021 får være julenisse igjen 😊

    Ja, vi får se om det lar seg gjøre corona messig og ikke minst økonomisk sett....... men jeg skulle gjerne reist bortover ja....... vi bruker jo og reise bortover annenhvert år, dette fordi vi bruker 1-1,5år på og spare opp nok penger til en slik tur, det er mye utenom flybilletter som det skal spares opp til, hoteller, transport....... det blir fort et 6 siffret beløp ut av det hele når man skal være der borte i 3-4 uker........ man kan jo liksom ikke velge ut hvilke av unga som skal bli med heller.
    Sist vi dro så kostet det 2200.- bare og ha bilen parkert på Gardermoen, skulle vi brukt taxi/tog så hadde vi kunnet slengt på enda minst 500.-....... så alt koster og alt må det spares opp penger til.......... men uansett om vi har råd til og dra eller ikke, så blir det gatebarnfest for alle barna....... eller i værste fall et lignende opplegg ala hva vi fikk til i år som jeg synes ble veldig bra og som jeg vet gledet MANGE og som utgjorde en stor forskjell for de som mottok hjelpen våres


    .
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Det har ikke vært mulig og holde gatekjøkkenet våres åpent de siste par ukene pga corona restriksjonene og pengene til det har jeg hatt stående ubrukt, så jeg snakket med Jayvin om det var mulig og finne på noe annet og han kom på ideen med og ta det opp i kirken om det kunne ko-ordineres med noen av kirkens aktiviteter for folket som bor på søppelfyllinga, og da resultatet til en ekstra tur inn på søppelfyllinga i dag med litt mat, noen leker og en liten lastebil full av vannflasker med rent vann........ hvilket ikke er vanlig der inne.
    Så vi har startet aktivitetene allerede 01 01 2021 med og hjelpe andre.

    0101-2021.jpg 0101.2021.2.jpg 0101.2021.3.jpg 0101.2021.5.jpg 0101.2021.6.jpg 0101.2021.7.jpg 0101.2021.8.jpg 0101.2021.9.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Som de fleste av oss har fått med seg så utartet 2020 seg til og bli et år med store forandringer for de fleste av oss...... så også på Filipinene hvor en dårlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig værre, skolene er stengte, det er ikke lov og ferdes fritt rundt lenger, det er nedstenginger av samfunnet og utgangsforbud....... og mye av dette treffer spesielt ungene og de gamle hardt, hva skal man leve av hvis man ikke klarer og skaffe penger.
    Så i år sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjør fungerer og at det hjelper mange og vi har fått mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".

    Videre planer gjennom året 2021er og ha fast mat-auke til vesle Kai og de 4 søsknene hans + bestemoren også slik at barna kan gå på skole og få seg en utdannelse så godt det lar seg gjøre, så alle donasjoner er velkommne.......... og situasjonen er temmelig desperat for veldig mange av barna...... spesielt for de som lever av og tigge og av og lete i søppelkasser etter mat..... det er ikke noe og finne pga lockdown...... så vi sender bortover litt nødhjelp av det vi samler inn...... for det er jo ikke noe poeng og spare penger til julefest hvis mange av unga har sultet i hjel i mellomtiden.

    Vi kom i sommer i gang med et lite gatekjøkken hvor vi noen dager lager grøt og andre dager fisk og ris som vi deler ut på gaten til folk uten mat.... unge som gamle, dette er noe vi har et sterkt ønske om og videreføre, men det krever jo en del økonomiske ressurser........ grunnen til at gjerne vil videreføre dette er at det hjelper mange.

    Pr i dag ser det ut til at vi har 5 faste som donerer penger hver måned....... og noen ganger kommer det inn litt ekstra penger..... noen ganger ikke, noen ganger får vi lovnader om folk skal donere litt penger, men som ikke gjør det alikevel hvilket vil si at det bare er tomprat....... så vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver måned...... det er det dere donerer vi må forholde oss til.


    Hovedmålet nå vil være og holde liv den vesle gjengen våres, altså Kai, Eunice, Stacy, Joshua og Jake sånn at de har mat og klær og at de kan fokusere mest mulig på skolearbeide og mindre på og gå rundt og selge egg og tigge....... og at covid skiten er under kontroll i slutten av 2021 slik at vi kan gå tilbake til hva som opprinnelig var meningen med innsammlingen av penger.... altså en heidundrandes gatebarnsfest.



    MEN, da starter vi på nytt med blanke ark:

    November:

    500.-
    100.-
    1300.- som er 300.- i fast donasjon og 1000.- som donator har solgt en cd spiller for og donert til projektet våres (y)

    Desember:

    300.-
    200.- via Vipps
    400.- via Vipps
    100.-
    250.-
    150.- via Vipps
    1000.- via Vipps
    500.- via Vipps.
    100.-
    300.-
    1355.- fra Danmark
    400.- via Vipps
    350.- via Vipps


    Januar:
    300.-


    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som er relevant.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Som de fleste av oss har fått med seg så utartet 2020 seg til og bli et år med store forandringer for de fleste av oss...... så også på Filipinene hvor en dårlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig værre, skolene er stengte, det er ikke lov og ferdes fritt rundt lenger, det er nedstenginger av samfunnet og utgangsforbud....... og mye av dette treffer spesielt ungene og de gamle hardt, hva skal man leve av hvis man ikke klarer og skaffe penger.
    Så i år sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjør fungerer og at det hjelper mange og vi har fått mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".

    Videre planer gjennom året 2021er og ha fast mat-auke til vesle Kai og de 4 søsknene hans + bestemoren også slik at barna kan gå på skole og få seg en utdannelse så godt det lar seg gjøre, så alle donasjoner er velkommne.......... og situasjonen er temmelig desperat for veldig mange av barna...... spesielt for de som lever av og tigge og av og lete i søppelkasser etter mat..... det er ikke noe og finne pga lockdown...... så vi sender bortover litt nødhjelp av det vi samler inn...... for det er jo ikke noe poeng og spare penger til julefest hvis mange av unga har sultet i hjel i mellomtiden.

    Vi kom i sommer i gang med et lite gatekjøkken hvor vi noen dager lager grøt og andre dager fisk og ris som vi deler ut på gaten til folk uten mat.... unge som gamle, dette er noe vi har et sterkt ønske om og videreføre, men det krever jo en del økonomiske ressurser........ grunnen til at gjerne vil videreføre dette er at det hjelper mange.

    Pr i dag ser det ut til at vi har 5 faste som donerer penger hver måned....... og noen ganger kommer det inn litt ekstra penger..... noen ganger ikke, noen ganger får vi lovnader om folk skal donere litt penger, men som ikke gjør det alikevel hvilket vil si at det bare er tomprat....... så vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver måned...... det er det dere donerer vi må forholde oss til.


    Hovedmålet nå vil være og holde liv den vesle gjengen våres, altså Kai, Eunice, Stacy, Joshua og Jake sånn at de har mat og klær og at de kan fokusere mest mulig på skolearbeide og mindre på og gå rundt og selge egg og tigge....... og at covid skiten er under kontroll i slutten av 2021 slik at vi kan gå tilbake til hva som opprinnelig var meningen med innsammlingen av penger.... altså en heidundrandes gatebarnsfest.



    MEN, da starter vi på nytt med blanke ark:

    November:

    500.-
    100.-
    1300.- som er 300.- i fast donasjon og 1000.- som donator har solgt en cd spiller for og donert til projektet våres(y)

    Desember:

    300.-
    200.- via Vipps
    400.- via Vipps
    100.-
    250.-
    150.- via Vipps
    1000.- via Vipps
    500.- via Vipps.
    100.-
    300.-
    1355.- fra Danmark
    400.- via Vipps
    350.- via Vipps


    Januar:
    300.-
    100.-
    250.-
    300.-
    1000.- via Vipps


    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som er relevant.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Siste nytt fra Filipinene er at det kommer corona vaksine fra Sinovak som er kinesisk i februrar........ MEN det er svært mange som er skeptiske pga hvor den kommer i fra...... viruset kommer jo i fra kina...... og nå kommer vaksinen der i fra også......... så først blir de infisert av kineserne og nå skal de måtte betale for og bli kvitt det..... ikke rart at folk er skeptiske.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    ........ og nå kommer råttenskapen frem i det filipinske systemet........ Pfizer og Moderna vaksinen blir tiljengelig, MEN den koster 150 USD pr gang, så altså 300 USD....... mens kina vaksinen blir "billigere" som det heter fra et offentlige......... det skulle bety at 99% av befolkningen IKKE har råd til noen vaksine der borte....... det er valgår neste år på filipinene..... så kanskje noen politikere kommer til og utnytte situasjonen til egen fordel på en eller annen måte...... som vanlig.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ikke stort nytt og komme med nå om dagen, men jeg tenker som så at intet nytt er godt nytt.

    Fant denne videoen på youtube som omhandler litt av hva man kan møte på når man er på Philipinene ferie, ta en titt selv:

     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Som de fleste av oss har fått med seg så utartet 2020 seg til og bli et år med store forandringer for de fleste av oss...... så også på Filipinene hvor en dårlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig værre, skolene er stengte, det er ikke lov og ferdes fritt rundt lenger, det er nedstenginger av samfunnet og utgangsforbud....... og mye av dette treffer spesielt ungene og de gamle hardt, hva skal man leve av hvis man ikke klarer og skaffe penger.
    Så i år sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjør fungerer og at det hjelper mange og vi har fått mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".

    Videre planer gjennom året 2021er og ha fast mat-auke til vesle Kai og de 4 søsknene hans + bestemoren også slik at barna kan gå på skole og få seg en utdannelse så godt det lar seg gjøre, så alle donasjoner er velkommne.......... og situasjonen er temmelig desperat for veldig mange av barna...... spesielt for de som lever av og tigge og av og lete i søppelkasser etter mat..... det er ikke noe og finne pga lockdown...... så vi sender bortover litt nødhjelp av det vi samler inn...... for det er jo ikke noe poeng og spare penger til julefest hvis mange av unga har sultet i hjel i mellomtiden.

    Vi kom i sommer i gang med et lite gatekjøkken hvor vi noen dager lager grøt og andre dager fisk og ris som vi deler ut på gaten til folk uten mat.... unge som gamle, dette er noe vi har et sterkt ønske om og videreføre, men det krever jo en del økonomiske ressurser........ grunnen til at gjerne vil videreføre dette er at det hjelper mange.

    Pr i dag ser det ut til at vi har 5 eller 6 faste som donerer penger hver måned....... og noen ganger kommer det inn litt ekstra penger..... noen ganger ikke, noen ganger får vi lovnader om folk skal donere litt penger, men som ikke gjør det alikevel hvilket vil si at det bare er tomprat....... så vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver måned...... det er det dere donerer vi må forholde oss til.


    Hovedmålet nå vil være og holde liv den vesle gjengen våres, altså Kai, Eunice, Stacy, Joshua og Jake sånn at de har mat og klær og at de kan fokusere mest mulig på skolearbeide og mindre på og gå rundt og selge egg og tigge....... og at covid skiten er under kontroll i slutten av 2021 slik at vi kan gå tilbake til hva som opprinnelig var meningen med innsammlingen av penger.... altså en heidundrandes gatebarnsfest.



    MEN, da starter vi på nytt med blanke ark:

    November:

    500.-
    100.-
    1300.- som er 300.- i fast donasjon og 1000.- som donator har solgt en cd spiller for og donert til projektet våres(y)

    Desember:

    300.-
    200.- via Vipps
    400.- via Vipps
    100.-
    250.-
    150.- via Vipps
    1000.- via Vipps
    500.- via Vipps.
    100.-
    300.-
    1355.- fra Danmark
    400.- via Vipps
    350.- via Vipps


    Januar:
    300.-
    100.-
    250.-
    300.-
    1000.- via Vipps
    100.-

    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som er relevant.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Som de fleste av oss har fått med seg så utartet 2020 seg til og bli et år med store forandringer for de fleste av oss...... så også på Filipinene hvor en dårlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig værre, skolene er stengte, det er ikke lov og ferdes fritt rundt lenger, det er nedstenginger av samfunnet og utgangsforbud....... og mye av dette treffer spesielt ungene og de gamle hardt, hva skal man leve av hvis man ikke klarer og skaffe penger.
    Så i år sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjør fungerer og at det hjelper mange og vi har fått mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".

    Videre planer gjennom året 2021er og ha fast mat-auke til vesle Kai og de 4 søsknene hans + bestemoren også slik at barna kan gå på skole og få seg en utdannelse så godt det lar seg gjøre, så alle donasjoner er velkommne.......... og situasjonen er temmelig desperat for veldig mange av barna...... spesielt for de som lever av og tigge og av og lete i søppelkasser etter mat..... det er ikke noe og finne pga lockdown...... så vi sender bortover litt nødhjelp av det vi samler inn...... for det er jo ikke noe poeng og spare penger til julefest hvis mange av unga har sultet i hjel i mellomtiden.

    Vi kom i sommer i gang med et lite gatekjøkken hvor vi noen dager lager grøt og andre dager fisk og ris som vi deler ut på gaten til folk uten mat.... unge som gamle, dette er noe vi har et sterkt ønske om og videreføre, men det krever jo en del økonomiske ressurser........ grunnen til at gjerne vil videreføre dette er at det hjelper mange.

    Pr i dag ser det ut til at vi har 5 eller 6 faste som donerer penger hver måned....... og noen ganger kommer det inn litt ekstra penger..... noen ganger ikke, noen ganger får vi lovnader om folk skal donere litt penger, men som ikke gjør det alikevel hvilket vil si at det bare er tomprat....... så vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver måned...... det er det dere donerer vi må forholde oss til.


    Hovedmålet nå vil være og holde liv den vesle gjengen våres, altså Kai, Eunice, Stacy, Joshua og Jake sånn at de har mat og klær og at de kan fokusere mest mulig på skolearbeide og mindre på og gå rundt og selge egg og tigge....... og at covid skiten er under kontroll i slutten av 2021 slik at vi kan gå tilbake til hva som opprinnelig var meningen med innsammlingen av penger.... altså en heidundrandes gatebarnsfest.



    MEN, da starter vi på nytt med blanke ark:

    November:

    500.-
    100.-
    1300.- som er 300.- i fast donasjon og 1000.- som donator har solgt en cd spiller for og donert til projektet våres(y)

    Desember:

    300.-
    200.- via Vipps
    400.- via Vipps
    100.-
    250.-
    150.- via Vipps
    1000.- via Vipps
    500.- via Vipps.
    100.-
    300.-
    1355.- fra Danmark
    400.- via Vipps
    350.- via Vipps


    Januar:
    300.-
    100.-
    250.-
    300.-
    1000.- via Vipps
    100.-

    Februar:
    300.-
    04.02.2021 Sendt bortover 2000.- til mathjelp, det burde holde til ut i Mars en gang.
    300.- via Vipps




    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som er relevant.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn