Julepresanger igjen...

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er en tung og snøfull vinterdag. Det er også siste lørdagen før jul, og nå begynner julepresangene å bli påtrengende i sin ikke påbegynte status. Nå er vel strengt tatt ikke siste lørdag før jul den beste dagen å starte på. Jeg tror nesten at jeg kan påregne å treffe på flere folk i butikkene i dag, men jeg har nå fri i dag da.. som siste dag før jul.

Vedlegg

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.855
Torget vurderinger
1
Julegavehandel på under en time:
Gavekort på Elkjøp til halve familien. Den andre halvparten fikk gavekort fra XXL.
Anvendt på januarsalget gir det ekstra verdi.

U

utgatt19288

Gjest
Så gjennomført praktisk og effektivt, i allefall fra giver, at man skulle tro det var en ingeniør som jule-shoppet :)

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.106
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det blir ikke mye julepresanger i hus idag, for her ligger hele byen værfast. Det faller noe merkelige hvite greier ned fra himmelen, og det legger seg som sleip krem på veier og fortau. Jeg tør ikke gå ut før dette er overstått.
Det peker mot kontanter og gavekort her også.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.131
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Det er forbløffende hvor mange av disse gavekortene som
  • innebærer et gebyr
  • har tidsbegrenset gyldighet
I tillegg kommer, naturlig nok, begrenset utvalg av butikker der gavekortet kan benyttes.

Man ender altså opp med noe som er noe som er mindre verdt og mindre anvendelig enn pengene man betalte med. En fabelaktig forretningsidé, dette. ::)

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.305
Torget vurderinger
4
Om dere ikke kjenner de folkene som dere skal gi gave godt nok (eller gidder å engasjere dere tilstrekkelig) bør dere ligsågodt avstå kontra å gi gavekort i ren desperasjon.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har aldri skjønt hvorfor de som hater å kjøpe julepresanger må utsette det til siste liten.

Jeg er heller ikke spesielt glad i å kjøpe julepresanger, det verste er de overfylte butikkene, og det å virre rundt uten mål og mening og lete etter noe kjempelurt som vil glede store og små som allerede har alt de trenger.

Men i år og og i fjor har jeg løst det på den behagelige måten.
Tidlig i desember, en søndagsettermiddag når det ikke skjer noe uansett, setter man seg bare ned med pc'en og bestiller i vilden sky.
Bøker, cd'er, dvder, dataspill,+++, har til og med bestilt elektronisk piano til ungene på nettet i år.

Fantastisk følelse å være godt i gang med julehandelen etter noen tastetrykk på pc'en.
Jeg er medlem i en bokklubb, og der får man byttekort med betalt returport, så om noen vil bytte bøkene er ikke det noe problem heller. Billigere bøker, nesten ubegrenset utvalg, og rett hjem i postkassen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Juleaften er en fin dag å handle inn presangene. Lite mennsker

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Men i år og og i fjor har jeg løst det på den behagelige måten.
Tidlig i desember, en søndagsettermiddag når det ikke skjer noe uansett, setter man seg bare ned med pc'en og bestiller i vilden sky.
Bøker, cd'er, dvder, dataspill,+++, har til og med bestilt elektronisk piano til ungene på nettet i år.
Prøvde dette, men det er nå over 2 uker siden jeg bestilte julegaver fra Play, bøker og serier, men de har enda ikke kommet i postkassen. Kommer de ikke frem i tide må jeg enten gi en tilgodeseddel i julepresang eller kjøpe et sett med nye. :-\

Ender vel opp med en restrunde like før butikkene stenger den 23. :-\

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
@Gjestemedlem: Fikk i dag to (av tre) CDer som ble sendt fra Play for 12 dager siden, så det er håp.

G

Gjestemedlem

Gjest
Wright skrev:
@Gjestemedlem: Fikk i dag to (av tre) CDer som ble sendt fra Play for 12 dager siden, så det er håp.
Får krysse fingrene og avvente noen dager til da.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
pedal skrev:
Julegavehandel på under en time:
Gavekort på Elkjøp til halve familien. Den andre halvparten fikk gavekort fra XXL.
Anvendt på januarsalget gir det ekstra verdi.
Gavekort er et unødvendig mellomledd. Barn og svigerbarn får hver sin konvolutt med et passende og ikke alt for beskjedent antall tusenlapper oppi. Til bruk under januarsalget eller til å fylle opp sparegrisen med. Øvrige voksne familiemedlemmer - de over 18 år - får ingenting. De under 18 skal etter spillereglene våre få gaver - men i den aldersgruppen har vi for tiden heldigvis ingen. Så blir det alltids litt ekstra. Ting som vi likevel kjøper inn fordi vi trenger det, pakkes pent inn og tar en liten omvei inn under juletreet.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
En kompis av meg ga bankkortet til kona så hun skulle kjøpe julegavene for ham.
Etter en uke fikk hun det tilbake fordi hun turte ikke ha det lenger. Til da hadde hun bare kjøpt ting til seg selv. ;D

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Var ferdig med kjøp av julgaver i begynnelsen av november ;D
Nesten så jeg har lyst til å stikke innom et kjøpesenter for å se desperasjonen lyse ut av øynene til folk ;D ;D
Jada, jada, jeg er ond. Men ærlig 8)

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.028
Bruker man nett butikk å handle i er det greit å gjøre dette i november så kreditt kortet forfaller i desember(når denne litt bedre lønna med halv skatt kommer), så unngjør man handelen i god tid. Best å passe på å handle mest mulig i norske nettbutikker med garanti for at varene kommer fram til Jul. Ellers handlet jeg forbløffende mye i vanlig butikk i år, men var heldgivis tidlig ute og med en masterplan(skrevet ned det som skulle handles inn på en papirlapp). I tillegg brukte jeg et kjøpesenter tidlig i desember(lite folk) med alle nødvendige butikker i gangavstand.

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.603
Hei
Overlater alt til kona og hun begynner å kjøpe jule/bursdagsgaver på julesalget igjen. Vi er vel derfor nesten ajour til julen 2010 i januar......

RBN

Topp Bunn