Tusen takk for tips!
Men hvorfor svever ikke armen over platen , men flyr helt ut til den ene siden, mot armholderen?
Sikkert unødvendigt, men slik gjorde jeg det : Når du utbalanserer armen gjør du følgende, nullstil vektskalaen ved siden av armen, nullstil antiskating, nå løfter du armen 1 cm ut fra holderen, setter armen ned med armløfteren. Nå henger armen rett ned ved siden av armholderen. Nå holder du kontroll på armen med to fingre på venstre hånd, slik den ikke kan bevege sig inn imot platen, da vrider du forsiktigt på kontraloddet samtidig som du kontrollerer armens bevegelser inntil armen svever i midtposisjon. (det er her man kan ødelegge sin dyre pickup) Nå setter du forsiktigt armen inn i dens holder igjen.
Nå skal du bruke din nåletrykksvekt, denne legges på platetallerkenen.
Du vrider kontravekten 1/4 omgang ca. inn imot armbasens senter, løfter armen ut til du ser nålen vil ramme nåletrykkvekten, da setter du den forsiktigt ned der med armløfteren. Ser du at der er for mye vekt på løfter du armen med én gang, setter armen tilbake og justerer kontravekten litt tilbake og prøver igjen.
Med kontravekten skal du nå bestemme nåletrykket.
Når dette er gjort kan du stille antiskating som Vidar beskrev.
Håber jeg ikke har sagt noe forkert og du skjønner.....
Hvis armen driver inn imot armholderen når du løfter armen tyder det på alt for mye antiskating, selvom jeg ikke helt har tro på at dette skulle utgjøre en så kraftig effekt...er du sikker på du har rett stifttrykk ?